Skip to main content

Emotional impact of marketing (5 cr)

Code: KU00CY45-3001

General information


Enrollment
02.07.2024 - 13.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 13.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 15
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Vesa Kankaanpää
Samuel Raunio
Jussi Arvio
Teacher in charge
Vesa Kankaanpää
Course
KU00CY45

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 26 h 30 min.

Time Topic Location
Fri 20.09.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Fri 27.09.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
EDU_2024 Ryhmätyö (18 hlö)
Thu 03.10.2024 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
Yritysvierailu, Taiste
Fri 11.10.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
Yritysvierailu, KONE
Thu 24.10.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
EDU_2042 Teoriatila avo muunto byod
Mon 28.10.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
EDU_4025
Wed 06.11.2024 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
Laboratoriovierailu: tila B2045 (ICT-City)
Mon 11.11.2024 time 13:00 - 14:30
(1 h 30 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
Yritysvierailu / Meyer
Wed 13.11.2024 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Markkinoinnin tunnevaikuttavuus KU00CY45-3001
LEM_B162 Isostudio
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson aloitustapaaminen: pe 20.9.2024 klo 09-12.
-----
- pe 27.9.2024 klo 09-12: mainonnan tunnevaikuttavuus, opetus
- to 3.10.2024 klo 13-15: yritysvierailu, Taiste (ks. tarkemmin alta)
- pe 11.10.2024 klo 09-16 yritysvierailu, KONE (ks. tarkemmin alta)
- to 24.10. klo 13-16: audio ja tunnevaikuttavuus, opetus
- ma 28.10. klo 13-16: tehtävänanto, työpaja / ryhmätyö
- ke 6.11. klo 12-14: vierailu laboratorioon (ICT-City)
-----
Opintojakson lopetustapaaminen, tehtävänantojen purut ja esittelyt ke 13.11.2024 klo 09-12.

Opintojakson teemat ja sisältö:
- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä uusille mediapinnoille
- tunnevaikutusten mittaaminen tutkimusmenetelmänä
- tunnevaikutukset mainonnassa ja markkinoinnissa
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin (ICT-City, mahd. Turun yliopisto)
-vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin (Median tunnevaikuttavuus julkisissa tiloissa -hanke)
- tehtävät

Yritysvierailut:
- Vko 40: Torstai 3.10.2024 kello 13.00–15.00
- Paikka: Taisteen toimisto;
KOP-kolmio, Aurakatu 8, 6. kerros
20100 Turku, Finland
- Teema: Käyttäjäkokemusten luominen digitaalisessa tuotekehityksessä
- Puhuja: Tiina Viljakainen, Lead Designer, Taiste

Vko 41: Perjantai 11.10.2024 kello 09.00-16.00 KONE, Hyvinkää
- Isäntä: Kai Helminen, Senior Project Specialist

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- osaa suunnitella ja konseptoida / toteuttaa mediasisältöjä tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin (laboratorioympäristöt, testiympäristöt, erilaiset mediapinnat)
- osaa hahmottaa liiketoiminnan prosessit ja mahdollisuudet mediasisältöjen tekemisessä eri toimijoille ja erilaisiin ympäristöihin
- osaa tunnevaikutusten mittaamisen periaatteet osana media-alan ammattilaisen työtä.

Content

- mediasisältöjen suunnittelu ja konseptointi / toteuttaminen yhdessä yritystoimijoiden ja tutkijaryhmän kanssa tunnevaikutusten mittaamistilanteisiin
- liiketoiminnan prosessit mediasisältöjen tekemisessä
- vierailu tunnevaikutusten mittaamiseen suunniteltuihin laboratorioihin
- mahdolliset vierailut yritystoimijoiden testiympäristöihin

Materials

- opetusmateriaalit Itslearningissä
- verkossa olevat aineistot

Teaching methods

- harjoitukset ja teemoihin liittyvät tehtävät (yksilötyö, pari- / ryhmätyöt)
- luennot
- kirjallisuus & muu materiaali
- vierailut

Exam schedules

- toteutuksella ei ole tenttejä

International connections

- tutkimuseettiset toimintatavat
- markkinoinnin etiikka
- liiketoiminnan kestävän kehityksen toimintatavat

Completion alternatives

- opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa, yksittäisiä poissaoloja voidaan korvata erillisillä tehtävillä

Student workload

- yksittäisiä pienryhmä- / yksilötehtäviä luentokertojen ohessa
- yksi ryhmätehtävä tematiikkaan liittyen, tehtävänanto opintojakson alussa, esittely ja purku tehtävänannon lopussa
- opiskelijan työ koostuu luentokertoihin osallistumisista ja niissä tehtävistä pienryhmä- / yksilötehtävistä, yritysvierailuista sekä yhdestä isommasta ryhmätehtävästä, jota työstetään opintojakson aikana ja jonka tulokset presentoidaan opintojakson viimeisellä tapaamiskerralla

Further information

- opintojakson alue Itslearningissä
- sähköposti (mahdollisesti Teams)

Go back to top of page