Terveyden edistämisen kehittyvät toimintaympäristöt (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BP95-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2024 - 18.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
11.09.2024 - 13.11.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi / Master School
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
- Opettajat
- Nasrin Jinia
- Maarit Janhunen
- Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Ryhmät
-
YTEEDK24Terveyden edistämisen koulutus, K23
- Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
- Opintojakso
- TH00BP95
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 14 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 11.09.2024 klo 08:30 - 11:30 (3 t 0 min) |
Terveyden edistämisen kehittyvät toimintaympäristöt TH00BP95-3008 (35hlö) |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
To 03.10.2024 klo 08:30 - 14:00 (5 t 30 min) |
Terveyden edistämisen kehittyvät toimintaympäristöt TH00BP95-3008 (35hlö) |
ICT_C2046
Teoriatila muunto
|
To 31.10.2024 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Terveyden edistämisen kehittyvät toimintaympäristöt TH00BP95-3008 (35hlö) |
ICT_C2046
Teoriatila muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson ajoitus: 11.9..-13.11.2024
Lähitapaamiset: 11.9., 3.10. ja 31.10.
Opintojakso aukeaa Itslearning:ssä: 11.9.
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveyden edistämisen tulevaisuuden haasteita ja etsiä ratkaisuja niihin
· kehittää terveyden edistämisen rakenteita ja tunnistaa kehittämishaasteet osaksi modernin yhteiskunnan kehitystä
· syventää tietämystään terveyden edistämisen yritystoiminnasta ja tunnistaa yritystoiminnan mahdollisuuksia omalla toimialallaan
· tunnistaa ja kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· kehittyy terveyden edistämisen kansainvälisenä toimijana
Sisältö:
- terveyden edistämisen asiantuntijuus
- terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, Hyvinvointialue SOTE)
- sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen
- terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
- kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
- innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveyden edistämisen tulevaisuuden haasteita ja etsiä ratkaisuja niihin
· kehittää terveyden edistämisen rakenteita ja tunnistaa kehittämishaasteet osaksi modernin yhteiskunnan kehitystä
· syventää tietämystään terveyden edistämisen yritystoiminnasta ja tunnistaa yritystoiminnan mahdollisuuksia omalla toimialallaan
· tunnistaa ja kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· kehittyy terveyden edistämisen kansainvälisenä toimijana
Sisältö
· terveyden edistämisen asiantuntijuus · terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, SOTE-uudistus)
· sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen · terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
· kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
· innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä
Oppimateriaalit
Opetuksessa käytettävä materiaali Itslearning:ssä.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen - sekä pari- ja ryhmätyöskentely.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiä ei ole.
Kansainvälisyys
Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua, sekä pari- ja ryhmätyöskentelyä .
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pari- ja ryhmätehtävissä korostuu laajemman tehtäväkokonaisuuden yhdessä suorittaminen, projektimainen työskentely sekä konstruktivistinen omien kokemuksien jakaminen ryhmän jäsenten kanssa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät:
1. Paritehtävä (kolmannen sektorin toimija)
2. Yksilötehtävä (Suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050)
Opintojakson työmäärä 5 op (= 135 tuntia)
Lisätiedot
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa