Sisältöstrategia (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00DD98-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 20.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.03.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 8 - 20
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Milja Päivärinta
- Ryhmät
-
PMEDIS21elokPMEDIS21 elokuva
-
PMEDIS21jourPMEDIS21 journalismi
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS21tuprPMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
-
PMEDIS22elokPMEDIS22 elokuva
-
PMEDIS22jourPMEDIS22 journalismi
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS22tuprPMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
- Opintojakso
- KU00DD98
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 17.01.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Sisältöstrategia KU00DD98-3001 |
LEM_A317
Teoriatila
|
Pe 24.01.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Sisältöstrategia KU00DD98-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
To 30.01.2025 klo 09:00 - 13:00 (4 t 0 min) |
Sisältöstrategia KU00DD98-3001 |
EDU_2042
Teoriatila avo muunto byod
|
Pe 14.02.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Sisältöstrategia KU00DD98-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Pe 28.02.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Sisältöstrategia KU00DD98-3001 |
LEM_A317
Teoriatila
|
Pe 14.03.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Sisältöstrategia KU00DD98-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa 17.1.2025. Opintojaksolla on kuusi lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkkopetusta.
Lähitapaamiset kampuksella:
17.1. klo 10–14 LEM_A317
Luento 1: Asiakasymmärrys ja kohderyhmälähtöinen markkinointi
Harjoitustehtävä pienryhmissä
24.1. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 2: Monikanavaisuuden mutkat: Asiakkaan sitouttaminen oikeassa paikassa oikeaan aikaan
30.1. klo 9–13 EDU_2042
Luento 3: Kestävä kehitys markkinoinnissa
Harjoitustehtävä pienryhmissä
14.2. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 4: Miten meni? Markkinoinnin mittarit ja analysointi
28.2. klo 12–16 LEM_A317
Luento 5: Suunnitelmasta toteutukseen: Tulokselliset sisältöratkaisut
Harjoitustehtävä pienryhmissä
14.3. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Harjoitustöiden esittely ja palaute
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkityksen organisaation toiminnassa
- havainnollistaa markkinointiviestinnän suunnittelun keskeisten elementtien merkityksen ja roolin sisältöstrategian suunnittelussa
- tuottaa toimivia ja tehokkaita sisältöratkaisuja asiakasorganisaation tarpeisiin
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään
Sisältö
Opintojaksolla opitaan ymmärtämään asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkitys yrityksen ja organisaation toiminnassa. Keskeisenä sisältönä on asiakasymmärrys, kohderyhmille merkityksellisen sisällön ja viestinnän kehittäminen ja analysointi sekä asiakkaiden sitouttaminen. Opintojaksolla opitaan löytämään toimivia ja tuloksellisia sisältöratkaisuja ottaen huomioon asetetut tavoitteet, kohderyhmät ja heidän ostopolkunsa sekä kanavavalinnat.
Oppimateriaalit
Itslearning-alustan materiaalit.
Opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvottele erikseen opettajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.
Lisätiedot
Opintojakso toteutetaan 17.1. - 14.3.2025.
Opintojaksolla on yhteensä kuusi länsäopetuspäivää perjantaisin.
Kurssilla saatava toimeksianto työstetään yksin tai pienryhmissä itsenäisesti.