Siirry suoraan sisältöön

Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CT87-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.03.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 15
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Lasse Lehtonen
Markus Hatakka
Vastuuopettaja
Markus Hatakka
Ryhmät
PMEDIS24tupr
PMEDIS24 Tuotanto ja projektinhallinta
Opintojakso
KU00CT87

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 28 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 12.03.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
EDU_3036 Teoriatila avo muunto byod
Ke 19.03.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
EDU_3036 Teoriatila avo muunto byod
Ke 26.03.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
Etätapaaminen
Ke 02.04.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
Etätapaaminen
Ke 16.04.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
EDU_3036 Teoriatila avo muunto byod
Ke 23.04.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
EDU_3036 Teoriatila avo muunto byod
Ti 29.04.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
EDU_3036 Teoriatila avo muunto byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Teemat:

Media-alan ansaintamallit ja erilaiset lähestymistavat liiketoimintaan
Medialan markkinatilanne ja sen seurantatavat
Myyntiprosessin vaiheet
Kohderyhmien kautta toiminnan kehittäminen
Strateginen verkostoituminen

Jokainen teema sidotaan aiheeseen liittyviin kestävän kehityksen haasteisiin.

12.3. klo 12-16 lähi EDU 3036
19.3. klo 12-16 lähi EDU 3036
26.3. klo 12-16 etä Zoom/Teams
2.4. klo 12-16 etä Zoom/Teams
16.4. klo 12-16 lähi EDU 3036
23.4. klo 12-16 lähi EDU 3036
29.4. klo 12-16 lähi EDU 3036

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- kuvata media-alan ansainta- ja liiketoimintamalleja
- hankkia tarkoituksenmukaisilla menetelmillä tietoa markkinatilanteesta
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset ja tunnistaa myyntiprosessin vaiheet
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää verkostoitumisen merkityksen
- suunnitella ja kehittää omaa verkostoitumistaan ja käyttää verkostoitumisalustoja ja -palveluja
- sopeuttaa resurssien kohdentuminen kestävään ja vastuulliseen toimintaan
- osoittaa sosiaalista kestävyyttä erilaisia yksilöitä ja ihmisryhmiä kohtaan

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään media-alan ansainta- ja liiketoimintamalleja, mallien vaikutus yrityksen tai muun yhteisön toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen kestävä kehitys huomioiden, myyntityön edellytykset ja vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, henkilökohtainen verkostoituminen, verkostojen hyödyntäminen sekä verkostoitumisalustat ja -palvelut.

Oppimateriaalit

ITSlearningin materiaali ja avoimet verkkoaineistot.

Opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmätyöskentely
Itslearning
Itsenäinen työskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttiä

Kansainvälisyys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja. Neuvottele osaamisen näytöllä suorittamisesta erikseen vastuuopettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kokonaisuus 135h
Luennot ja ohjattu työskentely 28h
Ryhmätyöskentely 50h
Itsenäinen työskentely 57h

Lisätiedot

ITSlearning-työtila.

Siirry alkuun