Skip to main content

Concept Design (5 cr)

Code: 2081325-3006

General information


Enrollment
01.08.2023 - 30.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.10.2023 - 05.11.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Arts Academy
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 22
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Minna Teittinen
Teacher in charge
Minna Teittinen
Course
2081325
No reservations found for realization 2081325-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

* konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen, mainostoimistovierailijoiden ja ekskursioiden tuottama sisältö

* huomioi, että opintojaksolla on runsaasti lähipäiviä, eli rinnakkaista verkkototeutusta ei järjestetä

* päiväkohtainen aikataulu ja ohjelma ItsLearningissä

Objective

After completing the course, the student has the competence to:
- describe the starting point and meaning of concept design
- apply concept design in specific professional areas
- produce and build product and campaign concepts

Content

The course introduces the key elements of concept design from the point of view of an advertising designer. Students get to know the processes of conceptual thinking and design tools and their importance as the cornerstone of advertising design. In the course, you learn to understand the importance of overall conceptual planning, from insight to individual campaign plans in different media, and you deepen your understanding of marketing communication strategic planning, customer understanding and problem solving.

Materials

Pete Barry: The Advertising Concept Book
Muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä

Teaching methods

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely

Exam schedules

-

International connections

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Completion alternatives

-

Student workload

Lähiopetuksessa harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä, itsenäisesti ja mainostoimistovierailijoiden kanssa

(tehtävät ja aikataulu tarkemmin ItsLearningissä)

Further information

EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet ja Markkinointiviestinnän perusteet, Kampanjasuunnittelun perusteet

Go back to top of page