Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) (14 cr)
Code: TE00DJ43-3001
General information
- Enrollment
- 02.08.2025 - 31.08.2025
- Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
- Timing
- 01.09.2025 - 19.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 14 cr
- Local portion
- 14 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 60 - 120
- Degree programmes
- Degree Programme in Industrial Management Engineering
- Teachers
- Laura Nurminen
- Veli-Matti Suominen
- Annamari Heikkilä
- Jenni Aitonurmi
- Monica Tamminen
- Groups
-
PTUTAS22PTUTAS22
-
PTUTAMS22PTUTAMS22
- Course
- TE00DJ43
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 03.09.2025 time 14:00 - 18:00 (4 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Wed 01.10.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001 |
ICT_C1035_Delta
DELTA
|
Wed 05.11.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001 |
ICT_C1039_Sigma
SIGMA
|
Wed 03.12.2025 time 14:00 - 18:00 (4 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (14 op) TE00DJ43-3001 |
ICT_C1035_Delta
DELTA
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssin sisältö:
- Opinnäytetyöseminaari 1 krt/kk x 4h/kerta
- Toteutussuunnitelman läpikäynti
- Opinnäytetyöseminaarikäytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
- Raportointiin liittyvien käytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
Kurssin sisältö tukee sitä että kurssille asetetut oppimistavoitteet suoritetaan määräajassa.
Kurssi toteutuu kurssille etukäteen määritellyn aikataulun mukaisesti.
Kurssille varatut tunnit toimivat syyslukukaudella 2025 Tuotantotalouden Opinnäytetyöseminaariajankohtina.
Kurssi toteutuu vain läsnätoteutuksena Kupittaan kampuksella lukujärjestyksen mukaisesti syksyllä 2025.
Opinnäytetyöohjaus edellyttää aktiivista osallistumista, keskustelua ja läsnäoloa, joka saavutetaan läsnätoteutuksella.
Lisäksi tapahtuu ryhmässäoppimista vuorovaikutuksessa.
Kurssin tunneilla on läsnäolovelvoite siihen asti että oma opinnäytetyöseminaariesitys on pidettynä.
Muistathan että prosessin mukaisesti opinnäytetyötä on mahdollista tulla esittämään opinnäytetyöseminaariin vasta kun oman opinnäytetyöohjaaja on antanut tähän luvan.
Otathan huomioon sen, että loppuseminaariesitykset toteutetaan paikan päällä kampuksella, eikä näihin ole Teams -linkkiä.
Materials
Ammatilliset, laadukkaat lähteet opinnäytetyöhön jotka opiskelija itseohjautuvasti hyväksyttää AMK-ohjaajalla.
Teaching methods
Ryhmässäoppiminen, keskustelu
Itseohjautuva läsnäoloa kampuksella edellyttävä tuntityöskentely, jossa ohjausta on saatavilla välittömästi tarpeen mukaan.
AMK- ohjaajan tapaamiset tapahtuvat myös näiden kampustapaamisten aikana.
Exam schedules
Ei uusintamahdollisuutta.
Pedagogic approaches and sustainable development
Keskustellen, ohjaten lähitapaamisissa.
Yhteisen tapaamisen jälkeen opiskelijoilla on mahdollisuus keskustella kurssin opettajien kanssa opinnäytetyön tekemiseen liittyvistä asioista jotka mahdollisesti mietityttävät. Kurssin läsnäolo mahdollistaa tuntien aikana / tuntien jälkeen joustavan Q&A -tyyppisen lähestymistavan asioiden käsittelyyn.
Ryhmässä kampuksella tapahtuva läsnäolo tukee sosiaalista kontekstia.
Kurssin tapaamiset rytmittävät opinnäytetyön tekemistä ja tarjoavat vertaistukea.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
14 op = 378 h opiskelijan työtä
Kurssilla on läsnäolovelovoite, eikä seminaareihin ole Teams -linkkiä.
Toteutustavan seurauksena läsnäolo kampuksella on välttämätön.
Oppimistehtävät:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen (ts. opinnäytetyön viimeistely)
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa (kun oma opinnäytetyöohjaaja on antanut esitykselle luvan)
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa
Kypsyysnäyte arvioidaan erikseen hyväksytty / hylätty
Huom! Muistathan että mikäli koulusivistyskielesi on muu kuin suomen kieli, keskustele kypysyysnäytteessä käytettävän kielen osalta oman opinnäytetyöohjaajan kanssa ennen kypsyynäytteen kirjoittamista.
Evaluation methods and criteria
Arviointi tapahtuu koko opinnäytetyöprosessin ajan.
Tämän kurssin arvosana on opiskelijan opinnäytetyön arvosana.
Tätä arvosanaa ei ole mahdollista korottaa.
Kiitettävän arvosanan voi saada vain aktiivisella työllä.
Jokaiselle opiskelijalle nimetään oma AMK-ohjaaja opinnäytetyölle.
Kurssin opettaja voi olla eri henkilö kuin opiskelijalle nimetty oma AMK-opinnäytetyöohjaaja.
Opinnäytetyön arvioinnin toteuttaa vain opiskelijalle nimetty oma AMK-ohjaaja.
Arvosanan muodostavat arviointikohteet ja arviointiperusteet, erillinen taulukko esitetään opiskelijalle toteuksen alussa. Lisäksi oma AMK-ohjaaja käy yksilöllisesti läpi arvioitavaksi jätetyn opinnäytetyön arvioinnin arviointilomakkeen avulla.
Arviointi on numeerinen 0-5.
Failed (0)
Kurssista ei ole mahdollista saada arviointia kunnes toteutuksen kaikki oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu
(ts. kaikki opinnäytetyön viimeistelyyn liittyvät asiat ovat hoidettuna):
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Arvioitavia elementtejä on yhteensä 17 kpl - Opinnäytetyön lopullinen arvosana on keskiarvo näistä eri elementeille annetuista erillisistä arvioinneista.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Assessment criteria, good (3-4)
Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Arvioitavia elementtejä on yhteensä 17 kpl - Opinnäytetyön lopullinen arvosana on keskiarvo näistä eri elementeille annetuista erillisistä arvioinneista.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Assessment criteria, excellent (5)
Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Arvioitavia elementtejä on yhteensä 17 kpl - Opinnäytetyön lopullinen arvosana on keskiarvo näistä eri elementeille annetuista erillisistä arvioinneista.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Further information
Kurssin viestintäkanavana toimii itslearning.
Mikäli kurssin aikana tulee tiedotettavaa, tiedotus tapahtuu tätä kautta