Pedagogical Competence (10 cr)
Code: 3071059-3002
General information
- Enrollment
- 02.12.2018 - 31.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2019 - 30.05.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Teachers
- Marita Antikainen
- Anne-Marie Jünger
- Course
- 3071059
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
LUONNOS. Täsmentyy tammikuun aikana.
Viikot 2-7 Pedagogiset teoriat ja menetelmät, lukemisen merkitys
Viikot 9-10 Sosiokulttuurinen innostaminen
Viikot 10-12 Yhteisöllinen oppiminen
Viikot 2-12 Ohjaustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi
Objective
Having completed the course, the student is able todescribe pedagogical theories.recognize pedagogical methods she/he is employing.promote social participation.plan, execute, and evaluate an communal tutoring situation.
Content
Pedagogical theories and methodsSociocultural inspirationCommunal learningPlanning, realisation and evaluation of a tutoring situation
Materials
Optimassa
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, oppimispäiväkirja, oppiminen autenttisessa työympäristössä
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöisyys (lukupiiri Salon pääkirjastossa / kirjavinkkaus koulussa, Turun pääkirjaston Vempaintuki)
Yhteistoiminnallinen oppiminen (ryhmätyöt)
Student workload
10 op = 267 h
Lähitapaamiset 80 h
Itsenäinen työskentely (oppimispäiväkirja, ryhmätyöt, Vempaintuki, kirjavinkkaus/lukupiiri, lähitapaamisiin valmistautuminen) 187 h
Evaluation methods and criteria
LUONNOS. Täsmentyy helmikuun aikana.
Vempaintukiraportti 10 %
Lukupiiriraportti/Kirjavinkkausraportti 20 %
Oppimispäiväkirja 30 %
Ryhmätyöt 40 %
Failed (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Assessment criteria, good (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Assessment criteria, excellent (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen