Myynti- ja markkinointitiimien johtaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CL93-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2024 - 11.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
04.09.2024 - 18.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 - 10
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 15
- Opettajat
- Marianne Renvall
- Arto Kuuluvainen
- Ryhmät
-
PMYYNS23Myyntityö S23
-
PLIITS23MARPLIITS23MAR
- Opintojakso
- KH00CL93
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Myynti-, markkinointi tai viestintäpäällikkö ohjaa myynti-, viestintä tai markkinointitiimiä, sen jäseniä ja kehittää tiimin toimintaa MyyntiAkatemiassa. Hän organisoi ja johtaa myyntiä, viestintää ja markkinointia käytännön tasolla ja raportoi siitä säännöllisesti viikkopalaverissa.
Myynti-, viestintä tai markkinointipäällikkö johtaa yritysprojektien toteutumista projektipäällikköjen kanssa. Hän puuttuu tarvittaessa niissä esiintyviin haasteisiin liittyen esimerkiksi aikatauluihin ja vuorovaikutukseen ja pyrkii löytämään niihin ratkaisuja.
Myynti-, markkinointi- ja viestintpäällikkö osallistuvat laatutiimiin ja kehittää yhdessä laatupäällikön ja valmentajien kanssa MyyntiAkatemian toimintaa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti-, viestintä tai markkinointitiimin toimintaa
- johtaa myynti-, viestintä ja markkinointiprosesseja
- analysoida myyntiin, markkinointiin tai viestintään liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia muutoksia
- ohjata ja valmentaa myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien jäseniä
- arvioida ja kehittää prosesseja pienessä organisaatiossa.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti- ja markkinointitiimien toimintaa
- johtaa myynti- ja markkinointiprosesseja
- analysoida myynnin johtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
- johtaa ja valmentaa myynti- ja markkinointihenkilöitä
- arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntiprosesseja pienessä organisaatiossa
Sisältö
.
Oppimateriaalit
Treenien ja kirjapiirien oppimateriaalit. Yritysprojektien vaativat materiaalit.
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen ja projektioppiminen MyntiAkatemian myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien vetämisen ja kehittämisen kautta. Teoriakehystä kehitetään yritysprojektien, treenien ja kirjapiirien avulla. Portfoliotyöskentely.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Kansainvälisyys
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, joihin kuuluvat yritysprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa. Kaikessa toiminnassa huomioidaan kestävän kehityksen periaatteita.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija ohjaa myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien opiskelijoita tekemään yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja kehittämään MyyntiAkatemian toimintaa. Hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella (treenit, yritysprojektit, oppimissopimus, tuntikertymä). Lukukauden opintopisteiden minimimäärä on 10 op.
Lisätiedot
MyyntiAkatemian Teams-kanava. Yritysprojekteissa käytetään Trelloa. MyyntiAkatemian CRM-järjestelmänä käytetään Pipedrivea. Markkinoinnissa käytetään Instagramia ja LinkedIniä.