Strategy, Quality and Assessment (5 cr)
Code: TH00BP33-3002
General information
- Enrollment
- 02.07.2021 - 17.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Master of Management and Leadership in Health Care
- Teachers
- Sanna-Maria Nurmi
- Course
- TH00BP33
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
-strategiaprosessin vaiheet ja tavoitteet
-strategisen ajattelun ja johtamisen käsitteet ja menetelmät
-toiminnan arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöissä
Opintojakson aikataulu:
24.8.2022 klo 12.30-14.00
12.9.2022 klo 14.15-15.45
13.9.2022 klo 12.30-15.45
13.12.2022 klo 10.00-14.00
Objective
After completing the course, the student is able to:
· Apply strategy processes and related methods as well as assess and develop the quality of operations
· Make decisions in different service system contexts
Content
· Future operating environments and services in the social welfare and health care sector
· Decision-making in the service system
· The role of strategic thinking, decision-making, management and leadership in the work community and service provision
· Strategy process steps, related approaches and tools (analyses, BSC, knowledge-based management)
· Ethics, assessment, quality and effectiveness of strategic operations and decision-making
· Managed strategy and change process
Materials
Ilmoitettu oppimisympäristössä.
Teaching methods
Ennakkotehtävä, lähiopetus, ryhmätyö ja tentti.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua, ryhmätyöskentelyä sekä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä.
Verkko-oppimistehtävässä orientoidutaan opintojakson teemoihin. Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Ryhmätehtävissä korostuu laajemman tehtäväkokonaisuuden yhdessä suorittaminen, projektimainen työskentely sekä konstruktivistinen omien kokemuksien jakaminen ryhmän jäsenten kanssa. Yksilötehtävissä harjoitellaan jäsenneltyä asioiden esittämistapaa sekä reflektoidaan oman osaamisen kehittymistä.
Completion alternatives
Ei valinnaisuutta.
Student workload
Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 12 h
Itsenäinen opiskelu: 50h
Ryhmätyö: 73h
Yhteensä: 135h
Failed (0)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen ja ryhmätyöhön. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Further information
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin YAMK-opiskeluun maksimi 5 opiskelijaa.