Siirry suoraan sisältöön

Monimedialliset tarinat (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CS32-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2023 - 31.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.02.2024 - 31.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
8 - 25
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Antti Alanko
Johanna Ailio
Anna Kuusela
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
PMEDIS20elok
PMEDIS20 elokuva
PMEDIS20jour
PMEDIS20 journalismi
PMEDIS20masn
PMEDIS20masu
PMEDIS20tupr
PMEDIS20tupr
PMEDIS21elok
PMEDIS21 elokuva
PMEDIS21jour
PMEDIS21 journalismi
PMEDIS21masn
PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
PMEDIS21tupr
PMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
Opintojakso
KU00CS32

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 27 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ti 16.04.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
Drone-kuvaus VARAUS
Ke 17.04.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
Drone-kuvaus VARAUS
To 18.04.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
Drone-kuvaus VARAUS
Ke 15.05.2024 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
LIN_H115 Kuvateatteri
Ke 15.05.2024 klo 13:15 - 16:00
(2 t 45 min)
Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
LIN_H319 Teoriatila
LIN_H330 Teoriatila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Monimediallisen dokumentoinnin opintojaksolla käsitellään monipuolisesti eri tapoja ja välineitä, joita käytetään dokumentoinnissa. Tämä voi sisältää valokuvausta, videokuvausta, äänittämistä, haastatteluja, graafista suunnittelua ja muita mediaan liittyviä taitoja. Opintojakso keskittyy dokumentoinnin periaatteisiin, sisällön suunnitteluun ja tiedonhakuun huomioiden eri mediateknologioiden mahdollisuudet.

Opintojakso toteutetaan osana Revive-hanketta ja tuotokset jaetaan syksyllä 2024 Turussa pidettävälle kansainväliselle Living Lab -työpajaryhmälle ennakkoaineistona.

Opintojaksolla on teoriaopetusta monimediallisen tuotoksen tiedonkeruuseen, haastatteluihin sekä käsikirjoittamiseen sekä pienryhmissä toteutettava laajempi oppimistehtävä, johon tarjotaan ohjausta yhteisissä ideointi- ja purkupäiviissä sekä tarvittaessa aihe- ja tekniikkakohtaista ohjausta pienryhmille.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella monimediallisen media-aineiston sisältöjä

- etsiä kriittisesti tietoa huomioiden historialliset, kulttuuriset ja sosiaaliset ulottuvuudet

- käyttää laajasti video- ja äänitallennuksen välineistöä

- monimediallisen aineiston tuotannon työprosessin

- käyttää myös englannin kieltä työprosessissa

Sisältö

Monimediallisen dokumentoinnin opintojaksolla käsitellään monipuolisesti eri tapoja ja välineitä, joita käytetään dokumentoinnissa. Tämä voi sisältää valokuvausta, videokuvausta, äänittämistä, haastatteluja, graafista suunnittelua ja muita mediaan liittyviä taitoja. Opintojakso keskittyy dokumentoinnin periaatteisiin, sisällön suunnitteluun ja tiedonhakuun huomioiden eri mediateknologioiden mahdollisuudet.

Opintojakso toteutetaan osana Revive-hanketta ja tuotokset jaetaan syksyllä 2024 Turussa pidettävälle kansainväliselle Living Lab -työpajaryhmälle ennakkoaineistona.

Oppimateriaalit

jaetaan jakson ITS-alueella

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä. Oman osaamisen kehittymisen reflektio.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan. Reflektointi ja itsearviointi puuttuu tai on pinnallista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Reflektointi ja itsearviointi on pinnallista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti ja tunnistaa reflektiossaan kehityskohteita työssään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista. Opiskelija tunnistaa kehitystään tiedoissaan ja taidoissaan sekä löytää kehityskohteita reflektiossaan.

Siirry alkuun