Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) (14 op)
Toteutuksen tunnus: TE00DJ43-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.08.2025 - 31.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
- Ajoitus
- 01.09.2025 - 19.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 14 op
- Lähiosuus
- 14 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 60 - 120
- Koulutus
- Tuotantotalouden koulutus
- Opettajat
- Laura Nurminen
- Veli-Matti Suominen
- Annamari Heikkilä
- Jenni Aitonurmi
- Monica Tamminen
- Ryhmät
-
PTUTAS22Tuotantotalous
-
PTUTAMS22Tuotantotalous, Myynti S22
- Opintojakso
- TE00DJ43
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 03.09.2025 klo 14:00 - 18:00 (4 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Ke 01.10.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001 |
ICT_C1035_Delta
DELTA
|
Ke 05.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001 |
ICT_C1039_Sigma
SIGMA
|
Ke 03.12.2025 klo 14:00 - 18:00 (4 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001 |
ICT_C1035_Delta
DELTA
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssin sisältö:
- Opinnäytetyöseminaari 1 krt/kk x 4h/kerta
- Toteutussuunnitelman läpikäynti
- Opinnäytetyöseminaarikäytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
- Raportointiin liittyvien käytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
Kurssin sisältö tukee sitä että kurssille asetetut oppimistavoitteet suoritetaan määräajassa.
Kurssi toteutuu kurssille etukäteen määritellyn aikataulun mukaisesti.
Kurssille varatut tunnit toimivat syyslukukaudella 2025 Tuotantotalouden Opinnäytetyöseminaariajankohtina.
Kurssi toteutuu vain läsnätoteutuksena Kupittaan kampuksella lukujärjestyksen mukaisesti syksyllä 2025.
Opinnäytetyöohjaus edellyttää aktiivista osallistumista, keskustelua ja läsnäoloa, joka saavutetaan läsnätoteutuksella.
Lisäksi tapahtuu ryhmässäoppimista vuorovaikutuksessa.
Kurssin tunneilla on läsnäolovelvoite siihen asti että oma opinnäytetyöseminaariesitys on pidettynä.
Muistathan että prosessin mukaisesti opinnäytetyötä on mahdollista tulla esittämään opinnäytetyöseminaariin vasta kun oman opinnäytetyöohjaaja on antanut tähän luvan.
Otathan huomioon sen, että loppuseminaariesitykset toteutetaan paikan päällä kampuksella, eikä näihin ole Teams -linkkiä.
Oppimateriaalit
Ammatilliset, laadukkaat lähteet opinnäytetyöhön jotka opiskelija itseohjautuvasti hyväksyttää AMK-ohjaajalla.
Opetusmenetelmät
Ryhmässäoppiminen, keskustelu
Itseohjautuva läsnäoloa kampuksella edellyttävä tuntityöskentely, jossa ohjausta on saatavilla välittömästi tarpeen mukaan.
AMK- ohjaajan tapaamiset tapahtuvat myös näiden kampustapaamisten aikana.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei uusintamahdollisuutta.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Keskustellen, ohjaten lähitapaamisissa.
Yhteisen tapaamisen jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus keskustella kurssin opettajien kanssa opinnäytetyön tekemiseen liittyvistä asioista jotka mahdollisesti mietityttävät. Kurssin läsnäolo mahdollistaa tuntien aikana / tuntien jälkeen joustavan Q&A -tyyppisen lähestymistavan asioiden käsittelyyn.
Ryhmässä kampuksella tapahtuva läsnäolo tukee sosiaalista kontekstia.
Kurssin tapaamiset rytmittävät opinnäytetyön tekemistä ja tarjoavat vertaistukea.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
14 op = 378 h opiskelijan työtä
Kurssilla on läsnäolovelovoite, eikä seminaareihin ole Teams -linkkiä.
Toteutustavan seurauksena läsnäolo kampuksella on välttämätön.
Oppimistehtävät:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen (ts. opinnäytetyön viimeistely)
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa (kun oma opinnäytetyöohjaaja on antanut esitykselle luvan)
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa
Kypsyysnäyte arvioidaan erikseen hyväksytty / hylätty
Huom! Muistathan että mikäli koulusivistyskielesi on muu kuin suomen kieli, keskustele kypysyysnäytteessä käytettävän kielen osalta oman opinnäytetyöohjaajan kanssa ennen kypsyynäytteen kirjoittamista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tapahtuu koko opinnäytetyöprosessin ajan.
Tämän kurssin arvosana on opiskelijan opinnäytetyön arvosana.
Tätä arvosanaa ei ole mahdollista korottaa.
Kiitettävän arvosanan voi saada vain aktiivisella työllä.
Jokaiselle opiskelijalle nimetään oma AMK-ohjaaja opinnäytetyölle.
Kurssin opettaja voi olla eri henkilö kuin opiskelijalle nimetty oma AMK-opinnäytetyöohjaaja.
Opinnäytetyön arvioinnin toteuttaa vain opiskelijalle nimetty oma AMK-ohjaaja.
Arvosanan muodostavat arviointikohteet ja arviointiperusteet, erillinen taulukko esitetään opiskelijalle toteuksen alussa. Lisäksi oma AMK-ohjaaja käy yksilöllisesti läpi arvioitavaksi jätetyn opinnäytetyön arvioinnin arviointilomakkeen avulla.
Arviointi on numeerinen 0-5.
Hylätty (0)
Kurssista ei ole mahdollista saada arviointia kunnes toteutuksen kaikki oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu
(ts. kaikki opinnäytetyön viimeistelyyn liittyvät asiat ovat hoidettuna):
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Arvioitavia elementtejä on yhteensä 17 kpl - Opinnäytetyön lopullinen arvosana on keskiarvo näistä eri elementeille annetuista erillisistä arvioinneista.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Arvioitavia elementtejä on yhteensä 17 kpl - Opinnäytetyön lopullinen arvosana on keskiarvo näistä eri elementeille annetuista erillisistä arvioinneista.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Arvioitavia elementtejä on yhteensä 17 kpl - Opinnäytetyön lopullinen arvosana on keskiarvo näistä eri elementeille annetuista erillisistä arvioinneista.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Lisätiedot
Kurssin viestintäkanavana toimii itslearning.
Mikäli kurssin aikana tulee tiedotettavaa, tiedotus tapahtuu tätä kautta