Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin tunnevaikuttavuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CY45-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 13.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 26.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 15

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Vesa Kankaanpää
  • Samuel Raunio
  • Jussi Arvio

Vastuuopettaja

Vesa Kankaanpää

Ryhmät

  • PMEDIS21jour
    PMEDIS21 journalismi
  • PMEDIS21elok
    PMEDIS21 elokuva
  • PMEDIS22jour
    PMEDIS22 journalismi
  • PMEDIS22masu
    PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS21tupr
    PMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
  • PMEDIS22elok
    PMEDIS22 elokuva
  • PMEDIS21masn
    PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS22tupr
    PMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
  • 20.09.2024 09:00 - 12:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 27.09.2024 09:00 - 12:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 03.10.2024 13:00 - 15:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 24.10.2024 13:00 - 16:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 28.10.2024 13:00 - 16:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
  • 13.11.2024 09:00 - 12:00, Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- osaa suunnitella ja konseptoida / toteuttaa mediasisältöjä tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin (laboratorioympäristöt, testiympäristöt, erilaiset mediapinnat)
- osaa hahmottaa liiketoiminnan prosessit ja mahdollisuudet mediasisältöjen tekemisessä eri toimijoille ja erilaisiin ympäristöihin
- osaa tunnevaikutusten mittaamisen periaatteet osana media-alan ammattilaisen työtä.

Sisältö

- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin
- mahdolliset vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin

Oppimateriaalit

- täsmentyy elokuussa 2024!

Opetusmenetelmät

- harjoitukset ja teemoihin liittyvät tehtävät (yksilötyö, pari- / ryhmätyöt)
- luennot
- kirjallisuus & muu materiaali
- vierailut

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

- toteutuksella ei ole tenttejä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

- tutkimuseettiset toimintatavat
- markkinoinnin etiikka
- liiketoiminnan kestävän kehityksen toimintatavat

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- täsmentyy elokuussa 2024!

Sisällön jaksotus

Opintojakson aloitustapaaminen: pe 20.9.2024 klo 09-12.
-----
Tapaamiskerrat täsmentyvät 20.9.-13.11.-aikavälille elokuussa 2024.
-----
Opintojakson lopetustapaaminen ke 13.11.2024 klo 09-12.

Opintojakson teemat ja sisältö:
- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä uusille mediapinnoille
- tunnevaikutusten mittaaminen tutkimusmenetelmänä
- tunnevaikutukset mainonnassa ja markkinoinnissa
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin (ICT-City, mahd. Turun yliopisto)
-vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin (Median tunnevaikuttavuus julkisissa tiloissa -hanke)
- tehtävät

Yritysvierailut:
- Vko 40: Torstai 3.10.2024 kello 13.00–15.00
- Paikka: Taisteen toimisto;
KOP-kolmio, Aurakatu 8, 6. kerros
20100 Turku, Finland
- Teema: Käyttäjäkokemusten luominen digitaalisessa tuotekehityksessä
- Puhuja: Tiina Viljakainen, Lead Designer, Taiste

Vko 41 (päivä ilmoitetaan jakson alkaessa): KONE, Hyvinkää
- Isäntä: Kai Helminen, Senio Project Specialist

Viestintäkanava ja lisätietoja

- opintojakson alue Itslearningissä
- sähköposti (mahdollisesti Teams)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- täsmentyy elokuussa 2024!

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittavia opintojakson tehtäviä (tekemättömät tehtävät tai hylättyjä tehtävävastauksia). Poissaoloja ei ole korvattu sovitulla tavalla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut opintojakson tehtävät vaaditulla tavalla: tehtävävastaukset vastaavat asiasisällöltään vaadittuja ja ne ovat kielellisesti riittävän selkeitä. Opiskelija osallistuu opintojakson tapaamiskertoihin ja palauttenantoon.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija suorittaa opintojakson tehtävät hyvällä tasolla: tehtävävastaukset vastaavat hyvin asiasisällöltään vaadittuun ja ne ovat kielellisesti selkeitä ja toimivia. Opiskelija osoittaa perehtyneisyyttään aihepiiriin ja materiaaleihin. Opiskelijan osallistuminen opintojakson tapaamiskertoihin ja palauuttenantoon on aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija suorittaa opintojakson tehtävät kiitettävällä tasolla: tehtävävastaukset vastaavat erinomaisesti asiasisällöltään vaadittuun ja ne ovat kielellisesti selkeitä ja toimivia. Opiskelija osoittaa syvällisesti perehtyneisyyttään aihepiiriin ja materiaaleihin. Opiskelijan osallistuminen opintojakson tapaamiskertoihin ja palauuttenantoon on erittäin aktiivista.