Henkilöstön ja osaamisen johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: MS00CX85-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 03.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 22.09.2025 - 28.11.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta / Master School
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
- Opettajat
- Mikko Niskanen
- Ryhmät
-
YTAIKUS24Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
- Opintojakso
- MS00CX85
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 03.10.2025 klo 09:00 - 13:00 (4 t 0 min) |
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00CX85-3002 |
Online
|
Pe 10.10.2025 klo 09:00 - 13:00 (4 t 0 min) |
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00CX85-3002 |
Online
|
Ma 10.11.2025 klo 09:00 - 13:00 (4 t 0 min) |
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00CX85-3002 |
Online
|
Pe 28.11.2025 klo 10:00 - 13:00 (3 t 0 min) |
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00CX85-3002 |
Online
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Online-opetus (Zoom-verkkotapaamiset, linkki alla)
https://turkuamk.zoom.us/j/66266012550?pwd=hjvpPQXzGqhrGZNdEFcSAQwXyRlX7V.1
Ajoitus:
15.9.2025 Ennakkotehtävä julkaistaan Itslearningissä
Käy ilmoittautumassa yhteen ryhmätyöryhmään Its:ssä
1.10.2025 Ennakkotehtävän palautuksen ja ryhmän valinnan takaraja
3.10.2025 9.00-13.00 Niskanen
10.10.2025 9.00-13.00 Niskanen
10.11.2025 9.00-12:00 Työlainsäädäntö, Mika Varjonen
28.11.2025 9.00-13.00 Niskanen
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
kehittää omaa ja toisten työhön liittyvää osaamista
soveltaa henkilöstöjohtamisen periaatteita työpaikalla
soveltaa työsuhteisiin liittyvää lainsäädäntöä työpaikalla
ratkaista työyhteisön henkilöstöongelmia
Sisältö
Sisältö:
henkilöstöjohtamisen ydinkohdat
osaamisen johtamisen käytännöt
työlainsäädännön ja työturvallisuuslainsäädännön ydinkohdat
esihenkilön rooli työyhteisön henkilöstöongelmien selvittämisessä
Oppimateriaalit
Kirjallisuus Itslearningissä sekä itse valitut materiaalit.
Opetusmenetelmät
Asiantuntija-alustukset, keskustelut ja pienrymäpohdinnat Zoomissa, ryhmätyö ja itsenäinen opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Kestävä kehitys tuodaan esiin oppimateriaalien valinnassa ja sosiaalisen kestävyyden huomioimisessa tehtävissä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla on kolme arvioitavaa oppimistehtävää:
1) Ennakkotehtävä, julkaistaan Its:ssä (ks. aikataulu yllä)
2) Yksilötehtävä, oppimispäiväkirja, katso ohjeet Its:stä
3) Ryhmätehtävä, julkaistaan Its:ssä ensimmäisessä verkkotapaamisessa
Opiskelijan työn mitoitus:
Online-opetus 16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h
yhteensä 135 h (=5 op)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien oppimistehtävien (3 kpl) suorittamista hyväksytysti ja ajoissa sekä riittävää osallistumista tapaamisissa ja ryhmätöissä.
- Arvioinnin kohteena ovat ennakkotehtävä (Hyväksytty/hylätty), ryhmätehtävä (50%) ja yksilötehtävä (50%)
- Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti, katso Its.
- Läsnäolovaatimus vähintään 50% verkkotapaamisista sekä aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
- Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5 / hylätty.
Arviointikriteerit
ENNAKKOTEHTÄVÄ: Opettaja arvioi tehtävän asteikolla HYV/HYL.
YKSILÖTEHTÄVÄ: Opettaja arvioi tehtävän asteikolla 1-5/hyl.
RYHMÄTEHTÄVÄ: Opettaja arvioi toteutuksen, jonka arvosana (1-5/hyl) Koko ryhmä saa saman arvosanan.
Ryhmätyön esityksen arvioinnissa kiinnitetään huomiota myös seuraaviin seikkoihin, alla arvosanojen kohdassa mainittujen lisäksi:
- Suullinen ilmaisu on selkeää
- Esityksen visuaalinen ilme on havainnollinen
- Esityksestä välittyy jokaisen ryhmän jäsenen työpanos
Hylätty (0)
Oppimistehtävästä käy ilmi, että opiskelija/ryhmä
ei ole panostanut tehtävään, ja siinä on huomattavia puutteita
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Oppimistehtävästä käy ilmi, että opiskelija/ryhmä
on oppinut käsitteitä ja määritelmiä, mutta ei ole muodostanut kokonaiskuvaa opintojakson teemasta, ja/tai valmius asioiden käytäntöön soveltamiseen on puutteellista
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Oppimistehtävästä käy ilmi, että opiskelija/ryhmä esittää asiasta yhtenäisen kokonaiskuvan ja hän osoittaa pystyvänsä jo soveltamaan opintojakson asioita käytäntöön
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Oppimistehtävästä käy ilmi, että opiskelija/ryhmä sijoittaa opintojakson asiat laajempaan yhteyteen ja aikaisempien tietojensa viitekehykseen,
osoittaa pystyvänsä soveltamaan tietoa ja arvioimaan sen merkitystä, on muodostanut oman käsityksensä opintojakson teemasta ja tarkastelee asioita analyyttisesti useista eri näkökulmista.
Lisätiedot
Sähköposti