eBusiness (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011615-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.12.2019 - 04.02.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.01.2020 - 07.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Salo IoT Campus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 45
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Timo Luukka
- Opintojakso
- 3011615
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa kuvailla tekoälyn perusteet, toimintaperiaatteet sekä tekoälylle tyypillisiä sovellusalueita
- tuntee tietosuojan peruskäsitteet
- osaa kuvailla lohkoketjun rakenteen ja toimintaperiaatteet
- osaa arvioida uuden teknologian tuomia eettisiä kysymyksiä
- osaa hahmottaa digitaalisuuden suomia toimintavaihtoehtoja yrityksen strategiassa
Opintojakson sisältö:
Helsingin Yliopiston tekoälykurssi löytyy osoitteesta: https://www.elementsofai.com/fi/
10.12. - 29.03.2020 Tekoäly kurssin suorittaminen oman aikataulun mukaisesti
21.01.2020 klo 09:15 - 12:15 Strategiset ulottuvuudet digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
11.02.2020 klo 09:15 - 12:15 Tietoturva
17.03.2020 klo 09:15 - 12:15 Lohkoketju
07.04.2020 klo 09:15 - 12:15 Tekoäly ja eettiset kysymykset
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- hyödyntää digitaalisuutta yrityksen strategisena liiketoimintavaihtoehtona
- toteuttaa tuote- ja palvelukehitystä digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
- suunnitella urakehitystään digitaalisessa liiketoiminnassa.
Sisältö
- Strategiset ulottuvuudet digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
- Digitaalinen tuotekehitysprosessi
- Työnkuvat ja työkulttuuri digitaalisessa liiketoiminnassa
Oppimateriaalit
Lähiopetuksessa jaettava materiaali. Lisäksi: Jonathan Reynolds: E-Business - A Management Perspective.
Opetusmenetelmät
Työelämälähtöinen, monialainen ja tehtäväperustainen oppiminen, opitun omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa lähiopetuksessa sekä työpaikalla.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Itsenäinen verkko-opiskelu, aloitteelisuuteen perustuva luova ryhmätyöskentely, verkostoituminen sekä kriittistä ajattelua rohkaiseva tehtävien analysointi. Käänteinen opetus.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteina ovat ryhmätyöt ja henkilökohtaiset tehtävät.
Kiinteänä osana kurssin arviointia on myös omien innovaatiokompetenssien itsearviointi sekä kurssin sisällön reflektointi. Nämä eivät kuitenkaan vaikuta kurssin arvosanaan, mutta kurssia ei hyväksytä suoritetuksi ennenkuin nämä itsearvioinnit on tehty.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävässään opiskelija asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan siten, että kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.
Kaikkien tehtävien arvosanat vaikuttava saman suuruisella painoarvollaan kurssin arvosanaan.
Hylätty (0)
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on jäänyt tekemättä tai on hylätty, kurssisuoritus hylätään.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.