Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) (14 op)

Toteutuksen tunnus: TE00DJ43-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
Ajoitus
01.09.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
14 op
Lähiosuus
14 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
60 - 120
Koulutus
Tuotantotalouden koulutus
Opettajat
Laura Nurminen
Veli-Matti Suominen
Annamari Heikkilä
Jenni Aitonurmi
Monica Tamminen
Ryhmät
PTUTAS22
Tuotantotalous
PTUTAMS22
Tuotantotalous, Myynti S22
Opintojakso
TE00DJ43

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 03.09.2025 klo 14:00 - 18:00
(4 t 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Ke 01.10.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001
ICT_C1035_Delta DELTA
Ke 05.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001
ICT_C1039_Sigma SIGMA
Ke 03.12.2025 klo 14:00 - 18:00
(4 t 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001
ICT_C1035_Delta DELTA
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kurssin sisältö:
- Opinnäytetyöseminaari 1 krt/kk x 4h/kerta
- Toteutussuunnitelman läpikäynti
- Opinnäytetyöseminaarikäytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
- Raportointiin liittyvien käytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus

Kurssin sisältö tukee sitä että kurssille asetetut oppimistavoitteet suoritetaan määräajassa.

Kurssi toteutuu kurssille etukäteen määritellyn aikataulun mukaisesti.

Kurssille varatut tunnit toimivat syyslukukaudella 2025 Tuotantotalouden Opinnäytetyöseminaariajankohtina.

Kurssi toteutuu vain läsnätoteutuksena Kupittaan kampuksella lukujärjestyksen mukaisesti syksyllä 2025.
Opinnäytetyöohjaus edellyttää aktiivista osallistumista, keskustelua ja läsnäoloa, joka saavutetaan läsnätoteutuksella.
Lisäksi tapahtuu ryhmässäoppimista vuorovaikutuksessa.

Kurssin tunneilla on läsnäolovelvoite siihen asti että oma opinnäytetyöseminaariesitys on pidettynä.
Muistathan että prosessin mukaisesti opinnäytetyötä on mahdollista tulla esittämään opinnäytetyöseminaariin vasta kun oman opinnäytetyöohjaaja on antanut tähän luvan.

Otathan huomioon sen, että loppuseminaariesitykset toteutetaan paikan päällä kampuksella, eikä näihin ole Teams -linkkiä.

Oppimateriaalit

Ammatilliset, laadukkaat lähteet opinnäytetyöhön jotka opiskelija itseohjautuvasti hyväksyttää AMK-ohjaajalla.

Opetusmenetelmät

Ryhmässäoppiminen, keskustelu

Itseohjautuva läsnäoloa kampuksella edellyttävä tuntityöskentely, jossa ohjausta on saatavilla välittömästi tarpeen mukaan.
AMK- ohjaajan tapaamiset tapahtuvat myös näiden kampustapaamisten aikana.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei uusintamahdollisuutta.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Keskustellen, ohjaten lähitapaamisissa.

Yhteisen tapaamisen jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus keskustella kurssin opettajien kanssa opinnäytetyön tekemiseen liittyvistä asioista jotka mahdollisesti mietityttävät. Kurssin läsnäolo mahdollistaa tuntien aikana / tuntien jälkeen joustavan Q&A -tyyppisen lähestymistavan asioiden käsittelyyn.

Ryhmässä kampuksella tapahtuva läsnäolo tukee sosiaalista kontekstia.
Kurssin tapaamiset rytmittävät opinnäytetyön tekemistä ja tarjoavat vertaistukea.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

14 op = 378 h opiskelijan työtä

Kurssilla on läsnäolovelovoite, eikä seminaareihin ole Teams -linkkiä.
Toteutustavan seurauksena läsnäolo kampuksella on välttämätön.

Oppimistehtävät:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen (ts. opinnäytetyön viimeistely)
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa (kun oma opinnäytetyöohjaaja on antanut esitykselle luvan)
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa

Kypsyysnäyte arvioidaan erikseen hyväksytty / hylätty
Huom! Muistathan että mikäli koulusivistyskielesi on muu kuin suomen kieli, keskustele kypysyysnäytteessä käytettävän kielen osalta oman opinnäytetyöohjaajan kanssa ennen kypsyynäytteen kirjoittamista.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tapahtuu koko opinnäytetyöprosessin ajan.

Tämän kurssin arvosana on opiskelijan opinnäytetyön arvosana.
Tätä arvosanaa ei ole mahdollista korottaa.

Kiitettävän arvosanan voi saada vain aktiivisella työllä.

Jokaiselle opiskelijalle nimetään oma AMK-ohjaaja opinnäytetyölle.

Kurssin opettaja voi olla eri henkilö kuin opiskelijalle nimetty oma AMK-opinnäytetyöohjaaja.
Opinnäytetyön arvioinnin toteuttaa vain opiskelijalle nimetty oma AMK-ohjaaja.

Arvosanan muodostavat arviointikohteet ja arviointiperusteet, erillinen taulukko esitetään opiskelijalle toteuksen alussa. Lisäksi oma AMK-ohjaaja käy yksilöllisesti läpi arvioitavaksi jätetyn opinnäytetyön arvioinnin arviointilomakkeen avulla.

Arviointi on numeerinen 0-5.

Hylätty (0)

Kurssista ei ole mahdollista saada arviointia kunnes toteutuksen kaikki oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu
(ts. kaikki opinnäytetyön viimeistelyyn liittyvät asiat ovat hoidettuna):
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Arvioitavia elementtejä on yhteensä 17 kpl - Opinnäytetyön lopullinen arvosana on keskiarvo näistä eri elementeille annetuista erillisistä arvioinneista.

Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.

1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen

2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö

3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus

4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Arvioitavia elementtejä on yhteensä 17 kpl - Opinnäytetyön lopullinen arvosana on keskiarvo näistä eri elementeille annetuista erillisistä arvioinneista.

Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.

1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen

2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö

3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus

4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Arvioitavia elementtejä on yhteensä 17 kpl - Opinnäytetyön lopullinen arvosana on keskiarvo näistä eri elementeille annetuista erillisistä arvioinneista.

Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.

1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen

2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö

3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus

4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys

Lisätiedot

Kurssin viestintäkanavana toimii itslearning.

Mikäli kurssin aikana tulee tiedotettavaa, tiedotus tapahtuu tätä kautta

Siirry alkuun