Siirry suoraan sisältöön

Pedagogiset työ- ja toimintatavat (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7081277-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2021 - 09.11.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.11.2021 - 07.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
30 - 45
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Marika Kouki
Janina Luoto
Opintojakso
7081277
Toteutukselle 7081277-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opetuksen toteutus syksy 2021. Oppimisalustana toimii Its`learning

2.11.klo 9:00 - 16:00 Opetus Zoomissa, linkki Itsissä.
Opintojakson aloitus, tehtävät ja ryhmäjako / toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka klo 9-12, Hyvinvointia lapsen parhaaksi / vierailija Eeva Purosalo klo 13-14, omatoiminen kirjastokäynti kirjallisuustehtävää varten klo 14:00 - 16:00 (MK, JL)
**********************************************************************

9.11. klo 9:00 - 15:00 Opetus kampuksella, teemapäivä.
Ryhmä A: musiikki, draama ja kieli (MK), ryhmä B: matemaattiset taidot, tutkiminen ja liikkuminen (JL) klo 9 - 11:30 , Opiskelijoiden parityöskentelyä: tuokiosuunnitelmat ja kirjallisuustehtävä klo 12:30 - 15
*********************************************************************

16.11. klo 9:00 - 15:00 Opetus kampuksella, teemapäivä.
Ryhmä B: musiikki, draama ja kieli (MK), ryhmä A: matemaattiset taidot, tutkiminen ja liikkuminen (JL) Klo 9-11:30 klo 13–14 vierailija Monressoripäiväkoti Aurinkoleijonan johtaja Päivi Isopuro, opiskelijoiden parityöskentely jatkuu
********************************************************************

23.11. Opetus Zoomissa klo 9:00 - 15:00 Kuvallinen ilmaisu, (Helena Malmivirta ja MK)
********************************************************************

30.11. Opetus kampuksella klo 9-15 Opiskelijoiden ohjaamat toimintatuokiot. Työskentely ryhmissä A ja B (MK, JL)
********************************************************************

7.12.Opetus Zoomissa klo 9:00 - 16:00 Kirjallisuustehtävän purku klo 9:00 - 11:30, vierailija Turun kaupungin TOP-keskuksen asiantuntija Saila Visti klo 12:30 - 14:00 (Media ja TVT) Opintojakson ja vaka-opintojen päätös (MK, JL) klo 14 -16
*******************************************************************

Muutokset mahdollisia

Tavoitteet

Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja. Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla.

Sisältö

- leikkiminen
- liikkuminen
- taiteellinen kokeminen ja ilmaisu
- tutkiminen

Opetusmenetelmät

Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely, toiminnalliset menetelmät

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetuksessa on 100% läsnäolovelvollisuus.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

- Opiskelija tiedostaa oppimisen alueiden ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelun perustana.
- Opiskelija harjoittelee toiminnan suunnittelua ja toteuttamista eri oppimisen alueilla
- Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä ja käyttää niitä työskentelyssään.
- Opiskelija tutustuu ja harjoittelee toiminnan arviointia ja pedagogista dokumentointia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti.
Opintojakso arvoidaan Täydennettävä / Hyväksytty

Hylätty (0)

- Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa, eikä suorita tehtäviä hyväksytysti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

- Opiskelija tiedostaa oppimisen alueiden ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelun perustana.
- Opiskelija harjoittelee toiminnan suunnittelua ja toteuttamista eri oppimisen alueilla
- Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä ja käyttää niitä työskentelyssään.
- Opiskelija tutustuu ja harjoittelee toiminnan arviointia ja pedagogista dokumentointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

- Opiskelija osaa hyödyntää oppimisen alueet ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
- Opiskelija osaa asettaa pedagogiselle toiminnalle lähitavoitteet ja suunnitella toiminnan toteutuksen tavoitelähtöisesti lapsilähtöisyyden ja lasten osallisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä.
- Opiskelija osaa arvioida toimintaa ja toteuttaa pedagogista dokumentointia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- Opiskelija osaa soveltaa eri oppimisen alueita monipuolisesti ja lapsilähtöisyys on huomioitu pedagogisen toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
- Opiskelija osaa asettaa pedagogiselle toiminnalle lähitavoitteet ja suunnitella toiminnan toteutuksen tavoitelähtöisesti lapsilähtöisyyden ja lasten osallisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa käyttää, hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti varhaiskasvatuksen eri työtapoja- ja menetelmiä.
- Opiskelija osaa arvioida ja perustella toimintaa ja ideoi erilaisia työtapoja pedagogiseen dokumentointiin lasten kanssa.

Siirry alkuun