Konseptisuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CU58-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.05.2025 - 03.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 07.10.2025 - 31.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Media-ala
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 12 - 20
- Koulutus
- Media-alan koulutus
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 56 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 07.10.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Konseptisuunnittelu |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Ke 08.10.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Konseptisuunnittelu |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
To 09.10.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Konseptisuunnittelu KU00CU58-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Pe 10.10.2025 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Konseptisuunnittelu KU00CU58-3001 |
|
Ti 21.10.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Konseptisuunnittelu KU00CU58-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Ke 22.10.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Konseptisuunnittelu KU00CU58-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
To 23.10.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Konseptisuunnittelu |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Ti 28.10.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Konseptisuunnittelu |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Ke 29.10.2025 klo 09:15 - 14:00 (4 t 45 min) |
Konseptisuunnittelu |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
To 30.10.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Konseptisuunnittelu |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen, mainostoimistovierailijoiden ja ekskursioiden tuottama sisältö, mahdollisesti asiakasprojekti
* huomioi, että opintojaksolla on runsaasti lähipäiviä, eli rinnakkaista verkkototeutusta ei järjestetä
--> lähipäiviin osallistuminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle
* päiväkohtainen aikataulu ja ohjelma ItsLearningissä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata konseptisuunnittelun lähtökohdat ja merkityksen
- kuvata konseptuaalisen ajattelun prosessin vaiheet
- soveltaa konseptisuunnittelua markkinointiviestinnän suunnitteluprosesseissa
- luoda ja kehittää markkinointi- ja kampanjakonsepteja
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään
Sisältö
Opintojakson pääsisältönä ovat konseptisuunnittelun keskeiset vaiheet, tekijät ja suunnittelutyökalut mainonnan suunnittelijan näkökulmasta. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään konseptuaalisen kokonaissuunnittelun merkitys insightista yksittäisiin kampanjasuunnitelmiin eri medioissa sekä syvennetään ymmärrystä markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa, asiakasymmärryksessä ja ongelmanratkaisussa.
Oppimateriaalit
Pete Barry: The Advertising Concept Book
muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
lähiopetuksessa harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä, itsenäisesti ja mainostoimistovierailijoiden kanssa, muut tehtävät ItsLearningissa, mahdollisesti asiakasprojekti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Konseptisuunnittelun prosessin haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen konseptisuunnittelussa, tehtävien läpivienti annettujen tavoitteiden mukaisesti, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä. Lähiopetuksessa läsnäolo on erityisen tärkeää, koska pääosa tehtävistä ja harjoituksista suoritetaan lähipäivien yhteydessä.
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu sen eri osien ja tehtävien arviointikriteerien perusteella (ks. ItsLearning ja opintojakson aloituspäivän info).
Lisätiedot
Viestintäkanavana ItsLearning ja sähköposti
HUOM! EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet ja Markkinointiviestinnän perusteet, Kampanjasuunnittelun perusteet