Professional Leadership (5 cr)
Code: TH00BQ66-3002
General information
- Enrollment
-
01.12.2022 - 10.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2023 - 30.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in Biomedical Laboratory Science
- Teachers
- Johanna Berg
- Virpi Sulosaari
- Course
- TH00BQ66
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· liittää syöpähoidon strategian tiimin osaamisen kehittämiseen
· tunnistaa asiantuntijan roolin syövän hoidon asiantuntijana, ja tiimin johtamisen keinoja syövän hoidon kehittämisessä
· hyödyntää osaamistaan koko työyhteisön osaamisen ja toiminnan edistämisessä
· arvioida työyhteisönsä osaamiseen liittyviä kehittämistarpeita, ja suunnitella työyhteisön osaamista pitkäjänteisen kehittämisen mallin mukaan
· toimia syöpähoidon ja kuntoutumisen tuen kouluttajana alueellisesti, kansallisesti ja kansainvälisesti
· hyödyntää työyhteisössä olevaa osaamista syövän hoidon ja hoitopolun eri vaiheissa tarkoituksenmukaisesti
· edistää yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuurin kehittymistä työyhteisössä
· soveltaa oppivan organisaation teoriaa osaamisen kehittämissuunnitelmissa
· edistää työhyvinvointia ja työssäjaksamista syövän hoidon yksikössä hyödyntäen varhaisen puuttumisen menetelmiä
Opintojakson sisältö
· Oppiva yksilö ja organisaatio
· LEAN-toiminnan filosofia organisaation kehittämisessä
· Yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuuri
· Työyhteisödynamiikka, työyhteisölähtöinen toiminta ja osaamisen kehittämisen interventiot Magneettisairaalamallissa
· Cancer Nursing Framework - henkilöstön osaamisen kehittäminen ja varmistaminen syövän hoidossa
· Strategialähtöinen henkilöstön osaamisen kehittäminen, menetelmät ja järjestelmät
· Osaamiskäsite ja sen yhteydet
· Osaamisen johtaminen
Objective
After completing the course, the student is able to:
· combine the cancer treatment strategy with the development of the team’s competence · recognize the role of an expert as a cancer treatment expert and identify team leading methods in cancer treatment development · utilize their competence in promoting the competence and operations of the entire work community
· evaluate competence-related development needs in the work community and plan the competence of the work community based on a long-term development model
· works as a cancer treatment and rehabilitation support educator locally, nationally and internationally
· utilizes the work community’s multi-professional expertise in different phases of the cancer treatment and treatment pathway in a suitable manner
· promote societal learning and the development of a dialogic communication culture in the work community
· implement the theory of the learning organisation in the competence development plan
· Promote occupational well-being in the cancer treatment unit using early intervention methods
Content
· A learning individual and organisation
· LEAN philosophy in the development of the organisation
· Working culture of cooperative learning and dialogic communication
· Work community dynamics, work community oriented operations and competence development interventions in the Magnet hospital model
· Cancer Nursing Framework - Developing and ensuring the competence of personnel in cancer care
· Strategy-oriented development of personnel competence, methods and systems
· The competence concept and its connections
· Management of competence capital
Materials
Löytyy Itslearning-oppimisalustalta
Teaching methods
Lähi-/etäopetus, itsenäinen / vertaispari- / seminaarityöskentely
Exam schedules
Ei ole
Completion alternatives
Ei ole
Student workload
Oppimistehtävä: henkilöstön osaamisen johtaminen
Luentoja 8 t, seminaari 8 t, oppimistehtävä (itsenäinen / vertaisparityöskentely) 111 t
Evaluation methods and criteria
Osallistuminen (HKS/HYL)
Oppimistehtävä: kirjallinen raportti ja esitys (T1 - K5)
Itse- ja vertaisarviointi (HKS/HYL)
Arviointikriteerit oppimistehtävän yhteydessä
Further information
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa