Health Technology Product Development (5 cr)
Code: MS00BR15-3005
General information
- Enrollment
-
02.07.2024 - 07.10.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.10.2024 - 06.02.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master of Health Care Technology
- Teachers
- Reetta Raitoharju
- Heidi Salokangas
- Groups
-
YTERTS24Master of Business Administration, Health Technology
- Course
- MS00BR15
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 23 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 07.10.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö) |
EDU_3026_3027
Teoriatila avo byod
|
Mon 07.10.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Mon 07.10.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö) |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Fri 29.11.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö) |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Fri 29.11.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Fri 29.11.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö) |
ICT_C2046
Teoriatila muunto
|
Fri 29.11.2024 time 15:00 - 16:00 (1 h 0 min) |
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö) |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveysteknologian toimialaa huomioiden alan tuotekehityksen ja liiketoiminnan erityispiirteet
· soveltaa regulatiivisia vaatimuksia lääkinnällisten laitteiden tuotekehitykseen
· soveltaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun periaatteita terveysteknologiainnovaatioiden kehittämisessä
Opintojakson sisältö
· tuotekehitysprosessi
· lääkinnällisten laitteiden regulaatio
· käyttäjäkeskeinen suunnittelu
Opintojakso toteutetaan syyslukukaudella 2024.Opintojaksolla on kolme lähiopetuskertaa kampuksella Turussa:
ma 7.10. 9-16
pe 29.11. 9-16
Objective
After completing the course, the student is able to:
· analyze the special features of health technology business and product development
· apply the regulatory demands in the medical device development process
· apply user-centric design in developing health technology innovation
Content
· R&D process
· medical device regulation
· user-centered design
Materials
Opettajan ilmoittama materiaali. Saatavilla Itslearningissa.
Teaching methods
Opintojaksolla oppiminen tapahtuu oppimissisältöön orientoivien tehtävien, niitä syventävien lähipäivien ja opittua soveltavien oppimistehtävien kautta.
Orientoivat tehtävät on tarkoitettu aihepiiriin perehtymiseen ja siihen, että opisklelija pystyy osallistumaan lähipäivän ohjelmaan, vaikkei hänelle olisi aiempaa tietämystä aiheesta. Orientoivat tehtävät sisältävät aina myös lisämateriaalia, jota voi halutessaan opiskella. Oreintoivat tehtävät tehdään yksilötehtävinä ja niiden suorittaminen ei ole pakollista kurssin suorittamiseksi.
Lähipäivillä syvennytään orientoivan tehtävän kautta tutuksi tulleeseen teemaan luentoje ja harjoitusten kautta ja jaetaan tietämystä erilaisissa keskustelevissa tehtävissä.
Oppimistehtävät tehdään ryhmätyönä ja niissä on tarkoituksena soveltaa opittua omaan tuoteidean konseptointiin ja tuotekehityksen suunnitteluun. Oppimistehtävä arvostellaan asteikolla hyl-5.
Lisäksi opintojaksolla tehdään henkilökohtainen oppimispäiväkirja, joka arvioidaan hyv/hyl.
International connections
Opintojakson toteutuksessa noudatetaan konstruktivistista oppimisnäkemystä, jonka mukaan oppinen tapahtuu oppijan aktiivisen ja sosiaalisen toiminan kautta ja jossa oppija tulkitsee oppimaansa aiempien havaintojensa kautta.
Orientoivissa tehtävissä hyödynnetään käänteisen luokkahuoneen periaatteita.
Lähipäivissä ja oppimistehtäviessä toteutetaan yhteistoiminnallista oppimista ja dialogisuutta.
Arvioitavan lopputehtävän tarkoitus on koota opittu ja reflektoida sitä konstruktiivisen oppimisnäkökulman periaatteiden mukaisesti.
The Ecodesign for Sustainable Products Regulation (ESPR) tilannekatsaus.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Opintojakson suorittaakseen opiskelijan on:
- Osallistuttava lähipäivien opetukseen ja oppimiseen
- Tehtävä oman tasonsa mukaan orientoivat tehtävät niin, että pystyy osallistumaan lähipäivien opetukseen.
- Laadittava ja palautettava ohjeistuksen mukainen arvosteltava lopputehtävä ryhmätyönä.
- Laadittava henkilökohtainen oppimispäiväkirja
Lähiopetus: 16 h
Orientoivat tehtävä : 24 h
Oppimispäiväkirja 20h
Arvosteltava lopputehtävä:75 h
Yhteensä: 135 h
Further information
Viestintä opettajiin sähköpostilla.