Siirry suoraan sisältöön

Pedagoginen osaaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: 3071059-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2018 - 31.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2019 - 30.05.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 25
Opettajat
Marita Antikainen
Anne-Marie Jünger
Opintojakso
3071059
Toteutukselle 3071059-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

LUONNOS. Täsmentyy tammikuun aikana.

Viikot 2-7 Pedagogiset teoriat ja menetelmät, lukemisen merkitys
Viikot 9-10 Sosiokulttuurinen innostaminen
Viikot 10-12 Yhteisöllinen oppiminen
Viikot 2-12 Ohjaustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kuvata pedagogisia teorioita.tunnistaa käyttämänsä pedagogiset menetelmät.edistää sosiaalista osallisuutta.suunnitella, toteuttaa ja arvioida yhteisöllisen ohjaustilanteen.

Sisältö

Pedagogiset teoriat ja menetelmätSosiokulttuurinen innostaminenYhteisöllinen oppiminenOhjaustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi

Oppimateriaalit

Optimassa

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, oppimispäiväkirja, oppiminen autenttisessa työympäristössä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys (lukupiiri Salon pääkirjastossa / kirjavinkkaus koulussa, Turun pääkirjaston Vempaintuki)
Yhteistoiminnallinen oppiminen (ryhmätyöt)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op = 267 h
Lähitapaamiset 80 h
Itsenäinen työskentely (oppimispäiväkirja, ryhmätyöt, Vempaintuki, kirjavinkkaus/lukupiiri, lähitapaamisiin valmistautuminen) 187 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

LUONNOS. Täsmentyy helmikuun aikana.

Vempaintukiraportti 10 %
Lukupiiriraportti/Kirjavinkkausraportti 20 %
Oppimispäiväkirja 30 %
Ryhmätyöt 40 %

Hylätty (0)

Työ täysin puutteellinen tai virheellinen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen

Siirry alkuun