Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntijuuden johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BQ66-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 10.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 30.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 25
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, kliininen asiantuntija, bioanalytiikan kehittämisosaaminen
Opettajat
Johanna Berg
Virpi Sulosaari
Opintojakso
TH00BQ66
Toteutukselle TH00BQ66-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· liittää syöpähoidon strategian tiimin osaamisen kehittämiseen
· tunnistaa asiantuntijan roolin syövän hoidon asiantuntijana, ja tiimin johtamisen keinoja syövän hoidon kehittämisessä
· hyödyntää osaamistaan koko työyhteisön osaamisen ja toiminnan edistämisessä
· arvioida työyhteisönsä osaamiseen liittyviä kehittämistarpeita, ja suunnitella työyhteisön osaamista pitkäjänteisen kehittämisen mallin mukaan
· toimia syöpähoidon ja kuntoutumisen tuen kouluttajana alueellisesti, kansallisesti ja kansainvälisesti
· hyödyntää työyhteisössä olevaa osaamista syövän hoidon ja hoitopolun eri vaiheissa tarkoituksenmukaisesti
· edistää yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuurin kehittymistä työyhteisössä
· soveltaa oppivan organisaation teoriaa osaamisen kehittämissuunnitelmissa
· edistää työhyvinvointia ja työssäjaksamista syövän hoidon yksikössä hyödyntäen varhaisen puuttumisen menetelmiä

Opintojakson sisältö
· Oppiva yksilö ja organisaatio
· LEAN-toiminnan filosofia organisaation kehittämisessä
· Yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuuri
· Työyhteisödynamiikka, työyhteisölähtöinen toiminta ja osaamisen kehittämisen interventiot Magneettisairaalamallissa
· Cancer Nursing Framework - henkilöstön osaamisen kehittäminen ja varmistaminen syövän hoidossa
· Strategialähtöinen henkilöstön osaamisen kehittäminen, menetelmät ja järjestelmät
· Osaamiskäsite ja sen yhteydet
· Osaamisen johtaminen

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· liittää syöpähoidon strategian tiimin osaamisen kehittämiseen
· tunnistaa asiantuntijan roolin syövän hoidon asiantuntijana, ja tiimin johtamisen keinoja syövän hoidon kehittämisessä
· hyödyntää osaamistaan koko työyhteisön osaamisen ja toiminnan edistämisessä
· arvioida työyhteisönsä osaamiseen liittyviä kehittämistarpeita, ja suunnitella työyhteisön osaamista pitkäjänteisen kehittämisen mallin mukaan
· toimia syöpähoidon ja kuntoutumisen tuen kouluttajana alueellisesti, kansallisesti ja kansainvälisesti
· hyödyntää työyhteisössä olevaa osaamista syövän hoidon ja hoitopolun eri vaiheissa tarkoituksenmukaisesti
· edistää yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuurin kehittymistä työyhteisössä · soveltaa oppivan organisaation teoriaa osaamisen kehittämissuunnitelmissa
· edistää työhyvinvointia ja työssäjaksamista syövän hoidon yksikössä hyödyntäen varhaisen puuttumisen menetelmiä

Sisältö

· Oppiva yksilö ja organisaatio
· LEAN-toiminnan filosofia organisaation kehittämisessä
· Yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuuri
· Työyhteisödynamiikka, työyhteisölähtöinen toiminta ja osaamisen kehittämisen interventiot Magneettisairaalamallissa
· Cancer Nursing Framework - henkilöstön osaamisen kehittäminen ja varmistaminen syövän hoidossa
· Strategialähtöinen henkilöstön osaamisen kehittäminen, menetelmät ja järjestelmät
· Osaamiskäsite ja sen yhteydet
· Osaamisen johtaminen

Oppimateriaalit

Löytyy Itslearning-oppimisalustalta

Opetusmenetelmät

Lähi-/etäopetus, itsenäinen / vertaispari- / seminaarityöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei ole

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävä: henkilöstön osaamisen johtaminen

Luentoja 8 t, seminaari 8 t, oppimistehtävä (itsenäinen / vertaisparityöskentely) 111 t

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen (HKS/HYL)
Oppimistehtävä: kirjallinen raportti ja esitys (T1 - K5)
Itse- ja vertaisarviointi (HKS/HYL)

Arviointikriteerit oppimistehtävän yhteydessä

Lisätiedot

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa

Siirry alkuun