Aikataulusuunnittelu (3 op)
Toteutuksen tunnus: 5041182-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 19.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Vesa Turunen
- Ryhmät
-
PRAKMS23Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus, rakennusmestari S23
- Opintojakso
- 5041182
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 27 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 09.01.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007 |
EDU_4071
Oppimistila muunto byod
|
Ma 13.01.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007 |
EDU_1091
Hammarbacka esitystila byod
|
Ma 20.01.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007 |
EDU_4071
Oppimistila muunto byod
|
Ma 27.01.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007 |
EDU_1002
Moriaberg Esitystila byod
|
Pe 07.02.2025 klo 12:00 - 15:00 (3 t 0 min) |
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007 |
EDU_1002
Moriaberg Esitystila byod
|
Pe 14.02.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007 |
EDU_1002
Moriaberg Esitystila byod
|
Ma 24.02.2025 klo 12:00 - 15:00 (3 t 0 min) |
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007 |
EDU_1002
Moriaberg Esitystila byod
|
Pe 07.03.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007 |
EDU_1002
Moriaberg Esitystila byod
|
Ke 19.03.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007 |
EDU_1001
Dromberg Esitystila byod
|
Pe 21.03.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Aikataulusuunnittelu 5041182-3007 |
EDU_1002
Moriaberg Esitystila byod
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Aikataulusuunnittelun perusteet aikatauluohjelmistoa käyttäen.
Kurssilla käydään läpi:
- aikataulutasot
- erikoisaikataulut
- loppuunsaattamisaikataulu
Aikataulutyypit:
- jana-aikataulut
- paikka-aikakaavio (vinoviiva-aikataulu)
- aikatauluvinjetti
- tahti-aikataulu
Suoritus 2. vuoden keväällä
Tavoitteet
Opiskelija osaa laatia resursseihin ja määriin perustuvan aikataulun eri muodoissa mm. jana-aikataulu ja paikka-aikakaavio. Hän osaa eri aikataulutasot kuten mm. yleis- rakennusvaihe- ja viikkoaikataulu. Hän tietää aikataulun valvonnan ja ohjauksen merkityksen projektin toteutuksessa, ja osaa tehdä tarvittaessa korjaustoimenpiteitä. Hän tuntee eri työmenetelmien sisällöt ja osaa etsiä tiedostoista ja lähteistä resurssi- ja menekkitiedot aikataulujen laadintaan. Hän osaa käyttää aikataulujen laadinnassa projektinhallintaohjelmaa.
Oppimateriaalit
ItsLearning -oppimisympäristössä jaettu ja osoitettu materiaali.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, ennakkotehtävät, tuntitehtävät, harjoitustehtävät sekä ryhmä- ja paritehtävät ja vertaisarvioinnit.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Luento-opetus, keskustelut, harjoitukset.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksilötyöt, ryhmätyöt ja vertaisarvioinnit.
Palautteesta oppiminen ja palautteen antaminen.
Opitun soveltaminen harjoitustöihin.
YHTEENSÄ 81 h, sisältäen annetut tehtävät ja harjoitukset sekä lähiopetuksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itslearning-alustalla annetut tehtävät. Ennakkotehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty (1) / hylätty (0) ja oppimistehtävät asteikolla 0–5. Arviointiperusteet esitetään erikseen oppimistehtävissä. Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävien arvosanojen keskiarvona (henkilökohtaisia tehtäviä painottaen) edellyttäen, että kaikki ennakkotehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Hylätty (0)
Opetukseen ei ole osallistuttu (tai korvaavia tehtäviä tehty) ja tehtäviä on jäänyt tekemättä ja palauttamatta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa omaksuneensa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) perusteet, mutta oppimistehtävät ovat suppeita eikä asioihin ole paneuduttu tehtävän annon edellyttämällä tavalla.
Tehtävien arvioinnit laskentaan kvantitatiivisia tehtäviä painottaen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) oppimistehtävien sisällön ja laajuuden perusteella.
Tehtävien arvioinnit laskentaan kvantitatiivisia tehtäviä painottaen.
Arvosanaan 4 vaaditaan, että annetut tehtävät tehty aikataulun mukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tehtävät tehty, ohjeiden ja aikataulun noudattaminen sekä aihealueiden ja tiedon soveltaminen sekä syventäminen lähteitä käyttäen. Kiitettävä arvosana edellyttää onnistumista kaikissa osa-alueissa.
Arvosana määräytyy tehtyjen tehtävien arvioinnin mukaan yksilötehtäviä korostaen.
Arvosanaan vaaditaan, että annetut tehtävät tehty aikataulun mukaisesti.
Lisätiedot
sähköposti. Huom! Ilmoita aina mistä kurssia ja toteutusta asiasi koskee.