Siirry suoraan sisältöön

Monimedialliset tarinat (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CS32-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.11.2023 - 31.03.2024

Ajoitus

26.02.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

8 - 25

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Antti Alanko
  • Johanna Ailio
  • Anna Kuusela

Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät

  • PMEDIS21jour
    PMEDIS21 journalismi
  • PMEDIS21elok
    PMEDIS21 elokuva
  • PMEDIS20jour
    PMEDIS20 journalismi
  • PMEDIS20elok
    PMEDIS20 elokuva
  • PMEDIS20tupr
    PMEDIS20tupr
  • PMEDIS21tupr
    PMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
  • PMEDIS20masn
    PMEDIS20masu
  • PMEDIS21masn
    PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
  • 29.02.2024 09:00 - 13:30, Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
  • 07.03.2024 09:00 - 13:00, Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
  • 08.03.2024 09:00 - 13:00, Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
  • 27.03.2024 09:00 - 16:00, Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
  • 16.04.2024 09:00 - 16:00, Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
  • 17.04.2024 09:00 - 16:00, Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
  • 18.04.2024 09:00 - 16:00, Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
  • 15.05.2024 09:00 - 13:00, Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001
  • 15.05.2024 13:15 - 16:00, Monimedialliset tarinat KU00CS32-3001

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella monimediallisen media-aineiston sisältöjä

- etsiä kriittisesti tietoa huomioiden historialliset, kulttuuriset ja sosiaaliset ulottuvuudet

- käyttää laajasti video- ja äänitallennuksen välineistöä

- monimediallisen aineiston tuotannon työprosessin

- käyttää myös englannin kieltä työprosessissa

Sisältö

Monimediallisen dokumentoinnin opintojaksolla käsitellään monipuolisesti eri tapoja ja välineitä, joita käytetään dokumentoinnissa. Tämä voi sisältää valokuvausta, videokuvausta, äänittämistä, haastatteluja, graafista suunnittelua ja muita mediaan liittyviä taitoja. Opintojakso keskittyy dokumentoinnin periaatteisiin, sisällön suunnitteluun ja tiedonhakuun huomioiden eri mediateknologioiden mahdollisuudet.

Opintojakso toteutetaan osana Revive-hanketta ja tuotokset jaetaan syksyllä 2024 Turussa pidettävälle kansainväliselle Living Lab -työpajaryhmälle ennakkoaineistona.

Oppimateriaalit

jaetaan jakson ITS-alueella

Sisällön jaksotus

Monimediallisen dokumentoinnin opintojaksolla käsitellään monipuolisesti eri tapoja ja välineitä, joita käytetään dokumentoinnissa. Tämä voi sisältää valokuvausta, videokuvausta, äänittämistä, haastatteluja, graafista suunnittelua ja muita mediaan liittyviä taitoja. Opintojakso keskittyy dokumentoinnin periaatteisiin, sisällön suunnitteluun ja tiedonhakuun huomioiden eri mediateknologioiden mahdollisuudet.

Opintojakso toteutetaan osana Revive-hanketta ja tuotokset jaetaan syksyllä 2024 Turussa pidettävälle kansainväliselle Living Lab -työpajaryhmälle ennakkoaineistona.

Opintojaksolla on teoriaopetusta monimediallisen tuotoksen tiedonkeruuseen, haastatteluihin sekä käsikirjoittamiseen sekä pienryhmissä toteutettava laajempi oppimistehtävä, johon tarjotaan ohjausta yhteisissä ideointi- ja purkupäiviissä sekä tarvittaessa aihe- ja tekniikkakohtaista ohjausta pienryhmille.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä. Oman osaamisen kehittymisen reflektio.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan. Reflektointi ja itsearviointi puuttuu tai on pinnallista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Reflektointi ja itsearviointi on pinnallista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti ja tunnistaa reflektiossaan kehityskohteita työssään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista. Opiskelija tunnistaa kehitystään tiedoissaan ja taidoissaan sekä löytää kehityskohteita reflektiossaan.