Skip to main content

Managing Sales and Marketing Teams (10 cr)

Code: KH00CL93-3004

General information


Enrollment
01.06.2024 - 11.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2024 - 18.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 - 10
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 15
Teachers
Marianne Renvall
Arto Kuuluvainen
Course
KH00CL93
No reservations found for realization KH00CL93-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Myynti-, markkinointi tai viestintäpäällikkö ohjaa myynti-, viestintä tai markkinointitiimiä, sen jäseniä ja kehittää tiimin toimintaa MyyntiAkatemiassa. Hän organisoi ja johtaa myyntiä, viestintää ja markkinointia käytännön tasolla ja raportoi siitä säännöllisesti viikkopalaverissa.

Myynti-, viestintä tai markkinointipäällikkö johtaa yritysprojektien toteutumista projektipäällikköjen kanssa. Hän puuttuu tarvittaessa niissä esiintyviin haasteisiin liittyen esimerkiksi aikatauluihin ja vuorovaikutukseen ja pyrkii löytämään niihin ratkaisuja.

Myynti-, markkinointi- ja viestintpäällikkö osallistuvat laatutiimiin ja kehittää yhdessä laatupäällikön ja valmentajien kanssa MyyntiAkatemian toimintaa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti-, viestintä tai markkinointitiimin toimintaa
- johtaa myynti-, viestintä ja markkinointiprosesseja
- analysoida myyntiin, markkinointiin tai viestintään liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia muutoksia
- ohjata ja valmentaa myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien jäseniä
- arvioida ja kehittää prosesseja pienessä organisaatiossa.

Objective

Student is able to
- manage the working of sales and marketing teams
- manage sales and marketing processes
- analyze challenges related to sales management and to take required actions
- lead and coach salespeople
- evaluate and develop salespeople and sales functions

Content

.

Materials

Treenien ja kirjapiirien oppimateriaalit. Yritysprojektien vaativat materiaalit.

Teaching methods

Tiimioppiminen ja projektioppiminen MyntiAkatemian myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien vetämisen ja kehittämisen kautta. Teoriakehystä kehitetään yritysprojektien, treenien ja kirjapiirien avulla. Portfoliotyöskentely.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, joihin kuuluvat yritysprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa. Kaikessa toiminnassa huomioidaan kestävän kehityksen periaatteita.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Opiskelija ohjaa myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien opiskelijoita tekemään yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja kehittämään MyyntiAkatemian toimintaa. Hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella (treenit, yritysprojektit, oppimissopimus, tuntikertymä). Lukukauden opintopisteiden minimimäärä on 10 op.

Evaluation methods and criteria

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan yrityksiltä, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimien vetäjänä ja kehittäjänä sekä MyyntiAkatemian myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen.

Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, yritysprojektikuvauksensa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan MyyntiAkatemian myynnin ja markkinoinnin kehittämisestä.

Failed (0)

Portfolio on puutteellinen. Tuotokset ja tekeminen eivät täytä tiimivetäjän kriteerejä (ks. arvosanan 1-2 arviointikriteerejä).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
• johtaa myynti-, markkinointi- tai viestintätiimin jäseniä ja toimintaa
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin, viestinnän tai markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa
•käyttää tehtiviin tarvittavia työkaluja, esim. Teams, Trello, Pipedrive
•osallistuu MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
•näyttää omaa osaamistaan portfolion muodossa.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana hyväksytty (3- 4), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja sparrata heitä eteenpäin
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin, viestinnän tai markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•johtaa MyyntiAkatemian myyntiä, markkinointia tai viestintää yhä parempiin tuloksiin
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista ja tarvittaessa puuttua niissä esiintyviin haasteisiin ja löytää niihin ratkaisut
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa ja kehittää johtamistaan tiimijäsenten ja asiakaspalautteen pohjalta
•käyttää tehtiviin tarvittavia työkaluja sujuvasti, esim. Trello, Pipedrive, Teams, LinkedIn, Instagram
•osallistuu aktiivisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
•näyttää omaa osaamistaan vaikuttavan portfolion muodossa.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana hyväksytty (5), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja omalla esimerkillä sparrata heitä yhä parempiin suorituksiin
• kehittää MyyntiAkatemian myynnin, viestinnän ja markkinoinnin toimintaa uudelle tasolle
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista ja tarvittaessa puuttua niissä esiintyviin haasteisiin ja löytää niihin ratkaisut omien ongelmaratkaisu- ja vuorovaikutustaitojen avulla
• jatkuvasti arvioida ja kehittää omaa johtamistaitoaan palautteen pohjalta
• kehittää tehtiviin tarvittavia työkaluja ja ehdottaa myös uusien työkalujen käyttöä esim. Pipedrive, Teams, Trello, Instagram, LinkedIn
•osallistuu aktiivisesti ja dialogisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
•näyttää omaa osaamistaan myyvän portfolion muodossa.

Further information

MyyntiAkatemian Teams-kanava. Yritysprojekteissa käytetään Trelloa. MyyntiAkatemian CRM-järjestelmänä käytetään Pipedrivea. Markkinoinnissa käytetään Instagramia ja LinkedIniä.

Go back to top of page