Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00BP42-3032

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.05.2024 - 31.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2024 - 31.01.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta / Master School
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
10 - 30
Koulutus
Master of Business Administration, Business Management
Opettajat
Ulla Seppälä-Kaven
Ajoitusryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 3 . Avoin AMK : 3.)
Ryhmät
YBINBK24
Master of Business Administration, Business Management
Pienryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Opintojakso
MS00BP42

Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 14 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 05.09.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Research and Development Methods MS00BP42-3032
EDU_3003 Matias muunto byod
Pe 29.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Research and Development Methods MS00BP42-3032
EDU_3003 Matias muunto byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Research methods:
Qualitative and quantitative methods
Preparation for the Master’s thesis
Implementation plan:
Content:
- different types of approaches
- research principles
- different research methods
- research and development planning
- data collection - quantitative and or qualitative, mixed; data analysis
- quality issues and ethics in the research, data management, IPR and GDPR
- literature search, evaluation and use of the appropriate research methods for projects and master's thesis

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
-systeemisen lähestymistavan kompleksisiin organisaation, talouden ja tekniikan kehittämishaasteisiin
-formuloida kehittämistehtävän pohjaksi tutkimusongelman ja siitä johdetut tutkimuskysymykset
-etsiä, tiivistää ja referoida tutkimusalan aiemman relevantin tutkimuksen
-kehittämisessä tarvittavan kvalitatiivisen ja kvantitatiivisen tiedon hankkimisen menetelmät
-analysoida, jalostaa ja esittää kerätyn tiedon päätöksenteon pohjaksi
-arvioida tiedon ja tutkimuksen luotettavuutta ja eettisyyttä
-suunnitella, käynnistää ja toteuttaa tarvittavat kehittämistoimet (opinnäytetyöprojektin)
-soveltaa jatkuvan parantamisen työkaluja

Sisältö

-Kompleksiuuden kuvaaminen, Cynefin –viitekehys
-Tekniset, sosiaaliset ja talouden systeemit
-Systeemien analysointi ja kuvaaminen
-Triangulaatio
-Tietoon perustuva kehittäminen: tiedon keruu eri menetelmin
-Tietoon perustuva kehittäminen: tiedon analysointi ja esittäminen eri menetelmin
-Tutkimuksen etiikka
-Toiminnan mallintaminen ja kehittäminen systeeminä

Oppimateriaalit

Relevant literature: books, articles - own choice
Eriksson, P. & Kovalainen, A. 2008.Qualitative Methods in Business Research. London: SAGE Publications Ltd.

Opetusmenetelmät

Individual work, peer assessments,
- acquaintance of relevant methods:
scientific publications, interviews, observations, benchmark ...
- collaboration with organizations and companies
- planning of the upcoming thesis

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Thesis plan, group assignment, self and peer assessments

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Individual and group / team work, self- and peer-assessments
- individual and group assignments
- discussions
- presentations

Innovation pedagogy is applied in several ways: the students are emphasized to utilize different innovative methods and tools when conducting a research. When considering the thesis topic and the content of it, sustainability issues are reminded.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Participation activity to the contact lessons with assignments(16h)
Pre-assignment: 2h
Contact lessons: small assignments and presentations: 16 h
Group assignment: Research and analysis methods and tools: 40 h
Thesis draft and 2 opposing reports: 75 h
Self-assessment: 2h
135 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Evaluation of the assignments and participation activity to the contact lessons with assignments(16h)
Pre-assignment: pass / fail
Group assignment: 1-5, 30 %
Thesis plan and peer assessments 1-5, 70 %
Self assessment: pass
Activity

Hylätty (0)

No participation to the contact lessons, not submitted assignments

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Participation to the contact days, submitted assignments

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Active participation to the contact days submitted assignments with good outcomes

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Very active participation to the contact days, submitted assignments with excellent outcomes by the deadline

Siirry alkuun