Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin tunnevaikuttavuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CY45-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 13.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 13.11.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 15
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Vesa Kankaanpää
Samuel Raunio
Jussi Arvio
Vastuuopettaja
Vesa Kankaanpää
Ryhmät
PMEDIS21elok
PMEDIS21 elokuva
PMEDIS21jour
PMEDIS21 journalismi
PMEDIS21masn
PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
PMEDIS21tupr
PMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
PMEDIS22elok
PMEDIS22 elokuva
PMEDIS22jour
PMEDIS22 journalismi
PMEDIS22masu
PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
PMEDIS22tupr
PMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
Opintojakso
KU00CY45

Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Pe 20.09.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Pe 27.09.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
EDU_2024 Ryhmätyö (18 hlö)
To 03.10.2024 klo 13:00 - 15:00
(2 t 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
Yritysvierailu, Taiste
Pe 11.10.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
Yritysvierailu, KONE
To 24.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
EDU_2042 Teoriatila avo muunto byod
Ma 28.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
EDU_4025
Ke 06.11.2024 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
Laboratoriovierailu: tila B2045 (ICT-City)
Ma 11.11.2024 klo 13:00 - 14:30
(1 t 30 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
Yritysvierailu / Meyer
Ke 13.11.2024 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
LEM_B162 Isostudio
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson aloitustapaaminen: pe 20.9.2024 klo 09-12.
-----
- pe 27.9.2024 klo 09-12: mainonnan tunnevaikuttavuus, opetus
- to 3.10.2024 klo 13-15: yritysvierailu, Taiste (ks. tarkemmin alta)
- pe 11.10.2024 klo 09-16 yritysvierailu, KONE (ks. tarkemmin alta)
- to 24.10. klo 13-16: audio ja tunnevaikuttavuus, opetus
- ma 28.10. klo 13-16: tehtävänanto, työpaja / ryhmätyö
- ke 6.11. klo 12-14: vierailu laboratorioon (ICT-City)
-----
Opintojakson lopetustapaaminen, tehtävänantojen purut ja esittelyt ke 13.11.2024 klo 09-12.

Opintojakson teemat ja sisältö:
- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä uusille mediapinnoille
- tunnevaikutusten mittaaminen tutkimusmenetelmänä
- tunnevaikutukset mainonnassa ja markkinoinnissa
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin (ICT-City, mahd. Turun yliopisto)
-vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin (Median tunnevaikuttavuus julkisissa tiloissa -hanke)
- tehtävät

Yritysvierailut:
- Vko 40: Torstai 3.10.2024 kello 13.00–15.00
- Paikka: Taisteen toimisto;
KOP-kolmio, Aurakatu 8, 6. kerros
20100 Turku, Finland
- Teema: Käyttäjäkokemusten luominen digitaalisessa tuotekehityksessä
- Puhuja: Tiina Viljakainen, Lead Designer, Taiste

Vko 41: Perjantai 11.10.2024 kello 09.00-16.00 KONE, Hyvinkää
- Isäntä: Kai Helminen, Senior Project Specialist

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- osaa suunnitella ja konseptoida / toteuttaa mediasisältöjä tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin (laboratorioympäristöt, testiympäristöt, erilaiset mediapinnat)
- osaa hahmottaa liiketoiminnan prosessit ja mahdollisuudet mediasisältöjen tekemisessä eri toimijoille ja erilaisiin ympäristöihin
- osaa tunnevaikutusten mittaamisen periaatteet osana media-alan ammattilaisen työtä.

Sisältö

- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin
- mahdolliset vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin

Oppimateriaalit

- opetusmateriaalit Itslearningissä
- verkossa olevat aineistot

Opetusmenetelmät

- harjoitukset ja teemoihin liittyvät tehtävät (yksilötyö, pari- / ryhmätyöt)
- luennot
- kirjallisuus & muu materiaali
- vierailut

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

- toteutuksella ei ole tenttejä

Kansainvälisyys

- tutkimuseettiset toimintatavat
- markkinoinnin etiikka
- liiketoiminnan kestävän kehityksen toimintatavat

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa, yksittäisiä poissaoloja voidaan korvata erillisillä tehtävillä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- yksittäisiä pienryhmä- / yksilötehtäviä luentokertojen ohessa
- yksi ryhmätehtävä tematiikkaan liittyen, tehtävänanto opintojakson alussa, esittely ja purku tehtävänannon lopussa
- opiskelijan työ koostuu luentokertoihin osallistumisista ja niissä tehtävistä pienryhmä- / yksilötehtävistä, yritysvierailuista sekä yhdestä isommasta ryhmätehtävästä, jota työstetään opintojakson aikana ja jonka tulokset presentoidaan opintojakson viimeisellä tapaamiskerralla

Lisätiedot

- opintojakson alue Itslearningissä
- sähköposti (mahdollisesti Teams)

Siirry alkuun