Siirry suoraan sisältöön

Konseptisuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081325-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.10.2023 - 05.11.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 22
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
PMEDIS22masu
PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
Opintojakso
2081325
Toteutukselle 2081325-3006 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

* konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen, mainostoimistovierailijoiden ja ekskursioiden tuottama sisältö

* huomioi, että opintojaksolla on runsaasti lähipäiviä, eli rinnakkaista verkkototeutusta ei järjestetä

* päiväkohtainen aikataulu ja ohjelma ItsLearningissä

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata konseptisuunnittelun lähtökohdat ja merkityksen
- soveltaa konseptisuunnittelua erityisillä ammatillisilla osa-alueilla
- tuottaa ja rakentaa tuote- ja kampanjakonsepteja

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään konseptisuunnittelun keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelijan näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat konseptuaalisen ajattelun prosesseihin ja suunnittelutyökaluihin sekä niiden merkitykseen mainonnan suunnittelun kivijalkana. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään konseptuaalisen kokonaissuunnittelun merkitys insightista yksittäisiin kampanjasuunnitelmiin eri medioissa sekä syvennetään ymmärrystä markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa, asiakasymmärryksessä ja ongelmanratkaisussa.

Oppimateriaalit

Pete Barry: The Advertising Concept Book
Muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetuksessa harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä, itsenäisesti ja mainostoimistovierailijoiden kanssa

(tehtävät ja aikataulu tarkemmin ItsLearningissä)

Lisätiedot

EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet ja Markkinointiviestinnän perusteet, Kampanjasuunnittelun perusteet

Siirry alkuun