Skip to main content

Professional Leadership (5 cr)

Code: TH00BQ66-3002

General information


Enrollment
01.12.2022 - 10.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 30.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 25
Degree programmes
Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Johanna Berg
Virpi Sulosaari
Course
TH00BQ66
No reservations found for realization TH00BQ66-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· liittää syöpähoidon strategian tiimin osaamisen kehittämiseen
· tunnistaa asiantuntijan roolin syövän hoidon asiantuntijana, ja tiimin johtamisen keinoja syövän hoidon kehittämisessä
· hyödyntää osaamistaan koko työyhteisön osaamisen ja toiminnan edistämisessä
· arvioida työyhteisönsä osaamiseen liittyviä kehittämistarpeita, ja suunnitella työyhteisön osaamista pitkäjänteisen kehittämisen mallin mukaan
· toimia syöpähoidon ja kuntoutumisen tuen kouluttajana alueellisesti, kansallisesti ja kansainvälisesti
· hyödyntää työyhteisössä olevaa osaamista syövän hoidon ja hoitopolun eri vaiheissa tarkoituksenmukaisesti
· edistää yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuurin kehittymistä työyhteisössä
· soveltaa oppivan organisaation teoriaa osaamisen kehittämissuunnitelmissa
· edistää työhyvinvointia ja työssäjaksamista syövän hoidon yksikössä hyödyntäen varhaisen puuttumisen menetelmiä

Opintojakson sisältö
· Oppiva yksilö ja organisaatio
· LEAN-toiminnan filosofia organisaation kehittämisessä
· Yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuuri
· Työyhteisödynamiikka, työyhteisölähtöinen toiminta ja osaamisen kehittämisen interventiot Magneettisairaalamallissa
· Cancer Nursing Framework - henkilöstön osaamisen kehittäminen ja varmistaminen syövän hoidossa
· Strategialähtöinen henkilöstön osaamisen kehittäminen, menetelmät ja järjestelmät
· Osaamiskäsite ja sen yhteydet
· Osaamisen johtaminen

Objective

After completing the course, the student is able to:
· combine the cancer treatment strategy with the development of the team’s competence · recognize the role of an expert as a cancer treatment expert and identify team leading methods in cancer treatment development · utilize their competence in promoting the competence and operations of the entire work community
· evaluate competence-related development needs in the work community and plan the competence of the work community based on a long-term development model
· works as a cancer treatment and rehabilitation support educator locally, nationally and internationally
· utilizes the work community’s multi-professional expertise in different phases of the cancer treatment and treatment pathway in a suitable manner
· promote societal learning and the development of a dialogic communication culture in the work community
· implement the theory of the learning organisation in the competence development plan
· Promote occupational well-being in the cancer treatment unit using early intervention methods

Content

· A learning individual and organisation
· LEAN philosophy in the development of the organisation
· Working culture of cooperative learning and dialogic communication
· Work community dynamics, work community oriented operations and competence development interventions in the Magnet hospital model
· Cancer Nursing Framework - Developing and ensuring the competence of personnel in cancer care
· Strategy-oriented development of personnel competence, methods and systems
· The competence concept and its connections
· Management of competence capital

Materials

Löytyy Itslearning-oppimisalustalta

Teaching methods

Lähi-/etäopetus, itsenäinen / vertaispari- / seminaarityöskentely

Exam schedules

Ei ole

Completion alternatives

Ei ole

Student workload

Oppimistehtävä: henkilöstön osaamisen johtaminen

Luentoja 8 t, seminaari 8 t, oppimistehtävä (itsenäinen / vertaisparityöskentely) 111 t

Evaluation methods and criteria

Osallistuminen (HKS/HYL)
Oppimistehtävä: kirjallinen raportti ja esitys (T1 - K5)
Itse- ja vertaisarviointi (HKS/HYL)

Arviointikriteerit oppimistehtävän yhteydessä

Further information

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa

Go back to top of page