Siirry suoraan sisältöön

Henkilöstön ja osaamisen johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00CX85-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 03.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
22.09.2025 - 28.11.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta / Master School
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
Opettajat
Mikko Niskanen
Ryhmät
YTAIKUS24
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
Opintojakso
MS00CX85

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 03.10.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00CX85-3002
Online
Pe 10.10.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00CX85-3002
Online
Ma 10.11.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00CX85-3002
Online
Pe 28.11.2025 klo 10:00 - 13:00
(3 t 0 min)
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00CX85-3002
Online
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Online-opetus (Zoom-verkkotapaamiset, linkki alla)
https://turkuamk.zoom.us/j/66266012550?pwd=hjvpPQXzGqhrGZNdEFcSAQwXyRlX7V.1

Ajoitus:
15.9.2025 Ennakkotehtävä julkaistaan Itslearningissä
Käy ilmoittautumassa yhteen ryhmätyöryhmään Its:ssä
1.10.2025 Ennakkotehtävän palautuksen ja ryhmän valinnan takaraja
3.10.2025 9.00-13.00 Niskanen
10.10.2025 9.00-13.00 Niskanen
10.11.2025 9.00-12:00 Työlainsäädäntö, Mika Varjonen
28.11.2025 9.00-13.00 Niskanen

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

kehittää omaa ja toisten työhön liittyvää osaamista
soveltaa henkilöstöjohtamisen periaatteita työpaikalla
soveltaa työsuhteisiin liittyvää lainsäädäntöä työpaikalla
ratkaista työyhteisön henkilöstöongelmia

Sisältö

Sisältö:
henkilöstöjohtamisen ydinkohdat
osaamisen johtamisen käytännöt
työlainsäädännön ja työturvallisuuslainsäädännön ydinkohdat
esihenkilön rooli työyhteisön henkilöstöongelmien selvittämisessä

Oppimateriaalit

Kirjallisuus Itslearningissä sekä itse valitut materiaalit.

Opetusmenetelmät

Asiantuntija-alustukset, keskustelut ja pienrymäpohdinnat Zoomissa, ryhmätyö ja itsenäinen opiskelu

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Kestävä kehitys tuodaan esiin oppimateriaalien valinnassa ja sosiaalisen kestävyyden huomioimisessa tehtävissä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla on kolme arvioitavaa oppimistehtävää:
1) Ennakkotehtävä, julkaistaan Its:ssä (ks. aikataulu yllä)
2) Yksilötehtävä, oppimispäiväkirja, katso ohjeet Its:stä
3) Ryhmätehtävä, julkaistaan Its:ssä ensimmäisessä verkkotapaamisessa


Opiskelijan työn mitoitus:
Online-opetus 16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h

yhteensä 135 h (=5 op)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien oppimistehtävien (3 kpl) suorittamista hyväksytysti ja ajoissa sekä riittävää osallistumista tapaamisissa ja ryhmätöissä.
- Arvioinnin kohteena ovat ennakkotehtävä (Hyväksytty/hylätty), ryhmätehtävä (50%) ja yksilötehtävä (50%)
- Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti, katso Its.
- Läsnäolovaatimus vähintään 50% verkkotapaamisista sekä aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
- Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5 / hylätty.

Arviointikriteerit

ENNAKKOTEHTÄVÄ: Opettaja arvioi tehtävän asteikolla HYV/HYL.

YKSILÖTEHTÄVÄ: Opettaja arvioi tehtävän asteikolla 1-5/hyl.

RYHMÄTEHTÄVÄ: Opettaja arvioi toteutuksen, jonka arvosana (1-5/hyl) Koko ryhmä saa saman arvosanan.

Ryhmätyön esityksen arvioinnissa kiinnitetään huomiota myös seuraaviin seikkoihin, alla arvosanojen kohdassa mainittujen lisäksi:
- Suullinen ilmaisu on selkeää
- Esityksen visuaalinen ilme on havainnollinen
- Esityksestä välittyy jokaisen ryhmän jäsenen työpanos

Hylätty (0)

Oppimistehtävästä käy ilmi, että opiskelija/ryhmä
ei ole panostanut tehtävään, ja siinä on huomattavia puutteita

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Oppimistehtävästä käy ilmi, että opiskelija/ryhmä
on oppinut käsitteitä ja määritelmiä, mutta ei ole muodostanut kokonaiskuvaa opintojakson teemasta, ja/tai valmius asioiden käytäntöön soveltamiseen on puutteellista

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Oppimistehtävästä käy ilmi, että opiskelija/ryhmä esittää asiasta yhtenäisen kokonaiskuvan ja hän osoittaa pystyvänsä jo soveltamaan opintojakson asioita käytäntöön

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Oppimistehtävästä käy ilmi, että opiskelija/ryhmä sijoittaa opintojakson asiat laajempaan yhteyteen ja aikaisempien tietojensa viitekehykseen,
osoittaa pystyvänsä soveltamaan tietoa ja arvioimaan sen merkitystä, on muodostanut oman käsityksensä opintojakson teemasta ja tarkastelee asioita analyyttisesti useista eri näkökulmista.

Lisätiedot

Sähköposti

Siirry alkuun