Siirry suoraan sisältöön

Myynti- ja markkinointitiimien johtaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CL93-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 11.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.09.2024 - 18.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 - 10
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 15
Opettajat
Marianne Renvall
Arto Kuuluvainen
Ryhmät
PMYYNS23
Myyntityö S23
PLIITS23MAR
PLIITS23MAR
Opintojakso
KH00CL93
Toteutukselle KH00CL93-3004 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Myynti-, markkinointi tai viestintäpäällikkö ohjaa myynti-, viestintä tai markkinointitiimiä, sen jäseniä ja kehittää tiimin toimintaa MyyntiAkatemiassa. Hän organisoi ja johtaa myyntiä, viestintää ja markkinointia käytännön tasolla ja raportoi siitä säännöllisesti viikkopalaverissa.

Myynti-, viestintä tai markkinointipäällikkö johtaa yritysprojektien toteutumista projektipäällikköjen kanssa. Hän puuttuu tarvittaessa niissä esiintyviin haasteisiin liittyen esimerkiksi aikatauluihin ja vuorovaikutukseen ja pyrkii löytämään niihin ratkaisuja.

Myynti-, markkinointi- ja viestintpäällikkö osallistuvat laatutiimiin ja kehittää yhdessä laatupäällikön ja valmentajien kanssa MyyntiAkatemian toimintaa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti-, viestintä tai markkinointitiimin toimintaa
- johtaa myynti-, viestintä ja markkinointiprosesseja
- analysoida myyntiin, markkinointiin tai viestintään liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia muutoksia
- ohjata ja valmentaa myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien jäseniä
- arvioida ja kehittää prosesseja pienessä organisaatiossa.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti- ja markkinointitiimien toimintaa
- johtaa myynti- ja markkinointiprosesseja
- analysoida myynnin johtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
- johtaa ja valmentaa myynti- ja markkinointihenkilöitä
- arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntiprosesseja pienessä organisaatiossa

Sisältö

.

Oppimateriaalit

Treenien ja kirjapiirien oppimateriaalit. Yritysprojektien vaativat materiaalit.

Opetusmenetelmät

Tiimioppiminen ja projektioppiminen MyntiAkatemian myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien vetämisen ja kehittämisen kautta. Teoriakehystä kehitetään yritysprojektien, treenien ja kirjapiirien avulla. Portfoliotyöskentely.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Kansainvälisyys

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, joihin kuuluvat yritysprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa. Kaikessa toiminnassa huomioidaan kestävän kehityksen periaatteita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija ohjaa myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien opiskelijoita tekemään yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja kehittämään MyyntiAkatemian toimintaa. Hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella (treenit, yritysprojektit, oppimissopimus, tuntikertymä). Lukukauden opintopisteiden minimimäärä on 10 op.

Lisätiedot

MyyntiAkatemian Teams-kanava. Yritysprojekteissa käytetään Trelloa. MyyntiAkatemian CRM-järjestelmänä käytetään Pipedrivea. Markkinoinnissa käytetään Instagramia ja LinkedIniä.

Siirry alkuun