Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin tunnevaikuttavuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CY45-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 13.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 13.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 15

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Vesa Kankaanpää
  • Samuel Raunio
  • Jussi Arvio

Vastuuopettaja

Vesa Kankaanpää

Ryhmät

  • PMEDIS21jour
    PMEDIS21 journalismi
  • PMEDIS21elok
    PMEDIS21 elokuva
  • PMEDIS22jour
    PMEDIS22 journalismi
  • PMEDIS22masu
    PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS21tupr
    PMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
  • PMEDIS22elok
    PMEDIS22 elokuva
  • PMEDIS21masn
    PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS22tupr
    PMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
  • 20.09.2024 09:00 - 12:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 27.09.2024 09:00 - 12:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 03.10.2024 13:00 - 15:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 11.10.2024 09:00 - 16:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 24.10.2024 13:00 - 16:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 28.10.2024 13:00 - 16:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 06.11.2024 12:00 - 14:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 11.11.2024 13:00 - 14:30, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 13.11.2024 10:00 - 12:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- osaa suunnitella ja konseptoida / toteuttaa mediasisältöjä tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin (laboratorioympäristöt, testiympäristöt, erilaiset mediapinnat)
- osaa hahmottaa liiketoiminnan prosessit ja mahdollisuudet mediasisältöjen tekemisessä eri toimijoille ja erilaisiin ympäristöihin
- osaa tunnevaikutusten mittaamisen periaatteet osana media-alan ammattilaisen työtä.

Sisältö

- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin
- mahdolliset vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin

Oppimateriaalit

- opetusmateriaalit Itslearningissä
- verkossa olevat aineistot

Opetusmenetelmät

- harjoitukset ja teemoihin liittyvät tehtävät (yksilötyö, pari- / ryhmätyöt)
- luennot
- kirjallisuus & muu materiaali
- vierailut

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

- toteutuksella ei ole tenttejä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

- tutkimuseettiset toimintatavat
- markkinoinnin etiikka
- liiketoiminnan kestävän kehityksen toimintatavat

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa, yksittäisiä poissaoloja voidaan korvata erillisillä tehtävillä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- yksittäisiä pienryhmä- / yksilötehtäviä luentokertojen ohessa
- yksi ryhmätehtävä tematiikkaan liittyen, tehtävänanto opintojakson alussa, esittely ja purku tehtävänannon lopussa
- opiskelijan työ koostuu luentokertoihin osallistumisista ja niissä tehtävistä pienryhmä- / yksilötehtävistä, yritysvierailuista sekä yhdestä isommasta ryhmätehtävästä, jota työstetään opintojakson aikana ja jonka tulokset presentoidaan opintojakson viimeisellä tapaamiskerralla

Sisällön jaksotus

Opintojakson aloitustapaaminen: pe 20.9.2024 klo 09-12.
-----
- pe 27.9.2024 klo 09-12: mainonnan tunnevaikuttavuus, opetus
- to 3.10.2024 klo 13-15: yritysvierailu, Taiste (ks. tarkemmin alta)
- pe 11.10.2024 klo 09-16 yritysvierailu, KONE (ks. tarkemmin alta)
- to 24.10. klo 13-16: audio ja tunnevaikuttavuus, opetus
- ma 28.10. klo 13-16: tehtävänanto, työpaja / ryhmätyö
- ke 6.11. klo 12-14: vierailu laboratorioon (ICT-City)
-----
Opintojakson lopetustapaaminen, tehtävänantojen purut ja esittelyt ke 13.11.2024 klo 09-12.

Opintojakson teemat ja sisältö:
- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä uusille mediapinnoille
- tunnevaikutusten mittaaminen tutkimusmenetelmänä
- tunnevaikutukset mainonnassa ja markkinoinnissa
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin (ICT-City, mahd. Turun yliopisto)
-vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin (Median tunnevaikuttavuus julkisissa tiloissa -hanke)
- tehtävät

Yritysvierailut:
- Vko 40: Torstai 3.10.2024 kello 13.00–15.00
- Paikka: Taisteen toimisto;
KOP-kolmio, Aurakatu 8, 6. kerros
20100 Turku, Finland
- Teema: Käyttäjäkokemusten luominen digitaalisessa tuotekehityksessä
- Puhuja: Tiina Viljakainen, Lead Designer, Taiste

Vko 41: Perjantai 11.10.2024 kello 09.00-16.00 KONE, Hyvinkää
- Isäntä: Kai Helminen, Senior Project Specialist

Viestintäkanava ja lisätietoja

- opintojakson alue Itslearningissä
- sähköposti (mahdollisesti Teams)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- arviointi perustuu opintojakson tehtävien suorittamiseen ja niiden arviointiin (kuinka onnistuttu suhteessa annettuun tehtävänantoon)
- arviointi perustuu myös tapaamiskertoihin osallistumiseen ja aktiivisuuteen oppimistilanteissa

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittavia opintojakson tehtäviä (tekemättömät tehtävät tai hylättyjä tehtävävastauksia). Poissaoloja ei ole korvattu sovitulla tavalla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut opintojakson tehtävät vaaditulla tavalla: tehtävävastaukset vastaavat asiasisällöltään vaadittuja ja ne ovat kielellisesti riittävän selkeitä. Opiskelija osallistuu opintojakson tapaamiskertoihin ja palauttenantoon.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija suorittaa opintojakson tehtävät hyvällä tasolla: tehtävävastaukset vastaavat hyvin asiasisällöltään vaadittuun ja ne ovat kielellisesti selkeitä ja toimivia. Opiskelija osoittaa perehtyneisyyttään aihepiiriin ja materiaaleihin. Opiskelijan osallistuminen opintojakson tapaamiskertoihin ja palauuttenantoon on aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija suorittaa opintojakson tehtävät kiitettävällä tasolla: tehtävävastaukset vastaavat erinomaisesti asiasisällöltään vaadittuun ja ne ovat kielellisesti selkeitä ja toimivia. Opiskelija osoittaa syvällisesti perehtyneisyyttään aihepiiriin ja materiaaleihin. Opiskelijan osallistuminen opintojakson tapaamiskertoihin ja palauuttenantoon on erittäin aktiivista.