Siirry suoraan sisältöön

Strategia, laatu ja arviointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BP33-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2021 - 17.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Opettajat
Sanna-Maria Nurmi
Opintojakso
TH00BP33
Toteutukselle TH00BP33-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson pääsisältöjä ovat:
-strategiaprosessin vaiheet ja tavoitteet
-strategisen ajattelun ja johtamisen käsitteet ja menetelmät
-toiminnan arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöissä

Opintojakson aikataulu:
24.8.2022 klo 12.30-14.00
12.9.2022 klo 14.15-15.45
13.9.2022 klo 12.30-15.45
13.12.2022 klo 10.00-14.00

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· strategiaprosessit ja sen menetelmät sekä arvioida ja kehittää toiminnan laatua
· päätöksenteon palvelujärjestelmän eri konteksteissa

Sisältö

· Tulevaisuuden toimintaympäristöt ja palvelut sosiaali- ja terveysalalla
· Päätöksenteko palvelujärjestelmässä
· Strategisen ajattelun, päätöksenteon ja johtamisen merkitys työyhteisölle ja palvelujen tuottamiselle
· Strategiaprosessin vaiheet, niihin liittyvät lähestymistavat ja välineet (analyysit, BSC, tiedolla johtaminen)
· Strategisen toiminnan ja päätöksenteon etiikka, arviointi, laatu ja vaikuttavuus
· Johdettu strategia ja muutosprosessi

Oppimateriaalit

Ilmoitettu oppimisympäristössä.

Opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä, lähiopetus, ryhmätyö ja tentti.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua, ryhmätyöskentelyä sekä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä.

Verkko-oppimistehtävässä orientoidutaan opintojakson teemoihin. Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Ryhmätehtävissä korostuu laajemman tehtäväkokonaisuuden yhdessä suorittaminen, projektimainen työskentely sekä konstruktivistinen omien kokemuksien jakaminen ryhmän jäsenten kanssa. Yksilötehtävissä harjoitellaan jäsenneltyä asioiden esittämistapaa sekä reflektoidaan oman osaamisen kehittymistä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisuutta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 12 h
Itsenäinen opiskelu: 50h
Ryhmätyö: 73h
Yhteensä: 135h

Hylätty (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen ja ryhmätyöhön. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.

Lisätiedot

YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin YAMK-opiskeluun maksimi 5 opiskelijaa.

Siirry alkuun