Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00BZ01-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 01.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.09.2023 - 01.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 22
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
PMEDIS23masu
PMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
PMEDIS23tupr
PMEDIS23 Tuotannon ja projektinhallinta
Opintojakso
KU00BZ01
Toteutukselle KU00BZ01-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Markkinoinnin peruskäsitteet, kohderyhmäajattelu, tärkeimmät kilpailukeinot, asiakaslähtöinen markkinoinnin suunnittelu


Opintojakso jakautuu kolmeen osaan:
* Markkinoinnin suunnittelun perusteet
* Mainostoimistotyöskentely
* Markkinointimix

Näkökulma markkinointiin on vahvasti mainonnan suunnittelun ja markkinointiviestinnän näkökulma.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata markkinoinnillisen ajattelun lähtökohdat ja osa-alueet
- kuvata markkinoinnin keskeiset käsitteet, toimintatavat ja keinot
- määritellä markkinoinnin merkityksen ja tehtävät oman alansa toiminnassa
- määritellä asiakaslähtöisen markkinoinnin suunnitteluelementit ja merkityksen
- ottaa huomioon kestävän kehityksen merkityksen markkinoinnin suunnittelussa

Sisältö

Opintojakso toimii perustana mainonnan suunnittelun opinnoille. Opintojaksolla opiskelijat tutustuvat markkinoinnin peruskäsitteisiin, kohderyhmäajatteluun, tavoiteasetantaan sekä tärkeimpiin kilpailukeinoihin. Opiskelijat oppivat ymmärtämään asiakaslähtöistä markkinoinnin suunnittelua sekä tavoitteellista viestintää myös kestävän kehityksen teemat huomioiden. Opintojaksolla tehdään markkinoinnin analysointi- ja suunnitteluharjoituksia itsenäisesti sekä pienryhmissä yhteisen päämäärän saavuttamiseksi ja ryhmätyötaitojen kehittämiseksi.

Oppimateriaalit

Kurssikirjat:
* Markkinoinnin maailma (Bergström, Leppänen 2007)
* Kestävä markkinointi (Lillberg, Mattila 2020)

Muu materiaali jaetaan lähiopetuksessa

Opetusmenetelmät

Lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti, tiimityöskentelyä ja itsenäisiä harjoituksia, itsenäinen tiedonhaku

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys, itsenäinen tiedonhaku

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetuksessa harjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti, kurssikirjoihin perustuva itsenäinen etätehtävä
(tehtävät tarkemmin ItsLearningissä)

Lisätiedot

ItsLearning, sähköposti

Siirry alkuun