Siirry suoraan sisältöön

Visualisointi ja tarinankerronta (3 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CV42-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 31.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.02.2025 - 23.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Janne Granfors
Ryhmät
MLIITS24
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2024
Opintojakso
KH00CV42

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 06.03.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Visualisointi ja tarinankerronta KH00CV42-3001
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
To 06.03.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Visualisointi ja tarinankerronta KH00CV42-3001
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Pe 23.05.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Visualisointi ja tarinankerronta KH00CV42-3001
EDU_4071 Oppimistila muunto byod
Pe 23.05.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Visualisointi ja tarinankerronta KH00CV42-3001
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opiskelija ymmärtää visuaalisen ajattelun ja kommunikaation merkityksen yritysviestinnässä. Opiskelija oppii hyödyntämään tarinankerrontaa yrityksen markkinoinnissa. Kurssin teemoja ovat:
- visuaalisuuden merkitys ja tärkeimmät huomioon otettavat seikat
- visualisointi käytännössä (yrityksen markkinoinnin kontekstissa)
- tarinankerronnan teoria, tausta ja hyödyt yrityksen toiminnassa
- henkilöbrändäyksen näkökulma: tarinankerronta avuksi urapolulla?

Opetuskerrat: 6.3. ja 23.5.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää visuaalisen ajattelun ja kommunikaation merkityksen yritysviestinnässä. Opiskelija oppii hyödyntämään tarinankerrontaa yrityksen markkinoinnissa.

Sisältö

- visuaalisuuden merkitys ja tärkeimmät huomioon otettavat seikat
- visualisointi käytännössä (yrityksen markkinoinnin kontekstissa)
- tarinankerronnan teoria, tausta ja hyödyt yrityksen toiminnassa
- henkilöbrändäyksen näkökulma: tarinankerronta avuksi urapolulla?

Oppimateriaalit

Kurssin Itslearning-alustalla oleva materiaali sekä opiskelijan omatoimiseen tiedonhakuun perustuva materiaali.

Opetusmenetelmät

Luennot, itsenäinen tiedonhaku,vertaispalaute sekä yksilötyöt

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka, jonka mukaan oppiminen perustuu kokeilulle, tiedon ja osaamisen jakamiselle sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiselle.

Kurssilla ei jaeta tulosteita, vaan kannustetaan kestävän kehityksen mukaiseen opiskeluun. Opinnoissa ei myöskään erotella ihmisiä iän, sukupuolen, suuntautuneisuuden, elämänkatsomuksen, taustan tms. mukaan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Normaali AHOT-prosessi: ota ensin yhteyttä opettajaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin aikana opiskelija tekee kaksi laajempaa oppimistehtävää sekä antaa vertaispalautetta.

Kurssin työkuorma on n. 81 tuntia, josta lähiopetusta on 6 tuntia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen lähiopetukseen, oppimistehtävät,

Hylätty (0)

Suomeksi
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti.

Lisätiedot

Itslearning ja sähköposti.

Siirry alkuun