Siirry suoraan sisältöön

Copywriting eri medioihinLaajuus (5 op)

Tunnus: KU00CO30

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
-taustoittaa, löytää kohderyhmät, ideat ja viestit
-ideoida luovasti ja ajatella monipuolisesti
-hahmottaa, minkä pituista ja tyylistä tekstiä on tarkoituksenmukaista kirjoittaa eri töissä ja kanavissa
-käyttää kieltä ja sen keinoja monipuolisesti ja työn vaatimalla tavalla
-kirjoittaa sujuvasti

Sisältö

Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy copywriterin toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa viestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, strategista ajattelua ja monipuolista kirjoittamista.

Ilmoittautumisaika

14.05.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 25

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja

Johanna Vaaherkumpu

Ryhmät
  • PMEDIS23masu
    PMEDIS23 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
-taustoittaa, löytää kohderyhmät, ideat ja viestit
-ideoida luovasti ja ajatella monipuolisesti
-hahmottaa, minkä pituista ja tyylistä tekstiä on tarkoituksenmukaista kirjoittaa eri töissä ja kanavissa
-käyttää kieltä ja sen keinoja monipuolisesti ja työn vaatimalla tavalla
-kirjoittaa sujuvasti

Sisältö

Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy copywriterin toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa viestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, strategista ajattelua ja monipuolista kirjoittamista.

Oppimateriaalit

Opettajan jakama ja ohjeistama.

Opetusmenetelmät

Yksilö- ja ryhmätyöt, palautekeskustelut.

Markkinointi- ja mainoskampanjan tekstien kirjoittaminen, luova ideointi, tiimityöskentely,
kirjallisen työn harjoittelu, kielen huoltamisen opettelu.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

yksilö- ja ryhmätyöskentely
kirjoitusharjoitukset
luova ideointi
yhteistyö muiden opiskelijoiden kanssa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kielen ja kirjoittamisen moninaisuuden ymmärtäminen ja harjoittelu, kielen ilmiöt ja muuntautuminen ajassa.
Mainoskampanjan tekstien harjoittelu, luova ideointi ja suunnittelu. Kielen joustavuus eri medioissa.
Ryhmätyöt ja itsenäinen työskentely.

1 op= 27 tuntia
Opintojakso on 5 op

Sisällön jaksotus

Opiskelija osaa opintojakson jälkeen
• analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja ilmiöitä
• vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
• tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville

Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä..

Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.

Ajoitus:
to 14.11. klo 9-12 (kampus) + klo 12-14 itsenäistä harjoituksen tekoa (kampus)

ke 20.11. klo 10-12 (Teams) + klo 12-14 itsenäistä harjoituksen tekoa

to 21.11. klo 13-16 (kampus)

ke 27.11. klo 9-15 (kampus)

ke 4.12. klo 13-16 (kampus)
Lukujärjestyksessä tarkemmat tilatiedot

Viestintäkanava ja lisätietoja

Sähköposti ja Itslearning.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilö-ja tiimitytö, osallistuminen tunneille, keskusteluun ja anaöysointiin.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole tunneilla, eikä tee tehtäviä.Opsikelija ei ole aktiivinen tiimityössä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija käy toisinaan tunneilla, suurin osa tehtävistä jää tekemättä. Opiskelija osallistuu heikonlaisesti tiimityöhön.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on tunneilla, osallistuu hyvin, tekee tehtävät ja osallistuu tiimityöhön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on aina tunneilla, osallistuu aktiivisesti, tekee tehtävät erinomaisesti. Hän on myös rakentava ja hyvä tiimin jäsen.