Skip to main content

Promoting the Functionality of Children and Adolescent (7 cr)

Code: TH00BF58-3004

General information


Enrollment
19.05.2021 - 03.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
7 cr
Local portion
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Heli Arokki
Mary-Ann Kaukinen
Teacher in charge
Heli Arokki
Course
TH00BF58
No reservations found for realization TH00BF58-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

2.9 4h info, yleistä lasten toimintaterapiasta, tt-prosessi
3.9 6h Lapsen normaalikehitys
6.9 8h Sensomot.perusvalmiuksien havainnointi, käytönnönharjoittelu B-ryhmä
9.9 8h Sensomot.perusvalmiuksien havainnointi, käytännönharjoittelu A-ryhmä
13.9 4h Toim. edistäminen - leikki
16.9 4h Kuvitteellisen leikin ilo, A-ryhmä
17.9 4h Kuvitteellisen leikin ilo, B-ryhmä
27.9.4h Toimintaterapia-arvioinnista ja DDDM
30.9 6h Arviointimenetelmät käytännössä, B-ryhmä
1.10 6h Arviointimenetelmät käytännössä A-ryhmä
7.10 6h Purku, A-ryhmä
8.10 6h Purku B-ryhmä
18.10 7h Terapian toteutus
22.10 6h Terapian toteutus
1.11 7h Kognitiiviset teoriat

Etätentti 12.11 klo 8.15-10.15

Objective

Opiskelija osaa
• selittää sensomotorisen kehityksen merkityksen lapsen toiminnallisten taitojen perustana,
• tunnistaa toimintaterapian näkökulman leikkiin,
• kuvata asiakaslähtöisen toimintaterapian perusteet perheiden kanssa työskentelyssä,
• valita asiakkaan tarpeisiin sopivan strategian ja viitekehyksen sisältäen terapian toteutuksen toimintaympäristön valinnan,
• perustellen valita asiakkaalle soveltuvat arviointimenetelmät yleisimmin käytetyistä arviointimenetelmistä,
• asettaa arvioinnin perusteella terapialle tavoitteet ja suunnitella terapiaa.

Content

Lapsen sensomotorinen normaalikehitys
Leikki lapsen toimintana ja leikin arviointimenetelmiä
Toimintaterapeutti leikin mahdollistajana
Lapsi ja perhe asiakkaana
Kehitykselliseen viitekehykseen perustuvat arviointi ja terapiamenetelmät
Kognitiiviseen viitekehykseen perustuvat arviointi ja terapiamenetelmät
Tavoitteiden asettaminen terapialle ja terapian toteutus
Lapsen toimintaterapian dokumentaatio

Materials

Itsleaening

Student workload

1op=27t, jolloin 7x27t= 189t, joista 62h kontaktiopetusta

Evaluation methods and criteria

Portfolio lapsen kehityksestä palautus, hks-hyl, +/- 1 numero
Kognitiivinen viitekehys, referaatit, hks-hyl
Tentti, numeerinen arviointi skaalalla 0-5

Go back to top of page