Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BS06-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2020 - 15.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.01.2021 - 28.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Jouko Broman
Jaana Merikallio
Ryhmät
MLIITS19MYMA
MLIITS19MYMA
Opintojakso
KH00BS06
Toteutukselle KH00BS06-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 integroituu kahteen muuhun kevään opintojaksoon - Digitaalinen markkinointi sekä Myynnin ja Markkinoinnin johtaminen - näiden kurssien opintokerroilla haltuun otettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan tässä kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän 2 lopputulemana on suunnitelma markkinoinnin ja myynnin johtamisen tehostamisesta tavoitteiden saavuttamiseksi. Kehittämistehtävä II lähtökohtana on toiminnan nykytila. Miten myynti- ja markkinointitoimenpiteitä tulisi johtaa ajatellun tavoitetilan saavuttamiseksi? Käytä apuna Johtajan kuutta tehtävää ja Suorituksen johtamisen vauhtipyörää.

Opintojaksot Digitaalinen markkinointi, Myynnin ja markkinoinnin johtaminen sekä Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävät toteutuvat keväällä 2021 seuraavasti:
to 21.1. klo 9-16 Digitaalinen Markkinointi (Merikallio).
pe 19.2.,- klo 9-12. Digitaalinen markkinointi jatkuu. (Merikallio) - klo 13-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen: Itsensäjohtaminen, johtaminen eli Leadership, markkinoinnin ja viestinnän johtamisen erityispiirteet (Broman).
to 25.3. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen (Broman, Merikallio).
pe 23.4. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio)
to 27.5. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi

Sisältö

Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.

Oppimateriaalit

Järvinen, Rantala, Ruotsalainen: Johda suoritusta. (Talentum 2014).
Roger E. Allen: Nalle Puh ja Johtamisen Taito (WSOY 1997)
Näiden lisäksi videomateriaalia ainakin Sinekiltä ja Golemaniltä.

Opetusmenetelmät

Luennot, kokemusten jakaminen keskustellen, aihepiiriin perehtyminen videoiden ja kirjallisen materiaalin tuella, yksilöllinen markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei ole. Kehittämistehtävän 2 materiaali ja esitys toimivat arvioinnin perustana yhteisillä tapaamiskerroillamme koetun lisäksi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

INNOPEDA

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole. Luennoilla on oltava läsnä. Arvostamme kykyä hallita aikaa ja olla läsnä siinä ja siellä mitä kulloinkin ollaan tekemässä. Ajoittakaa siis niin työt kuin harrastukset ynnä muut velvoitteet muille kuin näiden kolmen kurssin suorittamiselle varatuille päiville.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä tarkoittaa 135 aktiivista tuntia kehittämistehtävän parissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämistehtävä on hyväksytty, jos kehittämistehtävän kaikki osa-alueet on hyväksytty.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Markkinoinnin kehittämistehtävä 2.
Kurssin lopuksi.
Verrataan sisältöä ajateltuun kehittämissuunnitelman sisältöön. Valmentajien yhteinen näkemys palautetun Kehittämistehtävä 2 suunnitelman laadusta sisältäen kevään aikana annetun palautteen ja korjaavien toimenpiteiden toteutuksen kunkin opiskelijan osalta.

Lisätiedot

Ole paikalla. Se kannattaa. Näillä kursseilla opittu tukee kehitystäsi kaupallisella urallasi matkalla merkittäviin saavutuksiisi!

Siirry alkuun