Siirry suoraan sisältöön

Toiminnallisuuden arviointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BF46-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.12.2020 - 30.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.01.2021 - 30.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Irina Katajisto-Korhonen
Anu Kuikkaniemi
Mary-Ann Kaukinen
Tuija Suominen-Romberg
Opintojakso
TH00BF46
Toteutukselle TH00BF46-3005 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Itsenäistä työskentelyä vkot 5-8., jolloin tehdään teeman 3 essee/muistiinpanot, omat pikaohjeet COPM ja OSA arviointimenetelmien käytöstä.

1.3. 4t Teema 1. COPM, Ankku
3.3. 4t Teema 2. OSA, Anu
3.3. 4t Teema 3. Hyvät arviointikäytännöt, Anu

Itsenäistä työskentelyä vkot 10-12, jolloin tehdään omat pikaohjeet MOHO:n taidoista ja niiden arvioinnista MOHOST-menetelmällä sekä sensomotorisista ja toiminnallisista arviointimenetelmistä.

29.3. 7t MOHOST, Ankku ja Anu
31.3. 7t Sensomotoriset ja toiminnalliset arviointimenetelmät, Tuija

Käsikirjan palautus: Käsikirja palautetaan PFD muodossa Itsiin Toiminnallisuuden arvioinnin suunnitelmaan käsikirjalle varattuun palautuslaatikkoon 14.5.21 mennessä.
Reflektion palautus: Reflektio palautetaan Itsiin Toiminnallisuudeen arvioinnin suunnitelmaan reflektiolle varattuun palautuslaatikkoon 7.5.21 mennessä.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• selittää arviointiin liittyviä käytäntöjä ja vaikuttavia tekijöitä sekä eettisiä periaatteita,
• tunnistaa toiminnallisuuden eri tasojen arviointimahdollisuuksia,
• käyttää tarkoituksenmukaisia arviointimenetelmiä arvioidessaan asiakkaan toiminnallisuutta,

Sisältö

Hyvät arviointikäytännöt toimintaterapiassa
Toiminnallisuuden eri tasojen arviointi

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaaleista löytyy ITS Learningistä.

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä lähipäivissä
Poissaolot tiimitreeneistä osoitetaan osaamisen näyttönä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin. Ohjeistus löytyy Tiimioppijan käsikirjasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Essee/muistiinpanot 3.teemasta.
Omat pikaohjeet menetelmien käyttöohjeista ennen tiimityöskentelyä lähipäivissä. Pikaohjeet kootaan Arvioinnin käsikirjaksi. Lopuksi tehdään reflektiopaperi toiminnallisuuden arviointi ja toiminnallisuuden arviointikäytännössä opintojaksojen sisällöistä. Tarkempi ohjeistus löytyy ITS Learningistä.


27t= 1op; 5op= 135t, josta tiimityöskentelyä lähipäivissä on 26t + info orientoivien opintojen yhteydessä. Itsenäistä työskentelyä 109t.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Portfolio ja reflektiopaperi arvioidaan asteikolla hyl-5.
Aktiivisuus tiimitreeneissä, itseis- ja vertaisarviointi vaikutus arvosanaan +/- 1numero

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa

Siirry alkuun