Methods of Pedagogy (5 cr)
Code: 7081277-3001
General information
- Enrollment
- 01.06.2021 - 09.11.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.11.2021 - 07.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Marika Kouki
- Janina Luoto
- Course
- 7081277
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetuksen toteutus syksy 2021. Oppimisalustana toimii Its`learning
2.11.klo 9:00 - 16:00 Opetus Zoomissa, linkki Itsissä.
Opintojakson aloitus, tehtävät ja ryhmäjako / toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka klo 9-12, Hyvinvointia lapsen parhaaksi / vierailija Eeva Purosalo klo 13-14, omatoiminen kirjastokäynti kirjallisuustehtävää varten klo 14:00 - 16:00 (MK, JL)
**********************************************************************
9.11. klo 9:00 - 15:00 Opetus kampuksella, teemapäivä.
Ryhmä A: musiikki, draama ja kieli (MK), ryhmä B: matemaattiset taidot, tutkiminen ja liikkuminen (JL) klo 9 - 11:30 , Opiskelijoiden parityöskentelyä: tuokiosuunnitelmat ja kirjallisuustehtävä klo 12:30 - 15
*********************************************************************
16.11. klo 9:00 - 15:00 Opetus kampuksella, teemapäivä.
Ryhmä B: musiikki, draama ja kieli (MK), ryhmä A: matemaattiset taidot, tutkiminen ja liikkuminen (JL) Klo 9-11:30 klo 13–14 vierailija Monressoripäiväkoti Aurinkoleijonan johtaja Päivi Isopuro, opiskelijoiden parityöskentely jatkuu
********************************************************************
23.11. Opetus Zoomissa klo 9:00 - 15:00 Kuvallinen ilmaisu, (Helena Malmivirta ja MK)
********************************************************************
30.11. Opetus kampuksella klo 9-15 Opiskelijoiden ohjaamat toimintatuokiot. Työskentely ryhmissä A ja B (MK, JL)
********************************************************************
7.12.Opetus Zoomissa klo 9:00 - 16:00 Kirjallisuustehtävän purku klo 9:00 - 11:30, vierailija Turun kaupungin TOP-keskuksen asiantuntija Saila Visti klo 12:30 - 14:00 (Media ja TVT) Opintojakson ja vaka-opintojen päätös (MK, JL) klo 14 -16
*******************************************************************
Muutokset mahdollisia
Objective
Student knows and is able to apply versatile working tools used in early education.
Student plans, implements and evaluates pedagogic activity in different areas of learning.
Content
Content
- play
- exercising
- experience and expression of arts
- exploration
Teaching methods
Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely, toiminnalliset menetelmät
Pedagogic approaches and sustainable development
Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen
Student workload
Lähiopetuksessa on 100% läsnäolovelvollisuus.
Assessment criteria, approved/failed
- Opiskelija tiedostaa oppimisen alueiden ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelun perustana.
- Opiskelija harjoittelee toiminnan suunnittelua ja toteuttamista eri oppimisen alueilla
- Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä ja käyttää niitä työskentelyssään.
- Opiskelija tutustuu ja harjoittelee toiminnan arviointia ja pedagogista dokumentointia.
Evaluation methods and criteria
Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti.
Opintojakso arvoidaan Täydennettävä / Hyväksytty
Failed (0)
- Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa, eikä suorita tehtäviä hyväksytysti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
- Opiskelija tiedostaa oppimisen alueiden ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelun perustana.
- Opiskelija harjoittelee toiminnan suunnittelua ja toteuttamista eri oppimisen alueilla
- Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä ja käyttää niitä työskentelyssään.
- Opiskelija tutustuu ja harjoittelee toiminnan arviointia ja pedagogista dokumentointia.
Assessment criteria, good (3-4)
- Opiskelija osaa hyödyntää oppimisen alueet ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
- Opiskelija osaa asettaa pedagogiselle toiminnalle lähitavoitteet ja suunnitella toiminnan toteutuksen tavoitelähtöisesti lapsilähtöisyyden ja lasten osallisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä.
- Opiskelija osaa arvioida toimintaa ja toteuttaa pedagogista dokumentointia.
Assessment criteria, excellent (5)
- Opiskelija osaa soveltaa eri oppimisen alueita monipuolisesti ja lapsilähtöisyys on huomioitu pedagogisen toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
- Opiskelija osaa asettaa pedagogiselle toiminnalle lähitavoitteet ja suunnitella toiminnan toteutuksen tavoitelähtöisesti lapsilähtöisyyden ja lasten osallisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa käyttää, hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti varhaiskasvatuksen eri työtapoja- ja menetelmiä.
- Opiskelija osaa arvioida ja perustella toimintaa ja ideoi erilaisia työtapoja pedagogiseen dokumentointiin lasten kanssa.