Siirry suoraan sisältöön

Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen (7 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BF58-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.05.2021 - 03.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
7 op
Lähiosuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Toimintaterapeuttikoulutus
Opettajat
Heli Arokki
Mary-Ann Kaukinen
Vastuuopettaja
Heli Arokki
Opintojakso
TH00BF58
Toteutukselle TH00BF58-3004 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

2.9 4h info, yleistä lasten toimintaterapiasta, tt-prosessi
3.9 6h Lapsen normaalikehitys
6.9 8h Sensomot.perusvalmiuksien havainnointi, käytönnönharjoittelu B-ryhmä
9.9 8h Sensomot.perusvalmiuksien havainnointi, käytännönharjoittelu A-ryhmä
13.9 4h Toim. edistäminen - leikki
16.9 4h Kuvitteellisen leikin ilo, A-ryhmä
17.9 4h Kuvitteellisen leikin ilo, B-ryhmä
27.9.4h Toimintaterapia-arvioinnista ja DDDM
30.9 6h Arviointimenetelmät käytännössä, B-ryhmä
1.10 6h Arviointimenetelmät käytännössä A-ryhmä
7.10 6h Purku, A-ryhmä
8.10 6h Purku B-ryhmä
18.10 7h Terapian toteutus
22.10 6h Terapian toteutus
1.11 7h Kognitiiviset teoriat

Etätentti 12.11 klo 8.15-10.15

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• selittää sensomotorisen kehityksen merkityksen lapsen toiminnallisten taitojen perustana,
• tunnistaa toimintaterapian näkökulman leikkiin,
• kuvata asiakaslähtöisen toimintaterapian perusteet perheiden kanssa työskentelyssä,
• valita asiakkaan tarpeisiin sopivan strategian ja viitekehyksen sisältäen terapian toteutuksen toimintaympäristön valinnan,
• perustellen valita asiakkaalle soveltuvat arviointimenetelmät yleisimmin käytetyistä arviointimenetelmistä,
• asettaa arvioinnin perusteella terapialle tavoitteet ja suunnitella terapiaa.

Sisältö

Lapsen sensomotorinen normaalikehitys
Leikki lapsen toimintana ja leikin arviointimenetelmiä
Toimintaterapeutti leikin mahdollistajana
Lapsi ja perhe asiakkaana
Kehitykselliseen viitekehykseen perustuvat arviointi ja terapiamenetelmät
Kognitiiviseen viitekehykseen perustuvat arviointi ja terapiamenetelmät
Tavoitteiden asettaminen terapialle ja terapian toteutus
Lapsen toimintaterapian dokumentaatio

Oppimateriaalit

Itsleaening

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1op=27t, jolloin 7x27t= 189t, joista 62h kontaktiopetusta

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Portfolio lapsen kehityksestä palautus, hks-hyl, +/- 1 numero
Kognitiivinen viitekehys, referaatit, hks-hyl
Tentti, numeerinen arviointi skaalalla 0-5

Siirry alkuun