Skip to main content

LEAN thinking and quality managementLaajuus (3 cr)

Code: KH00CR77

Credits

3 op

Objective

Opiskelija osaa:
• kertoa laadukkaan toiminnan merkityksen yritykselle
• tunnistaa ja kuvailla LEAN-ajatteluun liittyviä käsitteitä
• kuvailla tärkeimmät LEAN-työkalut ja -menetelmät
• kertoa virtaustehokkuuden merkityksen yritysten toiminnassa
• soveltaa valittuja LEAN-menetelmiä kuljetus- ja varastoalan toiminnassa
• kuvailla yritysten keskeisimmät johtamisjärjestelmät ja -standardit
• hahmottaa laadunhallintajärjestelmän merkityksen osana yrityksen jatkuvaa kehittämistä
• kuvata laatujohtamisen periaatteet ja laatuauditoinnin menettelytavat

Content

• Importance of Quality
• describe LEAN as a part of quality and process management
• LEAN tools and methods: 5S method, waste -analysis (7 types of waste), problem solving, 5 why analysis, Value Stream Mapping VSM, JIT (pull system / kanban / visual control), Continuous improvement (Kaizen), Statistical Quality Control (SPC)
• how LEAN is applied in different industries?
• quality standards ISO 9001, ISO 14001 and ISO45001
• continuous development of quality
• a risk assessment, preventive action and quality improvement
• auditing
• supply chain security