Perhelähtöinen yhteistyö ja sosionomi kasvattajana / Family-Based Collaboration and Bachelors of Social Services as Educators (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA82-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.10.2023 - 18.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
18.03.2024 - 08.04.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 26 - 35
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Tiina Suni
- Kaija Penttala
- Ryhmät
-
PSOSTK22Sosionomi (AMK), Turku, K22
-
PSOSTS22Sosionomi (AMK), Turku, S22
-
PSOSS22ENDegree Programme in Social Services, Early Childhood Education, S22
- Opintojakso
- TH00CA82
Toteutuksella on 1 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 5 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 08.04.2024 klo 09:00 - 14:30 (5 t 30 min) |
Perhelähtöinen yhteistyö ja sosionomi kasvattajana / Family-Based Collaboration and Bachelors of Social Services as Educators TH00CA82-3001 |
SAL_2139a_Afrodite
Afrodite
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Teachers:
Kaija Penttala (KP)
Tiina Suni (TS)
Teaching on Mondays, weeks 12-15
Teaching in English at Salo campus
Mon 18.3.2024 9:00 - 14:30 (TS)
- Course info and study assignments
- Values and ethics of ECEC
- The professional values of Bachelor of Social Services in early childhood education
- Multi-professional and cross-sectoral collaboration
Mon 25.3.2024 10:15 - 13:45 (KP)
- Family-oriented forms of collaboration and dialogue
- Addressing difficult issues in challenging situations
Week 14: Independent work with learning assignments
Mon 8.4.2024 9:00 - 14:30 (TS)
- Guardians from different language and cultural backgrounds as educational partners
- Co-operation with multicultural and diverse families
- Course reflection and feedback
Tavoitteet
• ymmärrät huoltajien kanssa tehtävän kasvatusyhteistyön merkityksen
• tiedät eettiset periaatteet ja varhaiskasvatuksen arvoperustan
• osaat moniammatillisen yhteistyön periaatteita ja sovellat niitä ammatillisessa toiminnassa
• vahvistat kulttuurista osaamistasi
Sisältö
• perhelähtöiset yhteistyömuodot ja dialogisuus
• puheeksi ottaminen haastavissa tilanteissa
• moniammatillinen ja monialainen yhteistyö
• varhaiskasvatuksen sosionomin ammatti-identiteetti
• arvot ja etiikka ohjauskäytänteissä ja päiväkodin toimintakulttuurissa
• eri kieli- ja kulttuuritaustaiset huoltajat yhteistyökumppaneina
Oppimateriaalit
National Core Curriculum for ECEC, Finnish National Agency for Education, 2022
Ojala, M. 2010. Developing multicultural early childhood education in a Finnish context. International Journal of Child Care and Education Policy , vol. 4 , no. 1 , pp. 13-22. https://doi.org/10.1007/2288-6729-4-1-13
Murphy et al. 2021. Partnership with families in early childhood education: Exploratory study. Australasian Journal of Early Childhood Volume 46, Issue 1, March 2021, Pages 93-106 https://doi.org/10.1177/1836939120979067
Opetusmenetelmät
Individual work, pair work, group work
Literature-based, lecture-based and learning assignment-based work
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Theoretical essay, individual work, 2,5 ECTS
Learning assignment (discussion with parents) in pairs, reflection on discussion as individual work & contact teaching 1,5 ECTS
Childhood collage, individual work 1 ECTS
Esitietovaatimukset
Valinnaiset asiakasryhmäkohtaiset opinnot voi aloittaa, kun opintoja on suoritettuna vähintään 60 opintopistettä. Opinnot suoritetaan kokonaisina moduuleina.
Varhaiskasvatuksen moduulit on vuoden 2025 alusta lähtien suoritettava järjestyksessä: ensin perusopinnot (1. moduuli) ja tämän jälkeen syventävät opinnot (2. moduuli). Tästä voidaan poiketa, jos se on opiskelijan HOPS:n näkökulmasta perusteltua ja opiskelijalla on aiempaa työkokemusta vähintään vuosi varhaiskasvatuksen työtehtävistä Suomessa tai aiempia korkeakoulutasoisia varhaiskasvatuksen opintoja, jotka on hyväksiluettu hänen opintoihinsa Turun AMK:ssa.
Lisätiedot
Presence in contact teaching is mandatory. In case of absence, compensative assignment must be completed (instructions in Itslearning). Max. absence is 50 % of the contact teaching.