Siirry suoraan sisältöön

Myyntiprosessi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3101198-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 06.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2024 - 22.11.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Myyntityön koulutus
Opettajat
Kai Schleutker
Ryhmät
PMYYNS23
Myyntityö S23
Opintojakso
3101198

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 02.09.2024 klo 11:00 - 13:00
(2 t 0 min)
Myyntiprosessi 3101198-3010
EDU_3034 Helena muunto byod
Ma 09.09.2024 klo 11:00 - 13:00
(2 t 0 min)
Myyntiprosessi 3101198-3010
ICT_C3043 Teoriatila muunto
Ma 16.09.2024 klo 11:00 - 13:00
(2 t 0 min)
Myyntiprosessi 3101198-3010
LEM_B143 Oppimistila muunto
Ma 23.09.2024 klo 11:00 - 13:00
(2 t 0 min)
Myyntiprosessi 3101198-3010
LEM_B143 Oppimistila muunto
Pe 04.10.2024 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myyntiprosessi 3101198-3010
LEM_A317 Oppimistila
Ti 08.10.2024 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Myyntiprosessi 3101198-3010
LEM_B143 Oppimistila muunto
Ma 21.10.2024 klo 11:00 - 13:00
(2 t 0 min)
Myyntiprosessi 3101198-3010
LEM_B143 Oppimistila muunto
Ma 28.10.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Myyntiprosessi 3101198-3010
LEM_B166 Kullervo
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson tavoitteena on, että sen suoritettuaan opiskelija ymmärtää ja osaa toteuttaa myyntiprosessia sen eri vaiheissa. Lisäksi opiskelija osaa hyödyntää erilaisia myyntikanavia sekä ymmärtää pitkäaikaisten asiakassuhteiden merkityksen yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opintojaksolla perehdytään mm. seuraaviin teemoihin:
- myyntisuppilo
- liidit
- prospektointi
- kontaktointi
- neuvottelut
- tarjoukset
- myynnin työkalut
- erilaiset myyntikanavat

Kurssin suoritus edellyttää vähintään 50% läsnäoloa lähiopetuksessa.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää henkilökohtaisenmyyntityön roolin yrityksessä ja kuinka ammattimaiset myyntihenkilöt suorittavat tehtäviänsä.
- toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti.
- analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja.
- käyttää erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja eri myyntitilanteissa ja asiakassuhteen vaiheissa.
- rakentaa ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita yritysten (B-to-B) välisessä kaupankäynnissä arvonluonnin näkökulmasta

Sisältö

myyntiprosessin vaiheet

Oppimateriaalit

Kurssin aikana jaettava materiaali (artikkeleita, podcasteja, videoita jne.)

Taustalukemistoksi sopii esimerkiksi Jobber & Lancaster 2015: Selling and sales management: Pearson Education LTD.

Opetusmenetelmät

Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus, vierailijaluennot

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot ja projektitöiden esittely
Kirjalliset työt & projektityöskentely
Itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 tuntia

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssin läpäiseminen edellyttää aktiivista osallistumista luennoille ja jokaisen opiskelijan edellytetään aktiivisesti osallistuvan opetukseen.
Arvosana määräytyy seuraavasti:

Aktiivinen paikallaolo ja osallistuminen
25 %
Its-tentit (2kpl)
25%
Reflektio/päiväkirja
25 %
Projektityöt (ryhmässä)
25 %


Kurssin lähipäivistä täytyy olla paikalla vähintään puolet. Jos poissaoloja on enemmän, kurssisuoritus hylätään.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti luennoille ja ryhmän työskentelyyn (projektityö tai vaaditut kirjalliset tuotokset tekemättä). Opiskelijalla on vakavia puutteita myyntiprosessiin liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille. Myös ryhmätyössä osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla myyntiprosessia ja sen osa-alueita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti luennoille sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa.

Ryhmätyössä opiskelija on aktiivisesti osallistunut ryhmän työskentelyyn ja esitykseen. Aihepiiriä on käsitelty kypsästi, rakentavasti ja kriittisesti.

Ryhmätyö on laadukkaasti ja asiaan perehtyen toteutettu.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti myyntiprosessin eri osa-alueita sekä hahmottaa näiden välisiä suhteita.

Luennoille osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Ryhmätyö osoittaa monipuolista ja luovaa ajattelua sekä kokonaisvaltaista myyntiprosessin ymmärrystä.

Siirry alkuun