Siirry suoraan sisältöön

Sisältöstrategia (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00DD98-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 20.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
8 - 20
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Milja Päivärinta
Ryhmät
PMEDIS21elok
PMEDIS21 elokuva
PMEDIS21jour
PMEDIS21 journalismi
PMEDIS21masn
PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
PMEDIS21tupr
PMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
PMEDIS22elok
PMEDIS22 elokuva
PMEDIS22jour
PMEDIS22 journalismi
PMEDIS22masu
PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
PMEDIS22tupr
PMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
Opintojakso
KU00DD98

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 17.01.2025 klo 10:00 - 14:00
(4 t 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
LEM_A317 Teoriatila
Pe 24.01.2025 klo 10:00 - 14:00
(4 t 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
To 30.01.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
EDU_2042 Teoriatila avo muunto byod
Pe 14.02.2025 klo 10:00 - 14:00
(4 t 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Pe 28.02.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
LEM_A317 Teoriatila
Pe 14.03.2025 klo 10:00 - 14:00
(4 t 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa 17.1.2025. Opintojaksolla on kuusi lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkkopetusta.

Lähitapaamiset kampuksella:

17.1. klo 10–14 LEM_A317
Luento 1: Asiakasymmärrys ja kohderyhmälähtöinen markkinointi
Harjoitustehtävä pienryhmissä

24.1. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 2: Monikanavaisuuden mutkat: Asiakkaan sitouttaminen oikeassa paikassa oikeaan aikaan

30.1. klo 9–13 EDU_2042
Luento 3: Kestävä kehitys markkinoinnissa
Harjoitustehtävä pienryhmissä

14.2. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 4: Miten meni? Markkinoinnin mittarit ja analysointi

28.2. klo 12–16 LEM_A317
Luento 5: Suunnitelmasta toteutukseen: Tulokselliset sisältöratkaisut
Harjoitustehtävä pienryhmissä

14.3. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Harjoitustöiden esittely ja palaute

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

- selittää asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkityksen organisaation toiminnassa
- havainnollistaa markkinointiviestinnän suunnittelun keskeisten elementtien merkityksen ja roolin sisältöstrategian suunnittelussa
- tuottaa toimivia ja tehokkaita sisältöratkaisuja asiakasorganisaation tarpeisiin
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään

Sisältö

Opintojaksolla opitaan ymmärtämään asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkitys yrityksen ja organisaation toiminnassa. Keskeisenä sisältönä on asiakasymmärrys, kohderyhmille merkityksellisen sisällön ja viestinnän kehittäminen ja analysointi sekä asiakkaiden sitouttaminen. Opintojaksolla opitaan löytämään toimivia ja tuloksellisia sisältöratkaisuja ottaen huomioon asetetut tavoitteet, kohderyhmät ja heidän ostopolkunsa sekä kanavavalinnat.

Oppimateriaalit

Itslearning-alustan materiaalit.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.

Lisätiedot

Opintojakso toteutetaan 17.1. - 14.3.2025.
Opintojaksolla on yhteensä kuusi länsäopetuspäivää perjantaisin.
Kurssilla saatava toimeksianto työstetään yksin tai pienryhmissä itsenäisesti.

Siirry alkuun