Skip to main content

Pedagogical Competence (10 cr)

Code: 3071059-3002

General information


Enrollment
02.12.2018 - 31.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2019 - 30.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 25
Teachers
Marita Antikainen
Anne-Marie Jünger
Course
3071059
No reservations found for realization 3071059-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

LUONNOS. Täsmentyy tammikuun aikana.

Viikot 2-7 Pedagogiset teoriat ja menetelmät, lukemisen merkitys
Viikot 9-10 Sosiokulttuurinen innostaminen
Viikot 10-12 Yhteisöllinen oppiminen
Viikot 2-12 Ohjaustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi

Objective

Having completed the course, the student is able todescribe pedagogical theories.recognize pedagogical methods she/he is employing.promote social participation.plan, execute, and evaluate an communal tutoring situation.

Content

Pedagogical theories and methodsSociocultural inspirationCommunal learningPlanning, realisation and evaluation of a tutoring situation

Materials

Optimassa

Teaching methods

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, oppimispäiväkirja, oppiminen autenttisessa työympäristössä

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämälähtöisyys (lukupiiri Salon pääkirjastossa / kirjavinkkaus koulussa, Turun pääkirjaston Vempaintuki)
Yhteistoiminnallinen oppiminen (ryhmätyöt)

Student workload

10 op = 267 h
Lähitapaamiset 80 h
Itsenäinen työskentely (oppimispäiväkirja, ryhmätyöt, Vempaintuki, kirjavinkkaus/lukupiiri, lähitapaamisiin valmistautuminen) 187 h

Evaluation methods and criteria

LUONNOS. Täsmentyy helmikuun aikana.

Vempaintukiraportti 10 %
Lukupiiriraportti/Kirjavinkkausraportti 20 %
Oppimispäiväkirja 30 %
Ryhmätyöt 40 %

Failed (0)

Työ täysin puutteellinen tai virheellinen

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia

Assessment criteria, good (3-4)

Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä

Assessment criteria, excellent (5)

Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen

Go back to top of page