Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito (2 op)
Toteutuksen tunnus: TE00BQ51-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2023 - 12.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 24.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Ajoneuvo- ja kuljetustekniikan koulutus
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 14 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 02.04.2024 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito TE00BQ51-3008 |
EDU_3004
Josef muunto byod
|
Pe 19.04.2024 klo 11:30 - 15:30 (4 t 0 min) |
Tentti TE00BQ51-3008 jaTE00BQ51-3009 Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito |
LEM_B147
Joukahainen muunto
|
Ma 29.04.2024 klo 11:30 - 15:00 (3 t 30 min) |
Uusintatentti / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito |
ICT_C1027_Lambda
LAMBDA
|
Ma 13.05.2024 klo 11:30 - 15:30 (4 t 0 min) |
Uusintatentti Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito |
ICT_C1027_Lambda
LAMBDA
|
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- toimia asiakaslähtöisesti
- antaa esimerkkejä hyvästä asiakaspalvelusta eri autoalan tehtävissä
- asiakaspalvelutilanteessa ottaa huomioon erilaiset asiakkaat
- osaa arvioida omia asiakaspalvelutaitojaan sekä kehittämiskohtia
Sisältö
asiakaslähtöinen ajattelu
ostokäyttäytyminen
asiakaskokemus
asiakaspalvelutilanteet autoalalla
Oppimateriaalit
Grönroos, Christian (eri vuosia) Palvelujen johtaminen ja markkinointi.
Storbacka, Kai & Lehtinen, Jarmo. R. (eri vuosia) Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkuuden armoilla.
Bergström, Seija & Leppänen, Arja (2015, 2021) Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Tunneilla jaettu materiaali.
Omat muistiinpanot.
Oppimisympäristön Itslearning materiaali.
Opetusmenetelmät
Keskustelut, harjoitteet, havainnointi ja tentti.
Oppimisympäristönä Itslearning.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan opintojakson ensimmäisellä tapaamiskerralla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija osallistuu tunneilla keskusteluun ja harjoitteisiin 16 h
Parettain tehtävä havainnointitehtävä ja havainnoinnin valmistelu 4-6 h
Tentti ja tenttiin kertaus 12 h
Itsenäinen työskentely ja tiedonhaku, valmistelu tunneille 16 h
Toteutukseen voi liittyä yritystoimeksiantoja.
Pääosa tehtävänannoista toteutetaan suullisina toimeksiantoina luentojen ja teoreettisen aiheen yhteydessä, eikä niitä toisteta luennoitsijan toimesta. Suullisten tehtävänantojen tavoitteena on simuloida asiakkaiden antamia toimeksiantoja.
Lisätiedot
Viestiminen opettajalle Itslearning-alustan viestitoiminnon kautta.