Siirry suoraan sisältöön

Urheilujohtaminen ja työyhteisötaidot (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CZ09-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
Ajoitus
01.09.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Opettajat
Jaakko Haltia
Ryhmät
DUSVAK25
Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Opintojakso
KH00CZ09

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 8 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 09.10.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Urheilujohtaminen ja työyhteisötaidot KH00CZ09-3001
ICT_B1026_Gamma GAMMA
To 09.10.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Urheilujohtaminen ja työyhteisötaidot KH00CZ09-3001
LEM_A308 Oppimistila BYOD
To 09.10.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Urheilujohtaminen ja työyhteisötaidot KH00CZ09-3001
LEM_A312 Oppimistila BYOD
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Johtaminen osana urheiluliiketoimintaa:
- Johtaminen ja johtamisjärjestelmät
- Organisaatioteoriat
- Henkilöstöjohtaminen
- Vapaaehtoisorganisaation johtaminen
- Työhyvinvointi
- Esimiestyö ja vuorovaikutustaidot
- Motivointi, palautteen antaminen, konfliktin ratkaiseminen, neuvottelu

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää johtamisen ja esimiestyön merkityksen urheiluorganisaatiossa
- tuntee esimiestyön vaatimukset ja kykenee soveltamaan oppimaansa käytännössä
- ymmärtää johtajuuden (leadership) ja johtamisen (management) eron
- hallitsee johtamisen ja esimiestyön perustoiminnan

Sisältö

Johtaminen osana urheiluliiketoimintaa:
- Johtaminen ja johtamisjärjestelmät
- Organisaatioteoriat
- Henkilöstöjohtaminen
- Vapaaehtoisorganisaation johtaminen
- Työhyvinvointi
- Esimiestyö ja vuorovaikutustaidot
- Motivointi, palautteen antaminen, konfliktin ratkaiseminen, neuvottelu

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka

Hylätty (0)

Työ täysin puutteellinen tai virheellinen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen

Siirry alkuun