Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BS06-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2020 - 15.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.01.2021 - 28.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 integroituu kahteen muuhun kevään opintojaksoon - Digitaalinen markkinointi sekä Myynnin ja Markkinoinnin johtaminen - näiden kurssien opintokerroilla haltuun otettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan tässä kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän 2 lopputulemana on suunnitelma markkinoinnin ja myynnin johtamisen tehostamisesta tavoitteiden saavuttamiseksi. Kehittämistehtävä II lähtökohtana on toiminnan nykytila. Miten myynti- ja markkinointitoimenpiteitä tulisi johtaa ajatellun tavoitetilan saavuttamiseksi? Käytä apuna Johtajan kuutta tehtävää ja Suorituksen johtamisen vauhtipyörää.
Opintojaksot Digitaalinen markkinointi, Myynnin ja markkinoinnin johtaminen sekä Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävät toteutuvat keväällä 2021 seuraavasti:
to 21.1. klo 9-16 Digitaalinen Markkinointi (Merikallio).
pe 19.2.,- klo 9-12. Digitaalinen markkinointi jatkuu. (Merikallio) - klo 13-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen: Itsensäjohtaminen, johtaminen eli Leadership, markkinoinnin ja viestinnän johtamisen erityispiirteet (Broman).
to 25.3. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen (Broman, Merikallio).
pe 23.4. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio)
to 27.5. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi
Sisältö
Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.
Oppimateriaalit
Järvinen, Rantala, Ruotsalainen: Johda suoritusta. (Talentum 2014).
Roger E. Allen: Nalle Puh ja Johtamisen Taito (WSOY 1997)
Näiden lisäksi videomateriaalia ainakin Sinekiltä ja Golemaniltä.
Opetusmenetelmät
Luennot, kokemusten jakaminen keskustellen, aihepiiriin perehtyminen videoiden ja kirjallisen materiaalin tuella, yksilöllinen markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei ole. Kehittämistehtävän 2 materiaali ja esitys toimivat arvioinnin perustana yhteisillä tapaamiskerroillamme koetun lisäksi.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
INNOPEDA
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole. Luennoilla on oltava läsnä. Arvostamme kykyä hallita aikaa ja olla läsnä siinä ja siellä mitä kulloinkin ollaan tekemässä. Ajoittakaa siis niin työt kuin harrastukset ynnä muut velvoitteet muille kuin näiden kolmen kurssin suorittamiselle varatuille päiville.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä tarkoittaa 135 aktiivista tuntia kehittämistehtävän parissa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Kehittämistehtävä on hyväksytty, jos kehittämistehtävän kaikki osa-alueet on hyväksytty.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Markkinoinnin kehittämistehtävä 2.
Kurssin lopuksi.
Verrataan sisältöä ajateltuun kehittämissuunnitelman sisältöön. Valmentajien yhteinen näkemys palautetun Kehittämistehtävä 2 suunnitelman laadusta sisältäen kevään aikana annetun palautteen ja korjaavien toimenpiteiden toteutuksen kunkin opiskelijan osalta.
Lisätiedot
Ole paikalla. Se kannattaa. Näillä kursseilla opittu tukee kehitystäsi kaupallisella urallasi matkalla merkittäviin saavutuksiisi!