Siirry suoraan sisältöön

Sisältöstrategia (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00DD98-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 20.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.03.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

8 - 20

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Milja Päivärinta

Ryhmät

  • PMEDIS21jour
    PMEDIS21 journalismi
  • PMEDIS21elok
    PMEDIS21 elokuva
  • PMEDIS22jour
    PMEDIS22 journalismi
  • PMEDIS22masu
    PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS21tupr
    PMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
  • PMEDIS22elok
    PMEDIS22 elokuva
  • PMEDIS21masn
    PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS22tupr
    PMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
  • 17.01.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
  • 24.01.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
  • 31.01.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
  • 14.02.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
  • 28.02.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
  • 14.03.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

- selittää asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkityksen organisaation toiminnassa
- havainnollistaa markkinointiviestinnän suunnittelun keskeisten elementtien merkityksen ja roolin sisältöstrategian suunnittelussa
- tuottaa toimivia ja tehokkaita sisältöratkaisuja asiakasorganisaation tarpeisiin
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään

Sisältö

Opintojaksolla opitaan ymmärtämään asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkitys yrityksen ja organisaation toiminnassa. Keskeisenä sisältönä on asiakasymmärrys, kohderyhmille merkityksellisen sisällön ja viestinnän kehittäminen ja analysointi sekä asiakkaiden sitouttaminen. Opintojaksolla opitaan löytämään toimivia ja tuloksellisia sisältöratkaisuja ottaen huomioon asetetut tavoitteet, kohderyhmät ja heidän ostopolkunsa sekä kanavavalinnat.

Oppimateriaalit

Itslearning-alustan materiaalit.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa 17.1.2025. Opintojaksolla on kuusi lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkkopetusta.

Lähitapaamiset kampuksella:

17.1. klo 10–14 LEM_A317
Luento 1: Asiakasymmärrys ja kohderyhmälähtöinen markkinointi
Harjoitustehtävä pienryhmissä

24.1. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 2: Monikanavaisuuden mutkat: Asiakkaan sitouttaminen oikeassa paikassa oikeaan aikaan

31.1. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 3: Kestävä kehitys markkinoinnissa
Harjoitustehtävä pienryhmissä

14.2. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 4: Miten meni? Markkinoinnin mittarit ja analysointi

28.2. klo 10–14 LEM_A317
Luento 5: Suunnitelmasta toteutukseen: Tulokselliset sisältöratkaisut
Harjoitustehtävä pienryhmissä

14.3. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Harjoitustöiden esittely ja palaute

Viestintäkanava ja lisätietoja

Opintojakso toteutetaan 17.1. - 14.3.2025.
Opintojaksolla on yhteensä kuusi länsäopetuspäivää perjantaisin.
Kurssilla saatava toimeksianto työstetään yksin tai pienryhmissä itsenäisesti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) toimivuus ja tuloksellisuus

Hylätty (0)

Töiden palautus myöhässä. Palautetut tehtävät eivät noudata toimeksiantoa lainkaan tai käy ilmi, että opiskelija ei ole tuottanut materiaalia itse, vaan kopioinut luvattomasti tai lähteitä mainitsematta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Vain joitain tehtäviä toimitetaan määräaikaan mennessä. Tehtävä vastaa vain pieniltä osin annettua toimeksiantoa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tehtävät palautettu annetun aikataulun mukaisesti. Palautetut tehtävät vastaavat suurelta osin toimeksiantoa.

Toimeksiannon kohdeyleisöön on perehdytty huolellisesti ja se näkyy palautetussa tehtävässä. Opiskelijan suunnittelema sisältöstrategia palvelee annettua kohderyhmää ja tukee asiakkaan sitoutumista yritykseen. Tehtävän palautuksessa on myös huomioitu se, kuinka sisältöstrategiassa suunniteltua markkinointia mitataan. Myös kestävän kehityksen periaatteet on huomioitu palautetussa tehtävässä.

Dokumentaatio on asiallista ja kattavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluihin luennoilla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tehtävät palautettu annetun aikataulun mukaisesti. Palautettu tehtävä vastaa toimeksiantoa ja on omaperäinen sekä mielenkiintoa herättävä.

Toimeksiannon kohdeyleisöön on perehdytty huolellisesti ja se on huomioitu läpi koko projektin. Opiskelijan suunnittelema sisältöstrategia palvelee annettua kohderyhmää ja tukee asiakkaan sitoutumista yritykseen. Tehtävän palautuksessa on myös huomioitu se, kuinka sisältöstrategiassa suunniteltua markkinointia mitataan. Myös kestävän kehityksen periaatteet on huomioitu palautetussa tehtävässä.

Muut materiaalit ovat asianmukaiset sekä kattavat, suunnitelmallisuus ja huolellisuus näkyy. Dokumentaatio on asiallista ja kattavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluihin luennoilla ja reflektoi sekä omia että muiden opiskelijoiden toteuttamia tehtäviä. Palautetut tehtävät osoittavat opiskelijan saavuttaneen opintojakson tehtävälle asetetut tavoitteet.