Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ja markkinoinnin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BS07-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 02.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2024 - 17.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Taru Kankaanpää
Marianne Renvall
Ryhmät
MLIISK23
Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2023
Opintojakso
KH00BS07

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 10.09.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Ti 01.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005
SAL_1170_Phi Phi
Ti 19.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Ti 10.12.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005
SAL_1170_Phi Phi
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso keskittyy myynnin ja markkinoinnin yhteispelin johtamiseen. Saumattoman yhteistyön johtamisessa käytännönläheinen työkalu on myynnin pelikirja, jonka osa-alueisiin tutustutaan tarkemmin opintojakson aikana.
Myynnin pelikirja laaditaan valitulle yritykselle parityönä.
Opintojaksolla tehdään myös kaksi muuta oppimistehtävää (kirjareflektio ja myyntibudjetticase).

Kurssin aikataulu:
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä, joka puretaan ensimmäisellä lähitapaamisella. Ennakkotehtävään liittyvä lukumateriaali ilmoitetaan viimeistään 27.8.2024.

Yhteiset tapaamiset:
10.9. klo 13-16
ti 1.10. klo 13-16
ti 19.11. klo 13-16
ti 10.12. klo 13-16

Tavoitteet

Opiskelija:
- tunnistaa myynnin ja markkinoinnin johtamisen keskeiset tiedot ja taidot (asioiden ja ihmisten johtaminen)
- tiedostaa, mitä hyötyjä myynnin ja markkinoinnin yhteistyöllä on saavutettavissa
- osaa kuvata valitsemansa yrityksen johtamisen periaatteet niin asioiden kuin ihmisten suorituksen johtamisenkin osalta.
- osaa hyödyntää erilaisia markkinoinnin työkaluja, mm. sisältömarkkinoinnin keinoja asiakkaan kuljettamisessa ostopolulla

Sisältö

- myynnin ja markkinoinnin johtamisen teoria ja prosessien hallinta
- raportoi vallitsevan tilannekuvan haastattelemalla valitsemansa yrityksen myynnin ja markkinoinnin johtajaa
- opiskelija tekee valitsemalleen yritykselle sisältömarkkinointisuunnitelman

Oppimateriaalit

Hughes, T. 2019. Smarketing: how to achieve competitive advantage through blended sales and marketing. London: Kogan Page.
Muut mahdolliset artikkelit, podcastit, materiaalit
Luentomateriaali ja mahdollisten vierailijoiden esitykset.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-pelikirjan rakentaminen ryhmätyönä
sekä itsenäiset tehtävät kuten tietoperustan omaksuminen, reflektion kirjoittaminen sekä myynticasen laskelmat.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Kansainvälisyys

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Kestävän kehityksen periaatteet huomiodaan myynnin ja markkinoinnin suunnittelussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Osallistuminen lähiopetuskerroille
Ryhmätyön työstäminen
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Myynticasen laskelmat

Lisätiedot

Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Siirry alkuun