Emotional impact of marketing (5 cr)
Code: KU00CY45-3001
General information
- Enrollment
-
02.07.2024 - 13.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 13.11.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
- Teachers
- Vesa Kankaanpää
- Samuel Raunio
- Jussi Arvio
- Teacher in charge
- Vesa Kankaanpää
- Course
- KU00CY45
Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 26 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 20.09.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Fri 27.09.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001 |
EDU_2024
Ryhmätyö (18 hlö)
|
Thu 03.10.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001 |
Yritysvierailu, Taiste
|
Fri 11.10.2024 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001 |
Yritysvierailu, KONE
|
Thu 24.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001 |
EDU_2042
Teoriatila avo muunto byod
|
Mon 28.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001 |
EDU_4025
|
Wed 06.11.2024 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001 |
Laboratoriovierailu: tila B2045 (ICT-City)
|
Mon 11.11.2024 time 13:00 - 14:30 (1 h 30 min) |
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001 |
Yritysvierailu / Meyer
|
Wed 13.11.2024 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001 |
LEM_B162
Isostudio
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson aloitustapaaminen: pe 20.9.2024 klo 09-12.
-----
- pe 27.9.2024 klo 09-12: mainonnan tunnevaikuttavuus, opetus
- to 3.10.2024 klo 13-15: yritysvierailu, Taiste (ks. tarkemmin alta)
- pe 11.10.2024 klo 09-16 yritysvierailu, KONE (ks. tarkemmin alta)
- to 24.10. klo 13-16: audio ja tunnevaikuttavuus, opetus
- ma 28.10. klo 13-16: tehtävänanto, työpaja / ryhmätyö
- ke 6.11. klo 12-14: vierailu laboratorioon (ICT-City)
-----
Opintojakson lopetustapaaminen, tehtävänantojen purut ja esittelyt ke 13.11.2024 klo 09-12.
Opintojakson teemat ja sisältö:
- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä uusille mediapinnoille
- tunnevaikutusten mittaaminen tutkimusmenetelmänä
- tunnevaikutukset mainonnassa ja markkinoinnissa
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin (ICT-City, mahd. Turun yliopisto)
-vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin (Median tunnevaikuttavuus julkisissa tiloissa -hanke)
- tehtävät
Yritysvierailut:
- Vko 40: Torstai 3.10.2024 kello 13.00–15.00
- Paikka: Taisteen toimisto;
KOP-kolmio, Aurakatu 8, 6. kerros
20100 Turku, Finland
- Teema: Käyttäjäkokemusten luominen digitaalisessa tuotekehityksessä
- Puhuja: Tiina Viljakainen, Lead Designer, Taiste
Vko 41: Perjantai 11.10.2024 kello 09.00-16.00 KONE, Hyvinkää
- Isäntä: Kai Helminen, Senior Project Specialist
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- osaa suunnitella ja konseptoida / toteuttaa mediasisältöjä tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin (laboratorioympäristöt, testiympäristöt, erilaiset mediapinnat)
- osaa hahmottaa liiketoiminnan prosessit ja mahdollisuudet mediasisältöjen tekemisessä eri toimijoille ja erilaisiin ympäristöihin
- osaa tunnevaikutusten mittaamisen periaatteet osana media-alan ammattilaisen työtä.
Content
- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin
- mahdolliset vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin
Materials
- opetusmateriaalit Itslearningissä
- verkossa olevat aineistot
Teaching methods
- harjoitukset ja teemoihin liittyvät tehtävät (yksilötyö, pari- / ryhmätyöt)
- luennot
- kirjallisuus & muu materiaali
- vierailut
Exam schedules
- toteutuksella ei ole tenttejä
International connections
- tutkimuseettiset toimintatavat
- markkinoinnin etiikka
- liiketoiminnan kestävän kehityksen toimintatavat
Completion alternatives
- opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa, yksittäisiä poissaoloja voidaan korvata erillisillä tehtävillä
Student workload
- yksittäisiä pienryhmä- / yksilötehtäviä luentokertojen ohessa
- yksi ryhmätehtävä tematiikkaan liittyen, tehtävänanto opintojakson alussa, esittely ja purku tehtävänannon lopussa
- opiskelijan työ koostuu luentokertoihin osallistumisista ja niissä tehtävistä pienryhmä- / yksilötehtävistä, yritysvierailuista sekä yhdestä isommasta ryhmätehtävästä, jota työstetään opintojakson aikana ja jonka tulokset presentoidaan opintojakson viimeisellä tapaamiskerralla
Further information
- opintojakson alue Itslearningissä
- sähköposti (mahdollisesti Teams)