Siirry suoraan sisältöön

eBusiness (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011615-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.12.2019 - 04.02.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.01.2020 - 07.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 45
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Timo Luukka
Opintojakso
3011615
Toteutukselle 3011615-3006 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa kuvailla tekoälyn perusteet, toimintaperiaatteet sekä tekoälylle tyypillisiä sovellusalueita
- tuntee tietosuojan peruskäsitteet
- osaa kuvailla lohkoketjun rakenteen ja toimintaperiaatteet
- osaa arvioida uuden teknologian tuomia eettisiä kysymyksiä
- osaa hahmottaa digitaalisuuden suomia toimintavaihtoehtoja yrityksen strategiassa

Opintojakson sisältö:
Helsingin Yliopiston tekoälykurssi löytyy osoitteesta: https://www.elementsofai.com/fi/

10.12. - 29.03.2020 Tekoäly kurssin suorittaminen oman aikataulun mukaisesti
21.01.2020 klo 09:15 - 12:15 Strategiset ulottuvuudet digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
11.02.2020 klo 09:15 - 12:15 Tietoturva
17.03.2020 klo 09:15 - 12:15 Lohkoketju
07.04.2020 klo 09:15 - 12:15 Tekoäly ja eettiset kysymykset

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- hyödyntää digitaalisuutta yrityksen strategisena liiketoimintavaihtoehtona
- toteuttaa tuote- ja palvelukehitystä digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
- suunnitella urakehitystään digitaalisessa liiketoiminnassa.

Sisältö

- Strategiset ulottuvuudet digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
- Digitaalinen tuotekehitysprosessi
- Työnkuvat ja työkulttuuri digitaalisessa liiketoiminnassa

Oppimateriaalit

Lähiopetuksessa jaettava materiaali. Lisäksi: Jonathan Reynolds: E-Business - A Management Perspective.

Opetusmenetelmät

Työelämälähtöinen, monialainen ja tehtäväperustainen oppiminen, opitun omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa lähiopetuksessa sekä työpaikalla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Itsenäinen verkko-opiskelu, aloitteelisuuteen perustuva luova ryhmätyöskentely, verkostoituminen sekä kriittistä ajattelua rohkaiseva tehtävien analysointi. Käänteinen opetus.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteina ovat ryhmätyöt ja henkilökohtaiset tehtävät.

Kiinteänä osana kurssin arviointia on myös omien innovaatiokompetenssien itsearviointi sekä kurssin sisällön reflektointi. Nämä eivät kuitenkaan vaikuta kurssin arvosanaan, mutta kurssia ei hyväksytä suoritetuksi ennenkuin nämä itsearvioinnit on tehty.

YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävässään opiskelija asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan siten, että kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.
Kaikkien tehtävien arvosanat vaikuttava saman suuruisella painoarvollaan kurssin arvosanaan.

Hylätty (0)

Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on jäänyt tekemättä tai on hylätty, kurssisuoritus hylätään.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.

Siirry alkuun