Siirry suoraan sisältöön

Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00BZ00-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 20.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.03.2025 - 23.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Taru Lehtinen
Timo Närä
Vastuuopettaja
Taru Lehtinen
Ryhmät
PMEDIS23jour
PMEDIS23 journalismi
Opintojakso
KU00BZ00

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 20.03.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BZ00-3003
LEM_B155 Karuselli muunto
Ke 02.04.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BZ00-3003
LEM_B155 Karuselli muunto
To 10.04.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BZ00-3003
LEM_B155 Karuselli muunto
Ke 16.04.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BZ00-3003
LEM_B155 Karuselli muunto
Ke 23.04.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BZ00-3003
LEM_B156 Luuppi muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla valmistetaan tai päivitetään yksilön, yhteisön, yhtiön tai tapahtuman viestintäsuunnitelma.

Opintojakso alkaa 20.3. Tarkemmat tiedot ja aikataulutus Itslearning-alustalla.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- rakentaa yritykselle, yhteisölle, tapahtumalle, projektille tai hankkeelle viestintäsuunnitelman
- arvioida suunnitellun viestinnän onnistumista
- yhdistää viestinnän tavoitteet markkinointiviestinnän tavoitteisiin
- suunnitella ja toteuttaa viestintää suhteessa tavoitteisiin ja toimintaan
- ottaa huomioon kestävän kehityksen teemoja viestinnän suunnittelussa yritysvastuun näkökulmasta

Sisältö

Opintojaksolla opiskelija oppii suunnittelemaan, miten erilaisia viestintäkeinoja hyödynnetään viestinnässä tavoitteellisesti. Kurssilla laaditaan viestintäsuunnitelma tai kehitetään jo olemassa olevaa suunnitelmaa.

Oppimateriaalit

Itslearning-alustan materiaalit.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Innovaatiopedagogiikka (INNOPEDA)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla tehdään yksi isompi harjoitustyö ja tämän lisäksi muita oppimistehtäviä.

Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.

Työn mitoitus: yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Kaikki tehtävät arvioidaan jo numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Siirry alkuun