Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CT87-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 31.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
31.03.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Media-ala
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 15
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Lasse Lehtonen
- Markus Hatakka
- Vastuuopettaja
- Markus Hatakka
- Ryhmät
-
PMEDIS24tuprPMEDIS24 Tuotanto ja projektinhallinta
- Opintojakso
- KU00CT87
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 28 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 12.03.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Ke 19.03.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Ke 26.03.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
Etätapaaminen
|
Ke 02.04.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
Etätapaaminen
|
Ke 16.04.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Ke 23.04.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Ti 29.04.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Teemat:
Media-alan ansaintamallit ja erilaiset lähestymistavat liiketoimintaan
Medialan markkinatilanne ja sen seurantatavat
Myyntiprosessin vaiheet
Kohderyhmien kautta toiminnan kehittäminen
Strateginen verkostoituminen
Jokainen teema sidotaan aiheeseen liittyviin kestävän kehityksen haasteisiin.
12.3. klo 12-16 lähi EDU 3036
19.3. klo 12-16 lähi EDU 3036
26.3. klo 12-16 etä Zoom/Teams
2.4. klo 12-16 etä Zoom/Teams
16.4. klo 12-16 lähi EDU 3036
23.4. klo 12-16 lähi EDU 3036
29.4. klo 12-16 lähi EDU 3036
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata media-alan ansainta- ja liiketoimintamalleja
- hankkia tarkoituksenmukaisilla menetelmillä tietoa markkinatilanteesta
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset ja tunnistaa myyntiprosessin vaiheet
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää verkostoitumisen merkityksen
- suunnitella ja kehittää omaa verkostoitumistaan ja käyttää verkostoitumisalustoja ja -palveluja
- sopeuttaa resurssien kohdentuminen kestävään ja vastuulliseen toimintaan
- osoittaa sosiaalista kestävyyttä erilaisia yksilöitä ja ihmisryhmiä kohtaan
Sisältö
Opintojaksolla käsitellään media-alan ansainta- ja liiketoimintamalleja, mallien vaikutus yrityksen tai muun yhteisön toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen kestävä kehitys huomioiden, myyntityön edellytykset ja vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, henkilökohtainen verkostoituminen, verkostojen hyödyntäminen sekä verkostoitumisalustat ja -palvelut.
Oppimateriaalit
ITSlearningin materiaali ja avoimet verkkoaineistot.
Opetusmenetelmät
Luennot ja ryhmätyöskentely
Itslearning
Itsenäinen työskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä
Kansainvälisyys
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja. Neuvottele osaamisen näytöllä suorittamisesta erikseen vastuuopettajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaisuus 135h
Luennot ja ohjattu työskentely 28h
Ryhmätyöskentely 50h
Itsenäinen työskentely 57h
Lisätiedot
ITSlearning-työtila.