Kampanjasuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081326-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.08.2022 - 09.09.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.09.2022 - 02.10.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 20
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Minna Teittinen
- Vastuuopettaja
- Minna Teittinen
- Ryhmät
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
- Opintojakso
- 2081326
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
kampanjasuunnittelun prosessi, kampanjasuunnittelun harjoituksia, asiakasprojekti tiimityönä
kurssiaikataulu ja ohjelma ItsLerningissä
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä kampanjasuunnittelun elementit ja merkityksen
- analysoida kampanjatoteutuksia mainonnan suunnittelijan näkökulmasta
- kehittää ja tuottaa asiakaslähtöistä kampanjasuunnittelua
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään systemaattiseen, kokonaisvaltaiseen kampanjasuunnittelun prosessiin, sen vaiheisiin ja tavoitteelliseen työskentelyyn. Opintojaksolla syvennetään markkinoinnin perustietoutta ja kehitetään analysointi- ja benchmarkkausharjoitusten avulla markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin hallintaa. Tiimityönä tehtävä aito asiakastyöskentely on tärkeässä roolissa tällä opintojaksolla. Sen avulla kehitetään yhteistyötaitoja, työelämälähtöistä asiakasymmärrystä ja verkostoitumista sekä ideointi- ja presentointitaitoja.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan lähiopetuksen alkaessa
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
Asiakasprojekti tiimityönä
Tehtävät tarkemmin ItsLearningissä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kampanjasuunnittelun prosessin haltuunotto, ideoinnin toimivuus, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen tavoitteellinen hallinta, asiakasprojektin läpivienti briiffin mukaisesti
Arviointi media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Lisätiedot
EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusopinnot ja Markkinointiviestinnän perusopinnot