Sisältöstrategia (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00DD98-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 20.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 20
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Milja Päivärinta
Ryhmät
-
PMEDIS21jourPMEDIS21 journalismi
-
PMEDIS21elokPMEDIS21 elokuva
-
PMEDIS22jourPMEDIS22 journalismi
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS21tuprPMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
-
PMEDIS22elokPMEDIS22 elokuva
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS22tuprPMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
- 17.01.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
- 24.01.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
- 31.01.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
- 14.02.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
- 28.02.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
- 14.03.2025 10:00 - 14:00, Sisältöstrategia KU00DD98-3001
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkityksen organisaation toiminnassa
- havainnollistaa markkinointiviestinnän suunnittelun keskeisten elementtien merkityksen ja roolin sisältöstrategian suunnittelussa
- tuottaa toimivia ja tehokkaita sisältöratkaisuja asiakasorganisaation tarpeisiin
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään
Sisältö
Opintojaksolla opitaan ymmärtämään asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkitys yrityksen ja organisaation toiminnassa. Keskeisenä sisältönä on asiakasymmärrys, kohderyhmille merkityksellisen sisällön ja viestinnän kehittäminen ja analysointi sekä asiakkaiden sitouttaminen. Opintojaksolla opitaan löytämään toimivia ja tuloksellisia sisältöratkaisuja ottaen huomioon asetetut tavoitteet, kohderyhmät ja heidän ostopolkunsa sekä kanavavalinnat.
Oppimateriaalit
Itslearning-alustan materiaalit.
Opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvottele erikseen opettajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa 17.1.2025. Opintojaksolla on kuusi lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkkopetusta.
Lähitapaamiset kampuksella:
17.1. klo 10–14 LEM_A317
Luento 1: Asiakasymmärrys ja kohderyhmälähtöinen markkinointi
Harjoitustehtävä pienryhmissä
24.1. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 2: Monikanavaisuuden mutkat: Asiakkaan sitouttaminen oikeassa paikassa oikeaan aikaan
31.1. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 3: Kestävä kehitys markkinoinnissa
Harjoitustehtävä pienryhmissä
14.2. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 4: Miten meni? Markkinoinnin mittarit ja analysointi
28.2. klo 10–14 LEM_A317
Luento 5: Suunnitelmasta toteutukseen: Tulokselliset sisältöratkaisut
Harjoitustehtävä pienryhmissä
14.3. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Harjoitustöiden esittely ja palaute
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opintojakso toteutetaan 17.1. - 14.3.2025.
Opintojaksolla on yhteensä kuusi länsäopetuspäivää perjantaisin.
Kurssilla saatava toimeksianto työstetään yksin tai pienryhmissä itsenäisesti.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) toimivuus ja tuloksellisuus
Hylätty (0)
Töiden palautus myöhässä. Palautetut tehtävät eivät noudata toimeksiantoa lainkaan tai käy ilmi, että opiskelija ei ole tuottanut materiaalia itse, vaan kopioinut luvattomasti tai lähteitä mainitsematta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Vain joitain tehtäviä toimitetaan määräaikaan mennessä. Tehtävä vastaa vain pieniltä osin annettua toimeksiantoa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tehtävät palautettu annetun aikataulun mukaisesti. Palautetut tehtävät vastaavat suurelta osin toimeksiantoa.
Toimeksiannon kohdeyleisöön on perehdytty huolellisesti ja se näkyy palautetussa tehtävässä. Opiskelijan suunnittelema sisältöstrategia palvelee annettua kohderyhmää ja tukee asiakkaan sitoutumista yritykseen. Tehtävän palautuksessa on myös huomioitu se, kuinka sisältöstrategiassa suunniteltua markkinointia mitataan. Myös kestävän kehityksen periaatteet on huomioitu palautetussa tehtävässä.
Dokumentaatio on asiallista ja kattavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluihin luennoilla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tehtävät palautettu annetun aikataulun mukaisesti. Palautettu tehtävä vastaa toimeksiantoa ja on omaperäinen sekä mielenkiintoa herättävä.
Toimeksiannon kohdeyleisöön on perehdytty huolellisesti ja se on huomioitu läpi koko projektin. Opiskelijan suunnittelema sisältöstrategia palvelee annettua kohderyhmää ja tukee asiakkaan sitoutumista yritykseen. Tehtävän palautuksessa on myös huomioitu se, kuinka sisältöstrategiassa suunniteltua markkinointia mitataan. Myös kestävän kehityksen periaatteet on huomioitu palautetussa tehtävässä.
Muut materiaalit ovat asianmukaiset sekä kattavat, suunnitelmallisuus ja huolellisuus näkyy. Dokumentaatio on asiallista ja kattavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluihin luennoilla ja reflektoi sekä omia että muiden opiskelijoiden toteuttamia tehtäviä. Palautetut tehtävät osoittavat opiskelijan saavuttaneen opintojakson tehtävälle asetetut tavoitteet.