Siirry suoraan sisältöön

Perhelähtöinen yhteistyö ja sosionomi kasvattajana / Family-Based Collaboration and Bachelors of Social Services as Educators (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA82-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2023 - 18.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.03.2024 - 08.04.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
englanti
Paikat
26 - 35
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Tiina Suni
Kaija Penttala
Ryhmät
PSOSTK22
Sosionomi (AMK), Turku, K22
PSOSTS22
Sosionomi (AMK), Turku, S22
PSOSS22EN
Degree Programme in Social Services, Early Childhood Education, S22
Opintojakso
TH00CA82

Toteutuksella on 1 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 5 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ma 08.04.2024 klo 09:00 - 14:30
(5 t 30 min)
Perhelähtöinen yhteistyö ja sosionomi kasvattajana / Family-Based Collaboration and Bachelors of Social Services as Educators TH00CA82-3001
SAL_2139a_Afrodite Afrodite
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Teachers:
Kaija Penttala (KP)
Tiina Suni (TS)

Teaching on Mondays, weeks 12-15
Teaching in English at Salo campus

Mon 18.3.2024 9:00 - 14:30 (TS)
- Course info and study assignments
- Values and ethics of ECEC
- The professional values of Bachelor of Social Services in early childhood education
- Multi-professional and cross-sectoral collaboration

Mon 25.3.2024 10:15 - 13:45 (KP)
- Family-oriented forms of collaboration and dialogue
- Addressing difficult issues in challenging situations

Week 14: Independent work with learning assignments

Mon 8.4.2024 9:00 - 14:30 (TS)
- Guardians from different language and cultural backgrounds as educational partners
- Co-operation with multicultural and diverse families
- Course reflection and feedback

Tavoitteet

• ymmärrät huoltajien kanssa tehtävän kasvatusyhteistyön merkityksen
• tiedät eettiset periaatteet ja varhaiskasvatuksen arvoperustan
• osaat moniammatillisen yhteistyön periaatteita ja sovellat niitä ammatillisessa toiminnassa
• vahvistat kulttuurista osaamistasi

Sisältö

• perhelähtöiset yhteistyömuodot ja dialogisuus
• puheeksi ottaminen haastavissa tilanteissa
• moniammatillinen ja monialainen yhteistyö
• varhaiskasvatuksen sosionomin ammatti-identiteetti
• arvot ja etiikka ohjauskäytänteissä ja päiväkodin toimintakulttuurissa
• eri kieli- ja kulttuuritaustaiset huoltajat yhteistyökumppaneina

Oppimateriaalit

National Core Curriculum for ECEC, Finnish National Agency for Education, 2022

Ojala, M. 2010. Developing multicultural early childhood education in a Finnish context. International Journal of Child Care and Education Policy , vol. 4 , no. 1 , pp. 13-22. https://doi.org/10.1007/2288-6729-4-1-13

Murphy et al. 2021. Partnership with families in early childhood education: Exploratory study. Australasian Journal of Early Childhood Volume 46, Issue 1, March 2021, Pages 93-106 https://doi.org/10.1177/1836939120979067

Opetusmenetelmät

Individual work, pair work, group work
Literature-based, lecture-based and learning assignment-based work

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Theoretical essay, individual work, 2,5 ECTS
Learning assignment (discussion with parents) in pairs, reflection on discussion as individual work & contact teaching 1,5 ECTS
Childhood collage, individual work 1 ECTS

Esitietovaatimukset

Valinnaiset asiakasryhmäkohtaiset opinnot voi aloittaa, kun opintoja on suoritettuna vähintään 60 opintopistettä. Opinnot suoritetaan kokonaisina moduuleina.

Varhaiskasvatuksen moduulit on vuoden 2025 alusta lähtien suoritettava järjestyksessä: ensin perusopinnot (1. moduuli) ja tämän jälkeen syventävät opinnot (2. moduuli). Tästä voidaan poiketa, jos se on opiskelijan HOPS:n näkökulmasta perusteltua ja opiskelijalla on aiempaa työkokemusta vähintään vuosi varhaiskasvatuksen työtehtävistä Suomessa tai aiempia korkeakoulutasoisia varhaiskasvatuksen opintoja, jotka on hyväksiluettu hänen opintoihinsa Turun AMK:ssa.

Lisätiedot

Presence in contact teaching is mandatory. In case of absence, compensative assignment must be completed (instructions in Itslearning). Max. absence is 50 % of the contact teaching.

Siirry alkuun