Consumer Behaviour and Consumption (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BV03-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 03.09.2024
Ajoitus
04.09.2024 - 13.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Lasse Lehtonen
- Katariina Pajuranta
Ryhmät
-
PLIITS22MARPLIITS22MAR
- 04.09.2024 14:00 - 16:00, Consumer Behaviour and Consumption KH00BV03-3009
- 11.09.2024 14:00 - 16:00, Consumer Behaviour and Consumption KH00BV03-3009
- 18.09.2024 14:00 - 16:00, Consumer Behaviour and Consumption KH00BV03-3009
- 25.09.2024 14:00 - 16:00, Consumer Behaviour and Consumption KH00BV03-3009
- 02.10.2024 15:00 - 17:00, Consumer Behaviour and Consumption KH00BV03-3009
- 09.10.2024 14:00 - 16:00, Consumer Behaviour and Consumption KH00BV03-3009
- 23.10.2024 14:00 - 16:00, Consumer Behaviour and Consumption KH00BV03-3009
- 30.10.2024 14:00 - 16:00, Consumer Behaviour and Consumption KH00BV03-3009
- 06.11.2024 14:00 - 16:00, Consumer Behaviour and Consumption KH00BV03-3009
- 13.11.2024 14:00 - 16:00, Consumer Behaviour and Consumption KH00BV03-3009
Tavoitteet
After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.
Sisältö
Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences
Oppimateriaalit
Consumer Behaviour: A European Perspective, Michael R. Solomon
Verkkomateriaalin pohjalta laadittava essee (Itslearning), oppitunneilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, verkkomateriaalin opiskelu, itsenäiset palautettavat tehtävät ja tutustuminen Customer Behaviour Labissa kuluttajatutkimuksen toteuttamiseen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti kurssin päätteeksi
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, tunneilla tehtäviin ryhmätehtäviin sekä ryhmäkeskusteluihin. Customer Behaviour Labiin tutustuminen. Esseen, oppimispäiväkirjojen ja verkkotentin hyväksytty läpäisy. Luennot ja tentti 25 h, itsenäinen opiskelu (essee, oppimispäiväkirjat, tenttiin valmistautuminen) 110 h.
Sisällön jaksotus
Kuluttajakäyttäytymisen ilmiöiden tarkastelu yksilöllisellä, sosiaalisella ja yhteiskunnallisella tasolla.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Sähköposti
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, opetuksen yhteydessä tehtäviin ryhmäkeskusteluihin ja -tehtäviin, essee, oppimispäiväkirjat ja verkkotentti. Kaikki suoritukset opettajan arvioimina.
Hylätty (0)
Pakollisia kirjallisia töitä ja tenttiä ei palauteta määräaikaan mennessä. Pakollisia kirjallisia töitä ja tenttiä ei suoriteta hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija hallitsee yksittäisiä asioita keskeisimmistä sisällöistä sekä yksittäisiä soveltamiskohteita. Kirjallisten töiden rakenne on epälooginen ja kieliasussa on virheellisyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija hallitsee keskeisimpiä sisältöjä ja esittää merkityksellisiä soveltamiskohteita. Kirjalliset työt ovat hyvin jäsennettyjä, etenevät loogisesti ja esitystapa on huoliteltua. Osallistuminen opetukseen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa syvällistä perehtyneisyyttä opiskeltuihin sisältöihin, osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja osoittaa innovatiivista ajattelua. Kirjallisten töiden rakenne on eheä. Esitystapa on looginen ja kieliasu on viimeisteltyä. Osallistuminen opetukseen on aktiivista.