Siirry suoraan sisältöön

Consumer Behaviour and ConsumptionLaajuus (5 op)

Tunnus: KH00BV03

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.

Sisältö

Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 03.09.2024

Ajoitus

04.09.2024 - 13.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Lasse Lehtonen
  • Katariina Pajuranta
Ryhmät
  • PLIITS22MAR
    PLIITS22MAR

Tavoitteet

After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.

Sisältö

Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences

Oppimateriaalit

Consumer Behaviour: A European Perspective, Michael R. Solomon
Verkkomateriaalin pohjalta laadittava essee (Itslearning), oppitunneilla jaettava materiaali.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, verkkomateriaalin opiskelu, itsenäiset palautettavat tehtävät ja tutustuminen Customer Behaviour Labissa kuluttajatutkimuksen toteuttamiseen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentti kurssin päätteeksi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, tunneilla tehtäviin ryhmätehtäviin sekä ryhmäkeskusteluihin. Customer Behaviour Labiin tutustuminen. Esseen, oppimispäiväkirjojen ja verkkotentin hyväksytty läpäisy. Luennot ja tentti 25 h, itsenäinen opiskelu (essee, oppimispäiväkirjat, tenttiin valmistautuminen) 110 h.

Sisällön jaksotus

Kuluttajakäyttäytymisen ilmiöiden tarkastelu yksilöllisellä, sosiaalisella ja yhteiskunnallisella tasolla.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Sähköposti

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, opetuksen yhteydessä tehtäviin ryhmäkeskusteluihin ja -tehtäviin, essee, oppimispäiväkirjat ja verkkotentti. Kaikki suoritukset opettajan arvioimina.

Hylätty (0)

Pakollisia kirjallisia töitä ja tenttiä ei palauteta määräaikaan mennessä. Pakollisia kirjallisia töitä ja tenttiä ei suoriteta hyväksytysti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija hallitsee yksittäisiä asioita keskeisimmistä sisällöistä sekä yksittäisiä soveltamiskohteita. Kirjallisten töiden rakenne on epälooginen ja kieliasussa on virheellisyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hallitsee keskeisimpiä sisältöjä ja esittää merkityksellisiä soveltamiskohteita. Kirjalliset työt ovat hyvin jäsennettyjä, etenevät loogisesti ja esitystapa on huoliteltua. Osallistuminen opetukseen on aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa syvällistä perehtyneisyyttä opiskeltuihin sisältöihin, osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja osoittaa innovatiivista ajattelua. Kirjallisten töiden rakenne on eheä. Esitystapa on looginen ja kieliasu on viimeisteltyä. Osallistuminen opetukseen on aktiivista.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 08.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.01.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Krista Holopainen
Ajoitusryhmät
  • Ryhmä 1 (Koko: 35. Avoin AMK: 0.)
  • Ryhmä 2 (Koko: 35. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • PLIITS21mar
    PLIITS21mar
Pienryhmät
  • Ryhmä 1
  • Ryhmä 2

Tavoitteet

After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.

Sisältö

Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences

Opetusmenetelmät

!!!

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 08.02.2023

Ajoitus

25.01.2023 - 27.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Krista Holopainen
Ryhmät
  • MODEntrepreneurshipAndSales1
    Entrepreneurship and Sales - Module 1
  • Vaihtos22Yrmy
    Vaihtos22Yrmy

Tavoitteet

After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.

Sisältö

Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences

Opetusmenetelmät

!!!

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2022 - 15.09.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 31.01.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Krista Holopainen
Ajoitusryhmät
  • Ryhmä A (Koko: 35. Avoin AMK: 0.)
  • Ryhmä B (Koko: 35. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • PLIITS20mar
    PLIITS20mar
Pienryhmät
  • Ryhmä A
  • Ryhmä B

Tavoitteet

After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.

Sisältö

Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences

Opetusmenetelmät

!!!

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 26.01.2022

Ajoitus

12.01.2022 - 20.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Krista Holopainen
Ryhmät
  • Vaihtos21Yrmy
    Vaihtos21Yrmy
  • MODEntrepreneurshipAndSales1
    Entrepreneurship and Sales - Module 1

Tavoitteet

After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.

Sisältö

Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2021 - 30.09.2021

Ajoitus

25.08.2021 - 31.01.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 48

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Krista Holopainen
Ryhmät
  • PLIITS19MAR-A
    PLIITS19MAR-A
  • PLIITS19MAR-B
    PLIITS19MAR-B

Tavoitteet

After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.

Sisältö

Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences

Arviointiasteikko

H-5