Pedagoginen osaaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3071059-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2018 - 31.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.01.2019 - 30.05.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 25
- Opettajat
- Marita Antikainen
- Anne-Marie Jünger
- Opintojakso
- 3071059
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
LUONNOS. Täsmentyy tammikuun aikana.
Viikot 2-7 Pedagogiset teoriat ja menetelmät, lukemisen merkitys
Viikot 9-10 Sosiokulttuurinen innostaminen
Viikot 10-12 Yhteisöllinen oppiminen
Viikot 2-12 Ohjaustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kuvata pedagogisia teorioita.tunnistaa käyttämänsä pedagogiset menetelmät.edistää sosiaalista osallisuutta.suunnitella, toteuttaa ja arvioida yhteisöllisen ohjaustilanteen.
Sisältö
Pedagogiset teoriat ja menetelmätSosiokulttuurinen innostaminenYhteisöllinen oppiminenOhjaustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi
Oppimateriaalit
Optimassa
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, oppimispäiväkirja, oppiminen autenttisessa työympäristössä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys (lukupiiri Salon pääkirjastossa / kirjavinkkaus koulussa, Turun pääkirjaston Vempaintuki)
Yhteistoiminnallinen oppiminen (ryhmätyöt)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 267 h
Lähitapaamiset 80 h
Itsenäinen työskentely (oppimispäiväkirja, ryhmätyöt, Vempaintuki, kirjavinkkaus/lukupiiri, lähitapaamisiin valmistautuminen) 187 h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
LUONNOS. Täsmentyy helmikuun aikana.
Vempaintukiraportti 10 %
Lukupiiriraportti/Kirjavinkkausraportti 20 %
Oppimispäiväkirja 30 %
Ryhmätyöt 40 %
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen