Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorit: Unreal Enginen jatkokurssi (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10108-R504TL174-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2025 - 30.04.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
01.04.2025 - 25.11.2026
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Lapin ammattikorkeakoulu, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 180
Toteutukselle C-10108-R504TL174-3005 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa käyttää pelimoottoria monipuolisesti ja hyödyntää sen tarjoamia ominaisuuksia. Opiskelija kykenee valitsemaan sopivimman tavan toteuttaa pelimekaniikka hyödyntäen pelimoottoria. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin edistyneitä toiminnallisuuksia.

Sisältö

- Materiaalit - Assettien tuonti - Unreal Engine: Mitä ja miten käytän C++ - Mihin muuhun kuin peleihin Unreal Engine taipuu - Laadukkaan AI:n toteutus - Säätilat ja niiden rakentaminen - Autopelitoiminnallisuudet - Inventaario - Shaderit

Aika ja paikka

Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)

Oppimateriaalit

Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot ( samalla tapaa kuin perusteet opintojaksolla ), joiden kautta valtaosa käytännönläheisestä teoria sisällöstä jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen järjestetään oppimispäiväkirjan muodossa. Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet opintojaksolla tulleet osaamiset. Opetuksessa on käytössä Teams-työtila opiskelun tukena.

Esitietovaatimukset

Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Unreal Enginen perusteet -opintojakson sisältö

Siirry alkuun