Skip to main content

Methods of Pedagogy (5 cr)

Code: 7081277-3001

General information


Enrollment
01.06.2021 - 09.11.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.11.2021 - 07.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
30 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Marika Kouki
Janina Luoto
Course
7081277
No reservations found for realization 7081277-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetuksen toteutus syksy 2021. Oppimisalustana toimii Its`learning

2.11.klo 9:00 - 16:00 Opetus Zoomissa, linkki Itsissä.
Opintojakson aloitus, tehtävät ja ryhmäjako / toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka klo 9-12, Hyvinvointia lapsen parhaaksi / vierailija Eeva Purosalo klo 13-14, omatoiminen kirjastokäynti kirjallisuustehtävää varten klo 14:00 - 16:00 (MK, JL)
**********************************************************************

9.11. klo 9:00 - 15:00 Opetus kampuksella, teemapäivä.
Ryhmä A: musiikki, draama ja kieli (MK), ryhmä B: matemaattiset taidot, tutkiminen ja liikkuminen (JL) klo 9 - 11:30 , Opiskelijoiden parityöskentelyä: tuokiosuunnitelmat ja kirjallisuustehtävä klo 12:30 - 15
*********************************************************************

16.11. klo 9:00 - 15:00 Opetus kampuksella, teemapäivä.
Ryhmä B: musiikki, draama ja kieli (MK), ryhmä A: matemaattiset taidot, tutkiminen ja liikkuminen (JL) Klo 9-11:30 klo 13–14 vierailija Monressoripäiväkoti Aurinkoleijonan johtaja Päivi Isopuro, opiskelijoiden parityöskentely jatkuu
********************************************************************

23.11. Opetus Zoomissa klo 9:00 - 15:00 Kuvallinen ilmaisu, (Helena Malmivirta ja MK)
********************************************************************

30.11. Opetus kampuksella klo 9-15 Opiskelijoiden ohjaamat toimintatuokiot. Työskentely ryhmissä A ja B (MK, JL)
********************************************************************

7.12.Opetus Zoomissa klo 9:00 - 16:00 Kirjallisuustehtävän purku klo 9:00 - 11:30, vierailija Turun kaupungin TOP-keskuksen asiantuntija Saila Visti klo 12:30 - 14:00 (Media ja TVT) Opintojakson ja vaka-opintojen päätös (MK, JL) klo 14 -16
*******************************************************************

Muutokset mahdollisia

Objective

Student knows and is able to apply versatile working tools used in early education.
Student plans, implements and evaluates pedagogic activity in different areas of learning.

Content

Content
- play
- exercising
- experience and expression of arts
- exploration

Teaching methods

Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely, toiminnalliset menetelmät

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen

Student workload

Lähiopetuksessa on 100% läsnäolovelvollisuus.

Assessment criteria, approved/failed

- Opiskelija tiedostaa oppimisen alueiden ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelun perustana.
- Opiskelija harjoittelee toiminnan suunnittelua ja toteuttamista eri oppimisen alueilla
- Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä ja käyttää niitä työskentelyssään.
- Opiskelija tutustuu ja harjoittelee toiminnan arviointia ja pedagogista dokumentointia.

Evaluation methods and criteria

Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti.
Opintojakso arvoidaan Täydennettävä / Hyväksytty

Failed (0)

- Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa, eikä suorita tehtäviä hyväksytysti.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- Opiskelija tiedostaa oppimisen alueiden ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelun perustana.
- Opiskelija harjoittelee toiminnan suunnittelua ja toteuttamista eri oppimisen alueilla
- Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä ja käyttää niitä työskentelyssään.
- Opiskelija tutustuu ja harjoittelee toiminnan arviointia ja pedagogista dokumentointia.

Assessment criteria, good (3-4)

- Opiskelija osaa hyödyntää oppimisen alueet ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
- Opiskelija osaa asettaa pedagogiselle toiminnalle lähitavoitteet ja suunnitella toiminnan toteutuksen tavoitelähtöisesti lapsilähtöisyyden ja lasten osallisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä.
- Opiskelija osaa arvioida toimintaa ja toteuttaa pedagogista dokumentointia.

Assessment criteria, excellent (5)

- Opiskelija osaa soveltaa eri oppimisen alueita monipuolisesti ja lapsilähtöisyys on huomioitu pedagogisen toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
- Opiskelija osaa asettaa pedagogiselle toiminnalle lähitavoitteet ja suunnitella toiminnan toteutuksen tavoitelähtöisesti lapsilähtöisyyden ja lasten osallisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa käyttää, hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti varhaiskasvatuksen eri työtapoja- ja menetelmiä.
- Opiskelija osaa arvioida ja perustella toimintaa ja ideoi erilaisia työtapoja pedagogiseen dokumentointiin lasten kanssa.

Go back to top of page