Siirry suoraan sisältöön

Kulttuuri ja taide mielen hyvinvoinnin edistäjänä (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BQ56-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.12.2022 - 31.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.01.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 20
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, kulttuurihyvinvointi
Opettajat
Hille Halonen
Marjo Harju
Ursula Hallas
Opintojakso
TH00BQ56
Toteutukselle TH00BQ56-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Perjantaina 27.1.,17.2.,17.3., 21.4., ja 12.5.2023 klo 9-12.
Huomioi: Katso ennakkotehtävä Itsistä
Muutokset mahdollisia Itsi täydentyy Tammikuun 2023 aikana.

27.1 klo 9-12 Opetuspäivä Kupittaan kampus _EduCity Edu 1091 Hammarbacka
17.2 klo 9-12 Opetuspäivä Kupittaan kampus EDU city_1091 (EduCity)Hammarbacka
17.3 klo 9-12
21.4 klo 9-12
12.5 klo 9-12

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· perustella kulttuurin ja mielen hyvinvoinnin välisen yhteyden
· kuvata tutkittuun tietoon perustuen mielen hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä
· suunnitella asiakaslähtöisesti mielen hyvinvointia tukevia ja kulttuurihyvinvointia edistäviä tapahtumia

Sisältö

· tutkittu ja soveltava tieto kulttuurihyvinvoinnin ja mielen hyvinvoinnin välisestä yhteydestä
· kulttuurihyvinvoinnin yhteys mielenterveyteen, aivoterveyteen ja työhyvinvointiin
· asiakkaiden tarpeiden mukainen soveltamisprojektin suunnittelu

Opetusmenetelmät

Lähiopetus ja oppimistehtävät.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Pedagogiset toimintatavat
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Osoittaa oppimistehtävässä hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Osoittaa oppimistehtävässä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osoittaa oppimistehtävässä opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.

Siirry alkuun