Markkinoinnin tunnevaikuttavuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CY45-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 13.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 13.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 15
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Vesa Kankaanpää
- Samuel Raunio
- Jussi Arvio
Vastuuopettaja
Vesa Kankaanpää
Ryhmät
-
PMEDIS21jourPMEDIS21 journalismi
-
PMEDIS21elokPMEDIS21 elokuva
-
PMEDIS22jourPMEDIS22 journalismi
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS21tuprPMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
-
PMEDIS22elokPMEDIS22 elokuva
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS22tuprPMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
- 20.09.2024 09:00 - 12:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
- 27.09.2024 09:00 - 12:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
- 03.10.2024 13:00 - 15:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
- 11.10.2024 09:00 - 16:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
- 24.10.2024 13:00 - 16:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
- 28.10.2024 13:00 - 16:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
- 06.11.2024 12:00 - 14:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
- 11.11.2024 13:00 - 14:30, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
- 13.11.2024 10:00 - 12:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- osaa suunnitella ja konseptoida / toteuttaa mediasisältöjä tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin (laboratorioympäristöt, testiympäristöt, erilaiset mediapinnat)
- osaa hahmottaa liiketoiminnan prosessit ja mahdollisuudet mediasisältöjen tekemisessä eri toimijoille ja erilaisiin ympäristöihin
- osaa tunnevaikutusten mittaamisen periaatteet osana media-alan ammattilaisen työtä.
Sisältö
- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin
- mahdolliset vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin
Oppimateriaalit
- opetusmateriaalit Itslearningissä
- verkossa olevat aineistot
Opetusmenetelmät
- harjoitukset ja teemoihin liittyvät tehtävät (yksilötyö, pari- / ryhmätyöt)
- luennot
- kirjallisuus & muu materiaali
- vierailut
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
- toteutuksella ei ole tenttejä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
- tutkimuseettiset toimintatavat
- markkinoinnin etiikka
- liiketoiminnan kestävän kehityksen toimintatavat
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa, yksittäisiä poissaoloja voidaan korvata erillisillä tehtävillä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- yksittäisiä pienryhmä- / yksilötehtäviä luentokertojen ohessa
- yksi ryhmätehtävä tematiikkaan liittyen, tehtävänanto opintojakson alussa, esittely ja purku tehtävänannon lopussa
- opiskelijan työ koostuu luentokertoihin osallistumisista ja niissä tehtävistä pienryhmä- / yksilötehtävistä, yritysvierailuista sekä yhdestä isommasta ryhmätehtävästä, jota työstetään opintojakson aikana ja jonka tulokset presentoidaan opintojakson viimeisellä tapaamiskerralla
Sisällön jaksotus
Opintojakson aloitustapaaminen: pe 20.9.2024 klo 09-12.
-----
- pe 27.9.2024 klo 09-12: mainonnan tunnevaikuttavuus, opetus
- to 3.10.2024 klo 13-15: yritysvierailu, Taiste (ks. tarkemmin alta)
- pe 11.10.2024 klo 09-16 yritysvierailu, KONE (ks. tarkemmin alta)
- to 24.10. klo 13-16: audio ja tunnevaikuttavuus, opetus
- ma 28.10. klo 13-16: tehtävänanto, työpaja / ryhmätyö
- ke 6.11. klo 12-14: vierailu laboratorioon (ICT-City)
-----
Opintojakson lopetustapaaminen, tehtävänantojen purut ja esittelyt ke 13.11.2024 klo 09-12.
Opintojakson teemat ja sisältö:
- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä uusille mediapinnoille
- tunnevaikutusten mittaaminen tutkimusmenetelmänä
- tunnevaikutukset mainonnassa ja markkinoinnissa
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin (ICT-City, mahd. Turun yliopisto)
-vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin (Median tunnevaikuttavuus julkisissa tiloissa -hanke)
- tehtävät
Yritysvierailut:
- Vko 40: Torstai 3.10.2024 kello 13.00–15.00
- Paikka: Taisteen toimisto;
KOP-kolmio, Aurakatu 8, 6. kerros
20100 Turku, Finland
- Teema: Käyttäjäkokemusten luominen digitaalisessa tuotekehityksessä
- Puhuja: Tiina Viljakainen, Lead Designer, Taiste
Vko 41: Perjantai 11.10.2024 kello 09.00-16.00 KONE, Hyvinkää
- Isäntä: Kai Helminen, Senior Project Specialist
Viestintäkanava ja lisätietoja
- opintojakson alue Itslearningissä
- sähköposti (mahdollisesti Teams)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- arviointi perustuu opintojakson tehtävien suorittamiseen ja niiden arviointiin (kuinka onnistuttu suhteessa annettuun tehtävänantoon)
- arviointi perustuu myös tapaamiskertoihin osallistumiseen ja aktiivisuuteen oppimistilanteissa
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut vaadittavia opintojakson tehtäviä (tekemättömät tehtävät tai hylättyjä tehtävävastauksia). Poissaoloja ei ole korvattu sovitulla tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut opintojakson tehtävät vaaditulla tavalla: tehtävävastaukset vastaavat asiasisällöltään vaadittuja ja ne ovat kielellisesti riittävän selkeitä. Opiskelija osallistuu opintojakson tapaamiskertoihin ja palauttenantoon.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija suorittaa opintojakson tehtävät hyvällä tasolla: tehtävävastaukset vastaavat hyvin asiasisällöltään vaadittuun ja ne ovat kielellisesti selkeitä ja toimivia. Opiskelija osoittaa perehtyneisyyttään aihepiiriin ja materiaaleihin. Opiskelijan osallistuminen opintojakson tapaamiskertoihin ja palauuttenantoon on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija suorittaa opintojakson tehtävät kiitettävällä tasolla: tehtävävastaukset vastaavat erinomaisesti asiasisällöltään vaadittuun ja ne ovat kielellisesti selkeitä ja toimivia. Opiskelija osoittaa syvällisesti perehtyneisyyttään aihepiiriin ja materiaaleihin. Opiskelijan osallistuminen opintojakson tapaamiskertoihin ja palauuttenantoon on erittäin aktiivista.