Pelimoottorit: Unreal Enginen jatkokurssi (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10108-R504TL174-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.01.2025 - 30.04.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
-
01.04.2025 - 25.11.2026
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- Lapin ammattikorkeakoulu, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 180
- Opintojakso
- C-10108-R504TL174
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa käyttää pelimoottoria monipuolisesti ja hyödyntää sen tarjoamia ominaisuuksia. Opiskelija kykenee valitsemaan sopivimman tavan toteuttaa pelimekaniikka hyödyntäen pelimoottoria. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin edistyneitä toiminnallisuuksia.
Sisältö
- Materiaalit - Assettien tuonti - Unreal Engine: Mitä ja miten käytän C++ - Mihin muuhun kuin peleihin Unreal Engine taipuu - Laadukkaan AI:n toteutus - Säätilat ja niiden rakentaminen - Autopelitoiminnallisuudet - Inventaario - Shaderit
Aika ja paikka
Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)
Oppimateriaalit
Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot ( samalla tapaa kuin perusteet opintojaksolla ), joiden kautta valtaosa käytännönläheisestä teoria sisällöstä jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen järjestetään oppimispäiväkirjan muodossa. Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet opintojaksolla tulleet osaamiset. Opetuksessa on käytössä Teams-työtila opiskelun tukena.
Esitietovaatimukset
Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Unreal Enginen perusteet -opintojakson sisältö