Terveysteknologian tuotekehitys (5 op)
Toteutuksen tunnus: MS00BR15-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2024 - 07.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.10.2024 - 06.02.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Insinööri (ylempi AMK), terveysteknologia
- Opettajat
- Reetta Raitoharju
- Heidi Salokangas
- Ryhmät
-
YTERTES24Terveysteknologia
-
YTERIS24Insinööri (ylempi AMK), Terveysteknologia
-
YTERTS24Tradenomi (ylempi AMK), terveysteknologia
-
OSTESOS24Terveysteknologia sosiaali- ja terveysalalla -osaajakoulutus
- Opintojakso
- MS00BR15
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 23 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 07.10.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö) |
EDU_3026_3027
Teoriatila avo byod
|
Ma 07.10.2024 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Ma 07.10.2024 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö) |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Pe 29.11.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö) |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Pe 29.11.2024 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Pe 29.11.2024 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö) |
ICT_C2046
Teoriatila muunto
|
Pe 29.11.2024 klo 15:00 - 16:00 (1 t 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö) |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveysteknologian toimialaa huomioiden alan tuotekehityksen ja liiketoiminnan erityispiirteet
· soveltaa regulatiivisia vaatimuksia lääkinnällisten laitteiden tuotekehitykseen
· soveltaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun periaatteita terveysteknologiainnovaatioiden kehittämisessä
Opintojakson sisältö
· tuotekehitysprosessi
· lääkinnällisten laitteiden regulaatio
· käyttäjäkeskeinen suunnittelu
Opintojakso toteutetaan syyslukukaudella 2024.Opintojaksolla on kolme lähiopetuskertaa kampuksella Turussa:
ma 7.10. 9-16
pe 29.11. 9-16
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveysteknologian toimialaa huomioiden alan tuotekehityksen ja liiketoiminnan erityispiirteet
· soveltaa regulatiivisia vaatimuksia lääkinnällisten laitteiden tuotekehitykseen
· soveltaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun periaatteita terveysteknologiainnovaatioiden kehittämisessä
Sisältö
· tuotekehitysprosessi
· lääkinnällisten laitteiden regulaatio
· käyttäjäkeskeinen suunnittelu
Oppimateriaalit
Opettajan ilmoittama materiaali. Saatavilla Itslearningissa.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla oppiminen tapahtuu oppimissisältöön orientoivien tehtävien, niitä syventävien lähipäivien ja opittua soveltavien oppimistehtävien kautta.
Orientoivat tehtävät on tarkoitettu aihepiiriin perehtymiseen ja siihen, että opisklelija pystyy osallistumaan lähipäivän ohjelmaan, vaikkei hänelle olisi aiempaa tietämystä aiheesta. Orientoivat tehtävät sisältävät aina myös lisämateriaalia, jota voi halutessaan opiskella. Oreintoivat tehtävät tehdään yksilötehtävinä ja niiden suorittaminen ei ole pakollista kurssin suorittamiseksi.
Lähipäivillä syvennytään orientoivan tehtävän kautta tutuksi tulleeseen teemaan luentoje ja harjoitusten kautta ja jaetaan tietämystä erilaisissa keskustelevissa tehtävissä.
Oppimistehtävät tehdään ryhmätyönä ja niissä on tarkoituksena soveltaa opittua omaan tuoteidean konseptointiin ja tuotekehityksen suunnitteluun. Oppimistehtävä arvostellaan asteikolla hyl-5.
Lisäksi opintojaksolla tehdään henkilökohtainen oppimispäiväkirja, joka arvioidaan hyv/hyl.
Kansainvälisyys
Opintojakson toteutuksessa noudatetaan konstruktivistista oppimisnäkemystä, jonka mukaan oppinen tapahtuu oppijan aktiivisen ja sosiaalisen toiminan kautta ja jossa oppija tulkitsee oppimaansa aiempien havaintojensa kautta.
Orientoivissa tehtävissä hyödynnetään käänteisen luokkahuoneen periaatteita.
Lähipäivissä ja oppimistehtäviessä toteutetaan yhteistoiminnallista oppimista ja dialogisuutta.
Arvioitavan lopputehtävän tarkoitus on koota opittu ja reflektoida sitä konstruktiivisen oppimisnäkökulman periaatteiden mukaisesti.
The Ecodesign for Sustainable Products Regulation (ESPR) tilannekatsaus.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson suorittaakseen opiskelijan on:
- Osallistuttava lähipäivien opetukseen ja oppimiseen
- Tehtävä oman tasonsa mukaan orientoivat tehtävät niin, että pystyy osallistumaan lähipäivien opetukseen.
- Laadittava ja palautettava ohjeistuksen mukainen arvosteltava lopputehtävä ryhmätyönä.
- Laadittava henkilökohtainen oppimispäiväkirja
Lähiopetus: 16 h
Orientoivat tehtävä : 24 h
Oppimispäiväkirja 20h
Arvosteltava lopputehtävä:75 h
Yhteensä: 135 h
Lisätiedot
Viestintä opettajiin sähköpostilla.