Siirry suoraan sisältöön

Aikataulusuunnittelu (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5041182-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 19.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Vesa Turunen
Ryhmät
PRAKMS23
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus, rakennusmestari S23
Opintojakso
5041182

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 27 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 09.01.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007
EDU_4071 Oppimistila muunto byod
Ma 13.01.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
Ma 20.01.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007
EDU_4071 Oppimistila muunto byod
Ma 27.01.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007
EDU_1002 Moriaberg Esitystila byod
Pe 07.02.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007
EDU_1002 Moriaberg Esitystila byod
Pe 14.02.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007
EDU_1002 Moriaberg Esitystila byod
Ma 24.02.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007
EDU_1002 Moriaberg Esitystila byod
Pe 07.03.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007
EDU_1002 Moriaberg Esitystila byod
Ke 19.03.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007
EDU_1001 Dromberg Esitystila byod
Pe 21.03.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007
EDU_1002 Moriaberg Esitystila byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Aikataulusuunnittelun perusteet aikatauluohjelmistoa käyttäen.
Kurssilla käydään läpi:
- aikataulutasot
- erikoisaikataulut
- loppuunsaattamisaikataulu
Aikataulutyypit:
- jana-aikataulut
- paikka-aikakaavio (vinoviiva-aikataulu)
- aikatauluvinjetti
- tahti-aikataulu
Suoritus 2. vuoden keväällä

Tavoitteet

Opiskelija osaa laatia resursseihin ja määriin perustuvan aikataulun eri muodoissa mm. jana-aikataulu ja paikka-aikakaavio. Hän osaa eri aikataulutasot kuten mm. yleis- rakennusvaihe- ja viikkoaikataulu. Hän tietää aikataulun valvonnan ja ohjauksen merkityksen projektin toteutuksessa, ja osaa tehdä tarvittaessa korjaustoimenpiteitä. Hän tuntee eri työmenetelmien sisällöt ja osaa etsiä tiedostoista ja lähteistä resurssi- ja menekkitiedot aikataulujen laadintaan. Hän osaa käyttää aikataulujen laadinnassa projektinhallintaohjelmaa.

Oppimateriaalit

ItsLearning -oppimisympäristössä jaettu ja osoitettu materiaali.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, ennakkotehtävät, tuntitehtävät, harjoitustehtävät sekä ryhmä- ja paritehtävät ja vertaisarvioinnit.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luento-opetus, keskustelut, harjoitukset.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksilötyöt, ryhmätyöt ja vertaisarvioinnit.
Palautteesta oppiminen ja palautteen antaminen.
Opitun soveltaminen harjoitustöihin.
YHTEENSÄ 81 h, sisältäen annetut tehtävät ja harjoitukset sekä lähiopetuksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itslearning-alustalla annetut tehtävät. Ennakkotehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty (1) / hylätty (0) ja oppimistehtävät asteikolla 0–5. Arviointiperusteet esitetään erikseen oppimistehtävissä. Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävien arvosanojen keskiarvona (henkilökohtaisia tehtäviä painottaen) edellyttäen, että kaikki ennakkotehtävät on suoritettu hyväksytysti.

Hylätty (0)

Opetukseen ei ole osallistuttu (tai korvaavia tehtäviä tehty) ja tehtäviä on jäänyt tekemättä ja palauttamatta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa omaksuneensa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) perusteet, mutta oppimistehtävät ovat suppeita eikä asioihin ole paneuduttu tehtävän annon edellyttämällä tavalla.
Tehtävien arvioinnit laskentaan kvantitatiivisia tehtäviä painottaen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) oppimistehtävien sisällön ja laajuuden perusteella.
Tehtävien arvioinnit laskentaan kvantitatiivisia tehtäviä painottaen.
Arvosanaan 4 vaaditaan, että annetut tehtävät tehty aikataulun mukaisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tehtävät tehty, ohjeiden ja aikataulun noudattaminen sekä aihealueiden ja tiedon soveltaminen sekä syventäminen lähteitä käyttäen. Kiitettävä arvosana edellyttää onnistumista kaikissa osa-alueissa.
Arvosana määräytyy tehtyjen tehtävien arvioinnin mukaan yksilötehtäviä korostaen.
Arvosanaan vaaditaan, että annetut tehtävät tehty aikataulun mukaisesti.

Lisätiedot

sähköposti. Huom! Ilmoita aina mistä kurssia ja toteutusta asiasi koskee.

Siirry alkuun